با ما تماس بگیرید: 66514140 021

مقالات طراحی سایت و سئو سایت

اولین و بزرگترین شرکت طراحی سایت

مرجع مقالات فناوری و طراحی سایت

26 آذر1399

معرفی node js

پلتفرم node.js که پلتفرمی می‌باشد در سمت Sever، از کاربردهای زیادی برخوردار می‌باشد از زمانی که این پلتفرم وارد دنیای برنامه نویسی شد منجر به راحت تر نمودن کار برنامه نویس‌ها نمود، که هم بتوانند در سمت کاربر و هم در سمت Server به برنامه نویسی بپردازند.

25 آذر1399

فیشینگ (phishing) چیست؟

فیشینگ که در لغت به معنای کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایمیل و پیامک می‌باشد با استفاده از آن، کاربران را فریب می‌دهند و اطلاعات و حساب‌های بانکی آن‌ها را سرقت می‌کنند.

24 آذر1399

تکنولوژی بلاکچین (Blockchain) چیست؟

Block chain لیستی است که روز به روز در حال رشد می‌باشد که این تکنولوژی از طریق ردو بدل شدن رمز با هم در ارتباط هستند. مواردی که بر روی block chain این سیستم می‌شود می‌تواند به هر طریقی مانند انجام تراکنش، انتقال پول، توافق نامه بین دو شرکت و یا شخص باشد.

23 آذر1399

تکنیک Content First در طراحی سایت

تکنیک Content First یکی از تکنیک‌هایی است که در وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد که هدف آن این است تا محتوا در بهترین شکل ممکن برای کاربران ارائه شود اغلب متخصصان از این روش در طراحی وب سایت خود استفاده می‌کنند.

22 آذر1399

الگوریتم mobile first index

گوگل به کاربران موبایلی بسیار اهمیت می‌دهد به همین منظور الگوریتمی را استخدام نموده تا به راحتی نتایج خوبی را برای کاربران بیابد و در نتایج جستجوی آن‌ها نمایش دهد. هدف از ایجاد این الگوریتم، این است تا کاربران از وبگردی در اینترنت رضایت کافی را داشته باشند.

20 آذر1399

بودجه خزش crawl budget چیست؟

بودجه خزش Crawl budget به تعداد صفحاتی اطلاق می‌شود که گوگل در یک بازه زمانی معین به مرور سایت شما می‌پردازد اگر صفحه ای مورد خزش قرار نگیرد وب سایت شما با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

19 آذر1399

Visual Studio چیست؟

اگر بخواهیم نرم افزار توسعه یافته ای برای کد نویسی نام ببریم Visual studio code می‌باشد که Microsoft این برنامه را در اختیار کاربران قرار داد تا در محیطی مشخص به کد نویسی بپردازند. این نرم افزار از زبان‌های C، C++، VB.NET، C# و F# از طرفی هم از زبان‌های XML، JavaScript، CSS، HTML به راحتی پشتیبانی می‌کند .

18 آذر1399

آموزش خرید هاست برای وردپرس

از آن جایی که بخش مهمی از سلامت سایت شما را Host وب سایت شما تشکیل می‌دهد پس حتما باید در انتخاب آن حساسیت به خرج دهید Host فضایی است که کل اطلاعات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، فایل‌ها و... را در خود حفظ می‌کند.

17 آذر1399

معرفی زبان برنامه نویسی swift

مهمترین امکانی که زبان برنامه نویسی سوئیفت در اختیار کاربران خود قرا داده این است که برای زبان Objective-C جایگزین مناسبی به حساب می‌آید. هدف از ایجاد این زبان کمک به رفع باگ‌های موجود، افزایش امنیت بهتر شدن کدنویسی و... می‌باشد این زبان کار برنامه نویسان را راحت کرده چرا که می‌توانند با استفاده از Compiler در Xcode، اپلیکیشن‌های مناسبی را طراحی نمایند.

16 آذر1399

اصول شی گرایی در PHP

این زبان به ما یک روش بسیار ساده برای تعریف برنامه ی یک شی می دهد و به آن کلاس می گویند. این فرآیند یک بسته بندی است که شی را به همراه تمام روش ها و ویژگی های آن تعریف و محصور می کند. شما می توانید یک کلاس را به عنوان نمایشی برنامه ای از یک شی در نظر بگیرید و این همان رابطی است که این زبان به شما ، توسعه دهنده ، برای تعامل و اصلاح شی، داده است.

15 آذر1399

Frame work چیست؟

، به معنای چارچوب بوده و پایه‌ای برای ساخت سایت می‌باشد، از طرفی هم به توسعه و رشد وب سایت کمک می‌کند. در دنیای وب کتابخانه‌ای برای متخصصین وجود دارد که در میان افراد به Framework شناخته می‌شود.

13 آذر1399

Sass چیست؟

این پردازشگر یک افزونه‌ای برای زبان CSS می‌باشد که باعث شده تا ما از امکانات ویژه‌ای که زبان CSS، در اختیار ما قرار داده به راحتی بهره ببریم. پیش پردازنده SASS کمک می‌کند، تا کاربران بتوانند کد نویسی راحتی را تجربه نمایند.

12 آذر1399

زبان های برنامه نویسی اینترنت اشیا

برنامه نویسان با استفاده از چندین زبان به انجام این پروژه می‌پردازند به زبان‌هایی مانند جاوا، جاوا اسکریپت ،PHP، C، PYTHON، Go، #Bو.... می‌توان اشاره کرد. کارشناسان طبق بررسی‌های که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدند که اولین زبان محبوب، در میان توسعه دهندگان جاوا بوده سپس زبان C و جاوا اسکریپت و PYTHON و.... که به ترتیب دارای طرفداران مختص به خود می‌باشند.

11 آذر1399

جاوا اسکریپت در HTML

زبان جاوا اسکریپت یک زبان ساده‌ای می‌باشد که می‌توانید به راحتی آن را یاد بگیرید و انیمیشن و حرکات مختلف را در وب سایتتان ایجاد نمایید تا رابط کاربری بهتری داشته باشید. زبان جاوا اسکریپت باعث شده تا به وب سایت‌های خشک، رنگ و لعاب ببخشید و فایل‌های انیمیشنی، فایل‌های صوتی، تصویری را به نمایش بگذارید.

10 آذر1399

CSS چیست؟

HTML با وجود CSS زیبا می‌شود و از حالت خشکی خارج می‌شود. در واقع وظیفه HTML ساخت سایت و وظیفه CSS رسیدگی به ظاهر سایت می‌باشد و همه عناصر از چیدمان گرفته تا رنگ بندی و کارهای مربوط به ظاهر سایت، بر عهده این ابزار می‌باشد.

09 آذر1399

اینترنت اشیا IOT

اینترنت اشیا IOT به هر دستگاه فیزیکی موجود در دنیای هستی اشاره دارد در واقع به سیستم هایی اشاره دارد که از توانایی تبادل اطلاعات بهره می برند و سرعت پیشرفت این تکنولوژی به شدت روبه افزایش می باشد.

08 آذر1399

تگ head در HTML

جایگاه تگ head ، بعد از تگ HTML و قبل از تگ body می‌باشد. این تگ می‌تواند تگ‌های بسیار مهم را در بر بگیرد مانند تگ base، تگ title، تگ اسکریپت Script، تگ link و...

05 آذر1399

html و آشنایی با تگ های آن

یکی از مهمترین تگ‌ها، تگ html می‌باشد که متن بین تگ باز و بسته آن برای توضیح دادن صفحات WEB به کار می‌رود. کل کدهای html شما باید در میان این دو تگ قرار بگیرد. در واقع با استفاده از این به مرورگر می‌گوییم که صفحه مربوطه، صفحه HTML می‌باشد.

04 آذر1399

ورود Html به دنیای وب

اولین نشان رسمی که در اینترنت در دسترس عموم قرار گرفت به اسم برچسب HTML شناخته می شد که برای اولین بار در اینترنت در دهه ی 90 در اینترنت ذکر شد.

03 آذر1399

جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی آینده

برنامه نویسان مختلف برنامه مختلفی را به زبان های مختلفی پیاده سازی کردند از جمله C++,C و .. اما نکته ای که این زبان را از بقیه متمایز می کند، انعطاف پذیری آن می باشد که غیر قابل مقایسه می باشد. انعطاف پذیری غیر قابل قیاس آن هم به این دلیل می باشد که گزینه های بیشتری از نیاز، برای انجام یک کار ساده را دراختیار شما قرار می دهد.

01 آذر1399

تاثیر هوش مصنوعی بر طراحی سایت

هوش مصنوعی Artificial intelligence به بخشی از علوم کامپیوتر گفته می‌شود که می‌تواند بیش‌تر از انسان‌ها کار کنند. هوش مصنوعی به ماشین‌ها و کامپیوترها اجازه می‌دهند تا وظایف انسانی را به راحتی و حتی بهتر از آن‌ها انجام دهند.

27 آبان1399

DNS چیست و چگونه کار می‌کند؟

DNS که مخفف Somain Name System یک پروتکلی است که در حوزه اینترنت می‌باشد. از آن جایی که DNS یک پل ارتباطی بین دامنه و هاست می‌باشد. در واقع DNS کمک می‌کند تا دامنه‌ها را به IP تبدیل کند.

26 آبان1399

هشدار not secure

وقتی طراحی سایت امن نباشد در کنار آن عبارت not secure زده می‌شود که به همرا قفلی به رنگ سبز در آدرس سایت نمایش می‌دهد برای این که از این خطا جلوگیری کنید حتما باید گواهی SSL تهیه کنید.

25 آبان1399

آی فریم Iframe چیست؟

iframe مخفف inline Frame می‌باشد که با استفاده از این تگ می‌توان به نمایش تمامی محتوا و اطلاعات موجود در لینک داخل طراحی سایت پرداخت. لازم به ذکر است که شما نباید از این تگ به دفعات زیادی استفاده کنید چرا که باعث می‌شود خطرات امنیتی را به وجود آورده و صفحه شما را کند کند.

24 آبان1399

داده کاوی ( Data Mining ) چیست؟

داده کاوی که ترجمه Data Mining می‌باشد به ما کمک می‌کند تا داده‌هایی که مناسب ما نیست را حذف کرده و اطلاعات مفید را حفظ کنیم و به تصمیم گیری نهایی سرعت ببخشیم.

21 آبان1399

تهیه بکاپ هفتگی در سرور مجازی

یکی از روش‌های بکاپ گیری Full backup می‌باشد که از همه اطلاعات موجود مانند دیتابیس، ایمیل، تنظیمات مربوط به هاست و... بکاپ گرفته می‌شود که قطعا برای بکاپ گرفتن همه اطلاعات مورد نظر در این روش نیاز به فضای بیش‌تری می‌باشد تا اطلاعات را در آن ذخیره کند.

20 آبان1399

تگ picture در HTML

برای قرار دادن تگ تصاویر در طراحی سایت از تگ img و تگ Picture استفاده می‌کنیم. تگ picture یا تگ تصویر که برای نگهداری یک یا چند تصویر به کار می‌رود که می‌توان حالت‌های مختلفی را در آن ایجاد کرد.

19 آبان1399

سوشیال لاگین

سوشیال لاگین Social Sign-in به یک روش ورود گفته می‌شود که با استفاده از اطلاعات شخصی از شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر برای وارد شدن به طراحی سایت به کا می رود.

18 آبان1399

فرانت اند Front End چیست؟

فرانت اند در واقع به بخش نرم افزار در طراحی وب سایت گفته می‌شود که توسط کاربران و بازدید کنندگان قابل مشاهده است با استفاده از کدهایی به طراحی زیبا پرداخته شده است که برای کاربران بسیار جذاب می‌باشد.

17 آبان1399

گوگل دوپلکس Duplex Google چیست؟

گوگل داپلکس همانند یک انسان می‌باشد و در کارهایی مانند قرار ملاقات گذاشتن و... کسب و کارهایی که با مشتریان با تلفن در ارتباط هستند بسیار مناسب است.

14 آبان1399

FID در جستجوی گوگل

FID که مخفف First Input Delay می‌باشد که به مدت زمانی که کاربر برای اولین بار به هر المانی مانند دکمه یا عناصرهای مربوطه که در طراحی وب سایت کلیک می‌کند و مرورگر به آن پاسخ می‌دهد گفته می‌شود.

11 آبان1399

هاست ابری Cloud Hosting چیست؟

زمانی که وب سرورها در مناطق مختلف جغرافیا تقسیم بندی می‌شود میزبانی ابری گفته می‌شود. ویژگی مهمی که این هاست ابری دارد و آن را نسبت به سایر هاست ها محبوب کرده قابلیت انعطاف پذیری بالای آن است. توجه کنید که منابع موجود در هاست ابری از چندین سرور بهره مند می‌شوند و فقط از یک سرور استفاده نمی‌کنند.

10 آبان1399

تگ کنونیکال چیست؟

در هنگام بروز مشکلات ایندکس کردن صفحات طراحی سایت ، تگ کنونیکال وارد عمل می‌شود. در واقع این تگ برای کمک به گوگل ساخته شده و برای تشخیص مطالب مفید و کاربرپسند به کار می‌رود.

08 آبان1399

ابزارهای سئو گوگل

ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها وظایفی را برعهده دارند تا به کاربران موارد مختلف سایت را نشان دهند تا افراد سئو کار یا صاحبین طراحی وب سایت‌ها با خیال راحت و در کوتاه ترین زمان به اهداف خود برسند.

07 آبان1399

نرم افزار open source چیست؟

Open Source یا منبع باز به نرم افزاری گفته می‌شود که بر روی ابزارهای مختلف مانند کامپیوتر، موبایل و... اجرا می‌شود نرم افزارها معمولا به دو صورت رایگان و غیر رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته می‌شود.

06 آبان1399

چگونه در اینستاگرام پست بگذاریم؟

فضاهای مجازی مانند اینستاگرام می‌تواند برای کسب و کارها و کسانی که طراحی سایت دارند بهترین فضا باشد و صاحبین مشاغل با ایجاد صفحات کاری خود به افراد خدمات و محصولات خود را معرفی کنند.

05 آبان1399

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا از 4 مرحله تشکیل شده است: جذب، تبدیل فراد به مشتری، بستن و ایجاد رضایت.

30 مهر1399

مدل بوم کسب و کار چیست؟

در واقع یک الگو و راهنمای گرافیکی می‌باشد یعنی به چارچوب و نقشه‌ای که همه جزئیات آن را نمایش می‌دهد مدل بوم کسب و کار Business Model Canvas می‌باشد.

29 مهر1399

React Native چیست؟

یکی از فریم ورک‌های ساخت اپلیکیشن موبایل React Native است این فریم ورک توسط فیس بوک برای کاربران ارائه شد. شما می‌توانید به کمک این فریمورک و جاوا اسکریپت برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS به ساخت اپلیکیشن‌ بپردازید.

28 مهر1399

فریموورک فلاتر Flutter

فریمورک فلاتر به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا با یک بار کد نوشتن به راحتی خروجی اندروید یا IOS بگیرند و به طراحی اپلیکیشن بپردازند.