با ما تماس بگیرید: 66514140 021

مقالات طراحی وب سایت و سئو سایت

اولین و بزرگترین شرکت طراحی سایت

مرجع مقالات فناوری و طراحی سایت

27 مهر1399

بهترین زبان‌های برنامه نویسی 2020

زبان های برنامه نویسی بسیاری برای طراحی سایت وجو دارد که در واقع نمی‌توان گفت که کدام زبان بهترین می‌باشد چرا که هر کدام از این زبان‌های برنامه نویسی دارای خصوصیات مهمی می‌باشد و در جایگاه خود می‌تواند بهترین امکان‌ها را در اختیار کاربران بگذارد.

24 مهر1399

کلمات کلیدی دنباله دار

کلمات کلیدی دنباله دار یا Long Tail به کلماتی که از کلمه اصلی کلید واژه گرفته شده و حداقل سه سیلابی می‌باشد می‌گویند. ویژگی‌های این کلید واژه‌های دنباله دار این است که از رقابت کمتر و هزینه پایین همچنین حجم جستجوی بسیار پایینی برخوردار است.

23 مهر1399

ریفرال مارکتینگ

ریفرال مارکتینگ یک روش تبلیغاتی بسیار مناسبی می‌باشد که مشتریان را هدف قرار می‌گیرد و برندها را به آن‌ها یاداوری کرده سپس به ارائه پیشنهادهای وسوسه انگیز و برانگیختن احساسات، همچنین تحلیل و اندازه گیری فعالیت‌ها می‌پردازند.

22 مهر1399

لینک‌ شکسته چیست؟

اگر با کلیک بر لینک طراحی سایت مورد نظر با صفحه‌ای که خطا می‌دهد برخورد کرده باشید به آن صفحاتی که در لینک مورد نظر به درستی عمل نمی‌کنند لینک‌های شکسته یا Broken Link گفته می‌شود.

21 مهر1399

محتوای ستونی (Pillar Page) چیست؟

صفحه ستون در طراحی سایت Pillar Page به محتوایی گفته می‌شود که از آن محتوا به محتواهای دیگری می‌رسیم در کل به معنای پایه و اساس و محتواهای دیگری است. هدف اصلی این محتوا جلوگیری از ایجاد محتوای اضافه همچنین هدفمند کردن محتوای سایت می‌باشد.

20 مهر1399

تفاوت هاست و سرور مجازی

برای شروع طراحی سایت باید به فکر هاست مناسب باشید که بتواند نیازهای شما را برآورده سازد و اطلاعات شما را در خود ذخیره کند. اگر تجربه‌ای در این زمینه داشته باشید می‌دانید که یکی از معمول‌ترین انتخاب‌ها بین هاست اشتراکی و سرور مجازی می‌باشد اما این دو تفاوت‌هایی باهم دارند که با توجه به کسب و کار خود می توانید تصمیم بگیرید.

19 مهر1399

لینک‌های Sitewide چیست؟

sitewide که زیر مجموعه لینک بیلدینگ می‌باشد بسیاری از وبمستران از این نوع لینک‌ها به تبادلات لینک در طراحی سایت می‌پردازند. این لینک‌ها که در همه صفحات و معمولا آن را در فوتر یا ستون‌های کناری بیش‌تر مشاهده می‌کنیم.

16 مهر1399

Rich Cards چیست؟

ریچ کاردز یا کارت‌های غنی شکل پیشرفته ریچ اسنیپت Rich Snippet می‌باشد که در زیر منوی Search Appearance به نوعی نمایش جدیدی اطلاق می‌شود که در مرورگرهای موبایل برای دستور غذا و فیلم فعال می‌باشد.

15 مهر1399

گوگل بات یا ربات گوگل چیست؟

گوگل بات که یک خزنده می‌باشد با رفتن به صفحات طراحی سایت‌ها آن‌ها را بررسی می‌کند در واقع وظیفه اصلی بات‌های گوگل این است که به کراول کردن صفحات ، ایندکس کردن و رتبه بندی طراحی سایت‌ بپردازد.

14 مهر1399

Largest Contentful Paint یا LCP چیست؟

یکی از فاکتورهای موثر در رتبه بندی که در سال 2020 از وب ویتال LCP می‌باشد LCP که مخفف Largest Contenful Paint یعنی بزرگ‌ترین محتوا می‌باشد یکی از معیارهای مهمی که در اندازه گیری سرعت لود درک می‌شود.

13 مهر1399

بد افزار چیست؟

بد افزار در واقع نام نوعی از نرم افزارهایی می‌باشد که به کامپیوتر خسارت‌هایی را وارد می‌سازد به کدهایی که برای خسارت به سیستم‌ها توسط هکرها ایجاد می‌شود بد افزار گفته میشود.

12 مهر1399

CDN چیست؟

CDN که مخفف Content Delivery Ntwork می‌باشد یکی از سیستم‌های محبوب وبمستران می‌باشد که باعث می‌شود تا کاربران طراحی سایت‌ ها، اطلاعاتی را که می‌خواهند با توجه به نزدیک‌ترین سرور در محل زندگی خود دریافت ‌کنند .

10 مهر1399

دیتابیس Database چیست؟

دیتابیس Database از زبان‌های مختلفی ایجاد شده که زبان SQL شناخته شده‌تر از سایر زبان‌ها می‌باشد. دیتابیس‌ها اطلاعات را دریافت می‌کنند در خود ذخیره کرده به جستجوی آن‌ها پرداخته همچنین گزارشاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

09 مهر1399

انواع سرور

یکی از مهمترین مواردی که در شبکه‌های کامپیوتری حائز اهمیت می‌باشد سرور است. سرور یک کامپیوتر بزرگ همیشه روشن می‌باشد که به اینترنت متصل بوده و از نظر شکل ظاهری به دو مدل ایستاده Tower و رک Rack تقسیم بندی می‌شوند.

08 مهر1399

اصول برچسب گذاری محتوا

برچسب و دسته بندی جزو مواردی می‌باشد که در محتوا برای نظم دادن موارد مختلف محتوا در طراحی سایت به کار می‌رود با استفاده از برچسب گذاری باعث می‌شود تا افراد بدون سردرگمی به راحتی به بخش مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

07 مهر1399

Keyword stuffing چیست؟

Keyword stuffing یا بمباران کلمات کلیدی می‌باشد. Keyword stuffing به کلمات کلیدی که به طور مکرر در طراحی سایت قرار گرفته می‌شود گفته می‌شود.

06 مهر1399

کنیبالیزیشن چیست؟

ممکن است بخش مطالب وب سایت با چند مقاله مواجه شوید که در صورت اغدام آن‌ها با هم می‌توان یک محتوای مناسب به دست آورد در این صورت طراحی سایت مورد نظر دچار کنیبالیزیشن Cannibalization یا هم نوع خواری شده است.

05 مهر1399

سوشیال سیگنال چیست؟

یکی از موارد مهم در سئو و بهینه سازی طراحی سایت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. معمولا از این فضاها برای قرار دادن تصاویر، متن، ویدیو استفاده می‌کنند. در کل هر حرکتی که در این شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود یعنی واکنش‌های افراد بر پست مربوطه نشان می‌دهند مانند لایک، کامنت، شیر و... سوشیال سیگنال گفته می‌شود.

02 مهر1399

وبینار چیست؟

وبینار Webinar متشکل از دو واژه وب web و سمینار Seminar می‌باشد که در واقع دوره، سمینار یا همایشی می‌باشد که کاربران می‌توانند در فضای مجازی به صورت زنده آن را مشاهده نمایند. وبینارها معمولا در رابطه با کسب و کارهای تجاری بیش‌تر مشاهده می‌شود که یک روش مناسب برای دیجیتال مارکتینگ و تقویت بازار کسب و کار خود و افزایش فروش و اعتبار محسوب می‌شود.

01 مهر1399

روش‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی

پلاگین‌های مختلفی برای افزایش سرعت طراحی سایت وردپرسی وجود دارد که عبارتند از: افزونه Cache، افزونه WP Rocket، افزونه Wp Super Cache، افزونه Breeze، افزونه WP Fastest Cache و افزونه lazy load.

31 شهریور1399

راهنمای استفاده از اکانت Moz (بخش دوم)

بخش Moz Pro اطلاعات مفیدی را در مورد آمار طراحی سایت ارائه می دهد. اولین مورد که Overview می‌باشد با وارد کردن لینک مورد نظر در کادر مربوطه پارامترهایی را برای شما نمایش می‌دهد.

30 شهریور1399

گیمیفیکیشن چیست؟

اصطلاح گیمیفیکیشن که یکی از روش‌های بازاریابی می‌باشد که در واقع تکنیکی است که برای طراحان برای قرار دادن عناصر سرگرم کننده می‌باشد و بر تعامل کاربر با محصول و خدمات مورد نظر موثر می‌باشد با قرار دادن این امکان در طراحی وب سایت طراحان انگیزه افراد را لمس می‌کنند تا نهایت استفاده از سایت مورد نظر را برده باشند.

26 شهریور1399

معرفی سیستم مدیریت محتوای دروپال

دروپال یک نرم افزار مدیریت محتوا است که برای طراحی وب سایت ها و برنامه هایی است که هر روز استفاده می کنید، به کار می رود. دروپال دارای ویژگی های استاندارد عالی مانند نوشتن محتوای آسان، عملکرد قابل اعتماد و امنیت عالی است.

25 شهریور1399

مزایای فریمورک CakePHP

CakePHP یک چارچوب PHP منبع باز برای توسعه برنامه های وب است. CakePHP به شما امکان می دهد ساخت سایت و طراحی اپلیکیشن ها را بسیار سریعتر بسازید و همچنین با به حداقل رساندن نیاز به ساختن برنامه از ابتدا، کار خود را ساده تر می کنید.

24 شهریور1399

الگوریتم EAT گوگل

E-A-T مخفف Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness است. این اصطلاح گوگل است که در سال 2018 برای مجموعه ای از استانداردهای کیفیت وب سایت که توسط آزمایش کنندگان کیفیت هنگام ارزیابی وب سایت ها اعمال می شود، معرفی شده است. تخصص، اقتدار، قابل اعتماد بودن سه رکن اصلی ارزیابی وب سایت را توصیف می کند.

23 شهریور1399

محتوای کرنر استون

محتوای کرنر استون را می توان یکی از نقاط قوت اصلی در طراحی سایت معرفی کرد که هدف آنها ارائه بهترین و کاملترین اطلاعات در مورد یک عنوان خاصی است. آنها باید تجارت شما را منعکس کنند و یا رسالت شما را کاملاً منتقل کنند.

22 شهریور1399

گوگل تراست رنک

هنگام در نظر گرفتن دامنه با کیفیت طراحی سایت ، موتورهای جستجو چندین "شاخص اعتماد" را در نظر می گیرند که نتیجه یک امتیاز "TrustRank" است.

20 شهریور1399

امکانات لاراول 8

لاراول یکی از ابزارهای طراحی وب می‌باشد که یک فریم ورک php می‌باشد که لاراول از ساختار Model View Controller یا MVC پیروی می‌کند. این فریم‌ورک توسط تیلور اوتول (Taylor Otwell) ایجاد شده که بسیار پر قدرت بوده و به صورت رایکان و اپن سورس ( کدباز ) می‌باشد.

19 شهریور1399

PBN چیست؟

PBN مخفف Private Blog Network بوده که بعدها به عنوان Private Backlink Network نیز شناخته شد که به مجموعه‌ای از وبلاگ‌های ساخته شده و مدیریت شده‌ای که توسط لینک سازی برای افزایش سئو و تقویت بیش‌تر سایت شده است اطلاق می‌شود.

18 شهریور1399

فریم ورک‌های PHP

برنامه نویسی PHP که یکی از شاخه‌های برنامه نویسی می‌باشد در کل فریم ورک Framework به معنای چارچوب و یک فضایی می‌باشد که در آن قوانین برنامه نویسی قرار داده می‌شود تا به جای این که برنامه نویسان از 0 شروع به کدزنی کنند می‌توانند از ابزارهایی مانند فریمورک‌ها استفاده نمایند.

17 شهریور1399

AMP چیست؟

AMP که مخفف Accelerated Mobile Pages می‌باشد دشمن سرعت کم صفحات بوده و به معنی صفحات موبایلی پر شتاب است که یک استاندارد کد نویسی بوده تا صفحات را به سرعت بیش‌تری برای کاربران نمایش دهد.

16 شهریور1399

بازاریابی چریکی چیست؟

بازاریابی چریکی ( Guerilla Marketing ) یا پارتیزانی یکی از روش‌های متداول بازاریابی اینترنتی است این روش در عین حال که کم هزینه است از بازدهی بالایی برخوردار است

15 شهریور1399

فارمینگ چیست؟

در واقع یکی از حملات اینترنتی و یا هک می‌باشد که در آن هدف اصلی فرد هکر متوقف کردن آی پی یا دامنه سیستم مربوطه می‌باشد که از این روش می‌تواند به اطلاعات مهم و حساس افراد و یا شرکت‌ها دسترسی پیدا کند.

12 شهریور1399

بازاریابی b2b چیست؟

. بازاریابی b2b که مخفف Business to Business می‌باشد به فروش محصول و یا ارائه خدماتی که از یک شرکت به کسب و کار دیگری صورت می‌گیرد گفته می‌شود. بازایابی B2B فقط به کسب و کار خاصی محدود نمی‌شود بلکه همه کسب و کارها می‌توانند از بازاریابی B2B استفاده کنند.

10 شهریور1399

تاثیر تجربه کاربری و رابط کاربری بر سایت

وجود تجربه کاربری و رابط کاربری در سایت‌ها جزو موارد ضروری می‌باشد. چرا که تجربه کاربری خوب و مناسب به کاربران کمک می‌کنند تا درک بهتری را نسبت به سایت مربوطه داشته باشند.

06 شهریور1399

آموزش GTmetrix جی تی متریکس

GTmetrix یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه طراحی سایت و سئو سایت می باشد که به این وسیله می توان سرعت سایت را بهبود بخشید و برخی از خطاهای موجود در سایت را برطرف کرد که به بهینه سازی سایت کمک شایانی می کند.

05 شهریور1399

پروتکل FTP چیست؟

برای ذخیر و یا انتقال اطلاعات نیاز به فضایی می‌باشید تا از امنیت و امکانات خوبی برخوردار باشد. در واقع پروتکل‌ها یکی از این فضاها می‌باشد که به مجموعه‌ای از قوانین استاندارد گفته می‌شود که ارتباط بین رایانه‌های یک شبکه را کنترل می‌کند.

04 شهریور1399

Schema Markup چیست؟

کدهای نشانه گذاری یا Schema markup در واقع زبان مشترکی بین موتورهای جستجو می‌باشد. معمولا برای موارد زیر اسکیما در طراحی سایت به کار می‌رود که عبارتند از: مقالات، فیلم، اپلیکیشن، رخدادها، محصولات، اشخاص، دستورالعمل‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، کسب و کارهای محلی، خلاصه کتاب.

03 شهریور1399

الگوریتم پیج رنک گوگل (Google Page Rank) چیست؟

پیج رنک معیاری برای تشخیص دادن اهمیت صفحه‌های طراحی سایت می‌باشد امتیازدهی گوگل بین اعداد 0تا 10 به صفحات مختلف سایت می‌باشد که هر چقدر این امتیاز به 10 نزدیکتر باشد بهتر است اما اگر پیج رنک شما 0 باشد یعنی در نتایج گوگل وجود ندارید و این هم ممکن است به دلیل تازه راه اندازی شدن سایت باشد.

02 شهریور1399

راهنمای استفاده از اکانت Moz

Moz یکی از ابزارهای کاربردی در پروسه سئو سایت به حساب می آید چرا که پس از طراحی سایت مهم ترین هدف قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل است که moz امکاناتی برای بهبود سئو و مقایسه خود با رقیبان ارائه داده است.