شما با ایجاد محتوای جذاب، مفید و مرتبط میتوانید کاربران واقعی خود را جذب نمایید، اطلاعات مورد نیازشان را در اختیار آنها قرار دهید و کاری کنید که اعتماد آنها جلب شود. بدین ترتیب آنها تبدیل به مشتریان وفادار شما خواهند شد و همواره برای کسب اطلاعات به سراغ شما میآیند.
اگر کمی با دنیای اینترنت آشنا باشید حتما نام تولید محتوا را شنیده اید. در واقع هر چیزی که داخل وب سایت خود قرار می دهید، تولید محتوا نام دارد. اگر داخل وب سایت خود محتوای متنی، تصویر و یا ویدیو قرار می دهید شما در حال تولید محتوا هستید. تولید محتوای اصولی دارای قواعد و قانون های خاصی می باشد. با رعایت ای قوانین یک محتوای سئو شده دارید. در بحث بهینه سازی سایت یا سئو، تولید محتوا جایگاه ویژه ای دارد. البته لازم به ذکر است که تولید محتوا فقط برای وب سایت نیست. بلکه در شبکه های مجازی نیز برای داشتن بازدید بالاتر نیازمند تولید محتوای قوی هستید. قطعا همه ما جمله معروف (محتوا پادشاه است) را شنیده ایم.
هر وب سایتی برای رشد بیشتر و ارتقای رتبه به یک کارشناس تولید محتوا نیاز دارد. وظیفه این کارشناس ایجاد و تولید محتوایی هدفمند و کارپسند است. محتوای تولید شده باید به گونه ای باشد تا رضایت کاربر را جلب کند و مشتری را به سمت خرید محصول و یا خدمات شما سوق دهد. برنامه ریزی برای این عمل به عهده کارشناس متخصص در این زمینه می باشد. توجه داشته باشید که محتوا صرفا متن یا مقاله نیست. تولید و اجیاد محتوای تصویری ، صوتی و ویدیویی نیز تاثیر خیلی زیادی در ارتقای رتبه و جذل کاربر دارد. البته گوگل فاکتورهایی برای تولید محتوا در نظر گرفته است که در اصلاح به محتواهایی که دارای این فاکتورها باشند، محتوای سئو شده می گویند.
اگر در دوره های آموزش تولید محتوا شرکت کرده باشید، با ایده هایی که برای این کار در نظر گرفته می شود آشنا هستید. در کنار این آموزش ها، آموزش گذاشتن محتوا در سایت و ایده های نو و جدید همیشه موفق تر هستند. برای نتیجه بخش بودن فعالیت خود ابتدا باید هدف اصلی را پیدا کنید. هر وب سایتی با توجه به موضوع مورد نظر دارای کلمات کلیدی خاصی است. می توانید با استفاده از ابزار های موجود کلمات اصلی خود را جستجو کنید. در مرحله بعدی باید برای کلمات اصلی استراتژی مورد نظر را تعیین کنید. بررسی رفتار کاربر به شما کمک می کند تا تولید محتوا در مسیر پیش رت ادامه دهید. به عنوان مثال بعد از انتشار 10 پست یا مقاله، آن هایی که تعداد لایک و کامنت بیشتری دارند را مشاهده می کنید. این موضوع به این معنا است که کاربر واکنش مثبتی نسبت به آن مقالات داشته است و حتی به فروش بیشتر رسیده اید.
با توجه به رفتار کاربر می توانید ایرادات مقاله های دیگر را پیدا کنید و آن ها را برطرف کنید. امروزه برای گوگل کاربر پسند بودن محتوا اهمیت فوق العاده ای دارد. ربات های گوگل تمام رفتار کاربران را مانند مدت زمان حضور در صفحه و بازدید صفحه را در نظر می گیرد و با توجه به تمام این گزینه ها رتبه صفحه مورد نظر را تعیین می کند. یک محتوای نو بدون کپی برداری می تواند رتبه خیلی خوبی در گوگل کسب کند.
همه کسب وکارها برای رسیدن به موفقیت نیاز به تولید محتوا و بازاریابی محتوا دارند. همه ما از سال های قبل و وبلاگ هایی را به یاد داریم که در حد دلنوشته و خاطرات یک شخص بودند، اما امروز اکثر کسب و کارها به بازاریابی محتوایی روی آوردهاند. زمانی که برای کسب و کار خود یک محتوای آموزنده و مفید را از طریق وبلاگ در اختیار کاربر قرار میدهید، ناخودآگاه در چشم مشتریان در قالب یک کارشناس دیده میشوید. این موضوع هم میتواند آمار بازدید وب سایت شما را بالا ببرد و هم خوانندگان را به یک مشتری بالقوه تبدیل کند. زمانی که شما مطالب مفیدی را به رایگان به اشتراک میگذارید، برای خوانندگان خود اعتماد سازی میکنید. نکات مفید و آموزنده را درمورد کسب و کار خود نشان میدهید و در اختیار مخاطب میگذارید. اما باید بدانید که چگونه میتوانید از بازاریابی محتوایی بیشترین بهره را ببرید؟
تولید محتوا یک عمل با اصول خاصی است، که به شما کمک می کند تا برند، خدمات و یا محصول خود را به مخاطبان مورد نظر معرفی کنید. برای بهینه سازی وب سایت و سئو نیاز به تولید محتوای قوی دارید. همان طور که این شعار امروزه بسیار شنیده شده است، محتوا پادشاه است. تولید محتوا طبق الگوریتم های گوگل به بهینه سازی وب سایت شما کمک زیادی میکند. زمانی که شما یک محتوای مطلوب را بر روی وب سایت خود بارگذاری میکنید، میتوانید در موتورهای جستجو رتبه قابل قبولی را دریافت کنید. این موضوع باعث می شود تا بسیاری از شرکت ها حجم بیشتری از تلاش های خود را بر روی تولید محتوای هدفمند بگذارند.
بازاریابی محتوا ارتباط مستقیمی با اطلاعات دارد. شما اطلاعات کاملی درمورد کسب و کار، برند، خدمات و یا محصول خود از طریق مطالب آموزشی، سرگرم کننده و یا آگاهی بخش در اختیار مخاطبان قرار می دهید. این موضوع باعث تغییر رفتار مخاطب به سمتی که بازاریابان مایلاند میشود. حتی یک محتوای قوی می تواند تصمیم گیری برای خرید را برای کاربران آسان تر کند. در نوع بازاریابی محتوایی مردم را مجبور به خرید نمی کنیم، بلکه به آن ها کمک می کنیم تا از طریق اطلاعاتی که در اختیارشان می گذاریم بهترین تصمیم را بگیرند.
تبلیغات و بازاریابی از نظر مفهومی تفاوت زیادی باهم دارند. در واقع تبلیغات فقط بخش کوچکی از بازاریابی را تشکیل می دهد. وقتی در مورد بازاریابی صحبت می کنیم، ذهن باید یک برنامه کامل و جامع بر پایه استراتژی داشته باشد. شما در بازاریابی محتوایی کسی را مجبور به خرید نمی کنید، بلکه با یک محتوای آموزنده احساس نیاز را در مخاطب ایجاد می کنید و یک شناخت کامل از محصول خود در اختیارش می گذارید. اما تبلیغات سر راه مشتری قرار می گیرند و فقط پیشنهاد خرید را می دهند.
بازاریابی محتوایی در انواع مختلفی انجام می شوذد. در ادامه انواع بازاریابی محتوایی را معرفی می کنیم:
1. شبکه های اجتماعی
2. اینفوگرافیک
3. بلاگ
4. پادکست
5. ویدیو