افراد معمولا دو کلمه SEO و SEM را با هم اشتباه می گیرند و مفهوم غلطی از این دو مورد را دارند. هدف هر دوی آن ها کمک به پیشرفت طراحی سایت می باشد که دارای دو معنی مجزای اما یک هدف می باشد. بسیاری از افراد نمی دانند که تفاوت sem با seo چیست که ما در این بخش می خواهیم تفاوت میان SEO با SEM چیست را برای شما بیان کنیم.

SEM چیست؟

SEM که مخفف Search engine Marketing می باشد. برای افزایش مشتریان یک کسب و کار کوچک مناسب است در واقع SEM روشی برای بالا بردن ترافیک سایت می باشد که از طریق پرداخت هزینه امکان پذیر می باشد.

مزیت های بازاریابی SEM برای کسب و کارهای اینترنتی:
• افزایش درآمد را به دنبال خواهد داشت
• به پیشرفت کسب و کار شما بسیار کمک ویژه ای خواهد کرد
• مشتریان واقعی را برای شما می آورد
• فضای رقابتی قوی را ایجاد می کند
• هزینه آن نسبت به تبلیغات سنتی بسیار به صرفه و ارزان تر است
• به معروف شدن بیشتر برند شما کمک خواهد کرد


و اما نمونه کارهایی ک در SEM انجام می شود عبارتند از:
بررسی وضعیت سایت و رقیبان، اصلاح ساختار سایت، تنظیم متا همچنین عناوین سایت، معرفی کردن سایت به موتورهای جستجو، تحلیل آمار سایت، بالا بردن رتبه، بهینه سازی اخبار، بهینه سازی سایر موارد سایت.

بازاریابی موتورهای جستجوی SEM

بازاریابی موتورهای جستجوی SEM بخشی از بازاریابی می باشد که از روش های پولی برای قرار گرفتن در SERPها استفاده می شود. بازاریابی موتورهای جستجوی SEM که استراتژی پولی می باشد و فعالیت هایی مثل بهینه سازی، تبلیغات آنلاین، تنظیم آن و تعیین بودجه مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل ادز که جزوی از این استراتژی ها می باشد تاکتیک آن به این صورت می باشد که بهترین کلمات کلیدی خود را برای محصولات و خدمات ارائه شده مورد هدف قرار می دهند. زمانی که کاربران کلمات کلیدی را جستجو کنند تبلیغاتی در پایین و بالای SERPها مشاهده می شود که هر بار توسط کاربر کلیک شود برند به صورت خودکار شارژ خواهد شد.

تفاوت sem با seo چیست؟

SEO چیست؟

SEO چیست؟ SEO مخفف Search Engine Optimization می باشد که با استفاده از اقداماتی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل انجام می گیرد و تمام تلاش خود را می کند تا با استفاده از قوانین مجاز گوگل بر روی صفحه اول گوگل قرار گیرد.
از آن جایی که گوگل یک منبع قابل اعتمادی برای کاربران می باشد افراد سوالات خود را در آن جستجو می کنند بنابراین داشتن طراحی سایتی که از سئو و بهینه سازی بالایی برخوردار باشد بسیار حائز اهمیت است تا با قرار گرفتن سایت مورد نظر در اولویت گوگل به گسترش کسب و کار شما کمک کند.

در این قسمت چند مورد از مهم‌ترین موارد سئو که باید حین سئو و بهینه سازی به آن ها توجه کنید را برای شما بیان کنیم:
عنوان: استفاده از کلمات کلیدی و کاربر پسند همچنین کلمات جذابی که حس کنجکاوی بازدید کننده را جذب کند.
توضیحات متا: استفاده از توضیح کوتاه و مفید همچنین به کار بردن کلمات کلیدی در متن توضیحات متا.
بهینه سازی تیتر، میان تیتر: اضافه کردن کلمات کلیدی و بهینه کردن تیتر و میان تیتر.
لینک های داخلی: استفاده از لینک های داخلی در صفحه.
متن جایگزین عکس: استفاده ازتگ alt عکس که توضیحاتی را به موتورهای جستجو می دهند .

بازاریابی SEO

بازاریابی SEO سئو یا سئو مارکتینگ از جمله روش هایی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد با این حرکت می تواند به راحتی به کاربر کمک کنید تا سایت شما را پیدا کرده و رتبه سایت شما را ارتقا دهند. استفاده از بازاریابی SEO دارای مزایایی می باشد از جمله: به افزایش رتبه سایت کمک می کند، می تواند به ایجاد بک لینک ها در سایت بپردازد، همچنین از طرفی می توان به رتبه الکسا کمک کند که با افزایش یا کاهش رتبه در الکسا می تواند تاثیرات مثبت و منفی را بر جای بگذارد.

شباهت های SEO و SEM

SEO و SEM هر دو در تلاشند تا صاحبان سایت هر چه سریع تر به اهداف خود برسند وظایف هر دوی آن ها این است که تلاش می کنند تا سایت مورد نظر بر روی اولویت گوگل قرار گیرند همچنین به دنبال جذب ترافیک بیشتر برای سایت می باشند.
لازم به ذکر است توجه کنید که SEO و SEM با هم در رقابت نمی باشند بلکه در کنار هم به پیشرفت سایت کمک می کنند. اگر می خواهید که سایت شما از طرفی در نتایج جستجوی ارگانیک و از طرف دیگر در لینک های تبلیغاتی نمایش داده شود باید از هر دو SEO و SEM استفاده کنید.

تفاوت SEM و SEO

تفاوت SEM و SEO این است که جستجوی SEM که دارای اسم AD می باشد اما در سئو به این صورت نمی باشد. در نتیجه‌ی جستجوی SEM نسخه تبلیغاتی بوده اما در نتایج جستجوی سئو دارای اسنیپت می باشد.
یکی دیگراز تفاوت SEM و SEO هر بار کاربر بر روی یک سم کلیک کند صاحب سایت پولی پرداخت می کند اما زمانی که بر روی سئو کلیک می کنند هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود.
تاثیر گذاری sem سریع می باشد اما سئو زمان می برد. سم تا زمانی فعال است تا شما برای نمایش نتایج پول پرداخت کنید اما سئو نه تنها این چنین نیست بلکه در طول زمان ارزش و اعتبار پیدا می کند.
اگر در مورد ارزیابی بخواهیم این دو را مقایسه کنیم sem بهتر است چرا که شما هر وقت بخواهید می توانید آن را روشن یا خاموش کنید و یا رونوشت تبلیغاتی خود را ویرایش کنید می توانید با استفاده از آن مخاطبین خود را تغییر دهید تا به تست روش های دیگر بپردازید. به عبارتی سئو چیزی است که افراد می توانند با یادگیری بعضی نکات به انجام آن بپردازند اما SEM نیاز به افراد متخصص دارند.

نکات SEO و SEM که باید در کسب و کار خود بدانید:

استراتژی SEM بدون سئو امکان پذیر نخواهد بود اگر سایت شما از سئوی مناسبی برخوردار نباشد استفاده از SEM هیچ فایده ای را برای شما نخواهد داشت همیشه این را به خاطر بسپارید که اول SEO بعد SEM.
اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید توجه کنید که حتما با استفاده از سئو به قوی کردن سایت خود بپردازید سپس با SEM به مطرح کردن آن بپردازید. صاحبان کسب و کار توجه کنند تا با استفاده از هوش و ذکاوت باید از هر دوی آن ها استفاده کنند این دو در کنار هم باعث اثرگذاری بالایی برای سایت ها می باشد.
اگر سایت شما دارای تعداد معینی ترافیک می باشد اما نرخ تبدیل پایین می باشد به فکر سئو باشید. اما اگر نرخ تبدیل بالا می باشد اما ترافیک پایینی دارید قطعا به فکر SEM باشید.