همانطور که مطلع هستید سئو سایت و بهینه سازی یکی از موارد مهم در طراحی وب سایت می‌باشد که سئوکاران و صاحبان سایت به آن بسیار اهمیت می‌دهند از آن‌جایی که هدف صاحبان سایت قرار گرفتن در اولویت گوگل می‌باشد به همین منظور با موارد سئو آشنا می‌شوند و از به وجود آمدن خطاهایی که منجر به پایین آمدن رتبه می‌شوند جلوگیری یه عمل می‌آورند. یکی از موارد مهمی که ممکن است در هر طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی رخ دهد Keyword stuffing یا بمباران کلمات کلیدی می‌باشد. Keyword stuffing به کلمات کلیدی که به طور مکرر در صفحه از سایت قرار گرفته می‌شود گفته می‌شود. در زمان‌های قدیم وجود کلمات کلیدی زیاد در محتوا می‌توانست موجب افزایش رتبه طراحی وب سایت شود اما رفته رفته با روی کار آمدن الگوریتم‌های گوگل باعث شده تا جزئیات وب سایت‌ها را بررسی کرده و با توجه به استانداردهای گوگل رتبه دهد. لازم به ذکر است وجود کلمات کلیدی زیاد در صفحه نه تنها دیگر به دریافت رتبه کمکی نمی‌کند بلکه در صورت مشاهده بمباران کلمات کلیدی در صفحه از طراحی سایت با جریمه گوگل مواجه می‌شوید. معمولا جایگاه keyword stuffing در عنوان، توضیح و متن صفحه می‌باشد.
انواع کیورد استافینگ را می‌توان به مواردی مانند: تکرار کلماتی که به متن زمینه ربطی ندارد، تکرار کلماتی که وجود آن‌ها ضروریتی در متن ندارد، قرار دادن گروهی از کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف متن اشاره کرد.

Keyword stuffing چیست؟-طراحی سایت

Keyword stuffing در سئو سایت

زمانی که الگوریتم‌های گوگل مشاهده کنند تا رویداد keyword stuffing در محتوای سایت شما رخ داده طراحی سایت شما را جریمه می‌کنند که جریمه شدن سایتتان باعث می‌شود تا ضرر بزرگی را به سایت خود وارد سازید. متن محتوای طراحی وب سایت شما باید حاوی مطالب مفید و آموزنده‌ای باشد تا زمانی که کاربران متن شما را می‌خوانند بتوانند به مطلبی که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند در غیر این صورت محتوای شما محتوای مفیدی نخواهد بود. همچنین تکرار بیش از حد کلمات باعث می‌شود تا bounce rate سایتتان را افزایش دهد همانطور که می‌دانید هر چه نرخ پرش در سایت کمتر باشد سئو سایت شما از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. همیشه به یاد داشته باشید که شما برای کاربرانتان مطلب می‌نویسید و می‌خواهید تا رضایت آن‌ها را جلب کنید بنابراین باید مواردی که برای مخاطبانتان از اهمیت بالایی برخوردار است را در اولویت خود قرار دهید چرا که اگر برای جلب رضایبت کاربرانتان مطلب گذاری کنید در نظر گوگل هم از جایگاه بالایی بهره مند می‌شوید.
برای در امان ماندن از خطر keyword stuffing باید برای هر صفحه از سایت خود یک کلمه کلیدی را در نظر بگیرید در هنگام نوشتن متن در هر 300 کلمه یک یا نهایت دو کلمه کلیدی را به کار ببرید برای مفید واقع شدن کیوردها در سایت باید در قسمت‌ مختلف صفحه آشکار شوند. توجه کنید تا در عنوان و تیتر محتوا و توضیحات زیر تیتر به علاوه در انتهای متن بخش نتیجه گیری هم یک بار از این کلمات استفاده کنید. در کل استفاده از چگالی کلمات را به زیر 2 درصد برسانید. به منظور تقویت سئو شما کلمات کلیدی خود را باید در بخش‌های مختلف سایتتان پخش کنید مانند عنوان، پاراگراف اول، توضیحات و آلت تصاویر، نزدیک به پایان صفحه به کار ببرید. توجه کنید تا پس از انتشار محتوای خود حتما سئو داخلی سایت خود را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت استفاده از کلمات کلیدی به دفعات و یا موارد دیگر آن‌ها را اصلاح کنید. شما می‌توانید با استفاده از ایزارهایی مانند Sitechecker و SEMRUSH برای آنالیز سئو سایت داخلی خود استفاده کنید.

انواع تکرار کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در عنوان: یکی از روش‌های اشتباهی که برخی وبمستران می‌خواهند تا برای افزایش چگالی کلمات کلیدی در صفحه سایت مورد نظر انجام دهند تکرار کلمات کلیدی در عبارت می‌باشد. با این کار باعث می‌شود تا کاربران را گمراه کرده و هنگام ورود به سایت به نتیجه دلخواه خود نرسند.سپس سایت مورد نظر را بسته و یه سراغ طراحی وب سایت‌های رقیب بروند. پس هواستان به مخاطبانتان باشد تا با استفاده به جا از کلمات کلیدی هم رضایت کاربران و هم موتورهای جستجو را جلب کنید.
تکرار کلمه در توضیحات: یکی یدگر از روش‌هایی که وبمستران به اشتباه معتقدند که با تکرار کلمات کلیدی در توضیحات می‌توانند شانس کلیک سایت خود را افزایش دهند یه همین منظور از کلمه کلیدی را در توضیحات چندین بار استفاده می‌کنند در صورتی که این روش کاملا نتیجه عکسی را داده و باعث می‌شود تا سایت مورد نظر اسپم شناخته شده سپس با جریمه‌هایی رو به رو شوند. برای نمونه در طراحی سایت بیمه افراد برای توضیحات بیمه و از کلمه کلیدی بیمه به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌دهند.
تکرار کلمات در متن محتوای صفحه: تکنیک دیگر به کار بردن کلمات کلیدی در متن استفاده بیش از حد کلمات در محتوای صفحه می‌باشد نویسندگان در هر پاراگراف از متن محتوا از کلمات کلیدی بیش‌تر از دو بار استفاده می‌کنند. برای مثال در طراحی سایت املاک افراد از کلمه کلیدی خرید خانه چندین بار استفاده می‌کنند.
تکنیک‌‎های جایگزینی که می‌توانید به جای چندین بار استفاده از keyword stuffing به کار ببرید عبارتند از: از کلمات هم خانواده و مترادف، عبارت انگلیسی استفاده کنند همچنین می‌توانید به موضوعات حاشیه آن بپردازید که رابطه مستقیم با معنای موضوع مورد نظر دارد استفاده کنید.