امروزه در دنیای تکنولوژی یکی از متداول ترین سوالات دیجیتال مارکتینگ چیست؟ می باشد. دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing شامل ابزارها و فعالیت هایی که برای بازاریابی خدمات و محصولات در حوزه ی اینترنت سایت موبایل و ابزارهای دیگر دیجیتال استفاده شود گفته می شود. اگر بخواهیم یک تعریف برای پرسش دیجیتال مارکتینگ چیست؟ داشته باشیم می توانیم بگوییم که در واقع دیجیتال مارکتینگ به فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدماتی که با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می شود گفته می شود. دیجیتال مارکتینگ یک روش خیلی گسترده ای نسبت به بازاریابی های سنتی می باشد. حال با ما همراه باشید تا به موضوع کلی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفته شد دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing به فعالیت هایی که در راستای تبلیغ خدمات و یا محصولات با استفاده از ابزار های تکنولوژی و دیجیتال انجام می شود گفته می شود. دیجیتال مارکتینگ فقط به کسب و کارهایی که دارای طراحی سایت می باشند محدود نمی شود بلکه کسب و کارهای سنتی که وب سایت ایجاد نکرده اند اما در شبکه های اجتماعی فعال اکانت ساخته اند نیز می توانند به راحتی با استفاده از دیجیتال مارکتینگ تبلیغات خود را ارائه دهند.
با تعریف دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ دارای بخش های مختلف و مولفه هایی می باشد ما در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم که عبارتند از:
• بازاریابی محتوایی
یکی از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوایی می باشد که بازدید کننده به وسیله آن جذب طراحی سایت می شود محتوا تنها به متن محدود نمی شود بلکه ویدیو های آموزشی ، تصاویر ، استفاده از پادکست ها و صوتی ها هم شامل بازاریابی محتوایی می شود.

• سئو و بهینه سازی
سئو و بهینه سازی یکی دیگر از روش های مهم در دیجیتال مارکتینگ می باشد با استنفاده از سئو و بهینه سازی می توانید طراحی وب سایت را در اولویت گوگل بیاورید تا با جستجوی مخاطبین در اولویت گوگل قرار بگیرید تا بازدید کننده با سایت شما رو به رو شوند.

• بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی با رسانه های اجتماعی یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد که بازدید کننده های زیادی را می توانید از این طریق جذب طراحی سایت خود کنید.

• بازاریابی ویدیویی
بیش ترین تاثیر گذار بر روی دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ویدیویی می باشد که آموزش هایی که با بازاریابی ویدیویی و یا توضیحاتی که با بازاریابی ویدیویی قرار می دهید تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاربران و همچنین در جذب افراد به کسب و کار شما دارند.

• بازاریابی چریکی
اگر به دنبال بهترین راه برای دیجیتال مارکتینگ بازاریابی کسب و کارهای کوچک می باشید بازاریابی چریکی می باشد بازاریابی چریکی نیازی به پرداخت هزینه های سنگینی ندارد کارهای زیادی برای این روش وجود دارد برای مثال می توانید با هدیه دادن به دیگران خود را به افراد معرفی کنید تا آن ها هم به اطرافیان شما را معرفی کنند.

• بازاریابی از طریق ایمیل
بازاریابی ایمیلی یکی از روش هایی در دیجیتال مارکتینگ می باشد که می توان با استفاده از آن کسب درآمد بیش تری پرداخت برای این که افراد را با تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه مطلع سازیم در مرحله ی اول اعتماد کاربر را جذب کنیم سپس به ارسال ایمیل های هوشمند بپردازیم. ایمیل مارکتینگ که یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد مهارت هایی را می باشد مانند نوشتن ایمیلی که تاثیر مثبتی بر روی کاربر داشته باشد همچنین ساخت سیستم ارسال ایمیل به صورت خودکار و همچنین بررسی نتایج به وجود آمده.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ روش مدرن تر آژانس تبلیغاتی اما از طریق دنیای تکنولوژی به صورت تبلیغ در گوگل می باشد آژانس دیجیتال مارکتینگ پر از ایده های خوبی را در ذهن دارند که با کنار هم چیدن آن ها می توانند به یک پیشنهاد عالی برسند که به پیشرفت کسب و کار بسیار کمک کند برای آژانس دیجیتال مارکتینگ رایگان کیفیت و کمیت یک کسب و کار بسیار دارای اهمیت می باشد از طرفی برای همکاری آژانس دیجیتال مارکتینگ اول باید شناخت کاملی از کسب و کار شما داشته باشند آژانس دیجیتال مارکتینگ دارای تجربه ی بالایی می باشند و می توانند در زمان کوتاهی فعالیت کسب و کار شما را آغاز کند.
همه آژانس دیجیتال مارکتینگ مثل هم فعالیت نمی کنند بلکه هر کدام بسته به تیم متخصصی که دارند در فعالیت های مختلف تخصص دارند. بعضی از آژانس ها که به صورت تخصصی بر روی شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند تبلیغات شما را در شبکه های اجتماعی بالا می برند که موجب دیده شدن هر چه بیشتر کسب و کار می شود. همان طور که می‌دانید امروزه شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کرده که از این طریق کاربران بسیاری با فعالیت شما آشنا می‌شوند.

رشته ی دیجیتال مارکتینگ

رشته ی دیجیتال مارکتینگ که به نام بازاریابی اینترنتی در ایران شناخته می شود اما متاسفانه هنوز رشته ای به نام رشته ی دیجیتال مارکتینگ به صورت آکادمیک در کشور ما تدریس نمی شود اما در خارج از ایران این رشته به خوبی تدریس شده و جزو رشته های محبوب هم می باشد.

امروز کشورهایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند و در سطح جهان بسیار پیشرفته می باشند دارای رشته ی دیجیتال مارکتینگ می باشند که عبارتند از:
• دانشکده کسب و کار هاروارد
• دانشکده مدیریت اسلون واقع در آمریکا
• دانشگاه مدیریت دساوتلس در کانادا

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان یکی از بحث های مهم می باشد اگر می خواهید هزینه آن ناچیز باشد و همچنین اگر علاقه دارید می توانید خودتان دست به کار شوید و به آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان بپردازید اگر آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان می خواهید می توانید با یه جستجوی ساده با وبلاگ های بازاریابی دیجیتال ، همچنین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و با خواندن آن ها و حتی دیدن ویدیو های آموزشی به آموزش طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ به صورت رایگان بپردازید. از آنجایی که هر روز دنیای دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر می باشد می توانید با سر زدن به اینترنت خود را با تغییرات روز آپدیت کنید.

سوالات رایج در خصوص دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد؟
دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی دارای مزایایی می باشد که استفاده از آن نتیجه ی آن را خیلی سریع تر از ابزار سنتی مشاهده کنید دسترسی سریع و آسان ، دارای قیمت مناسب ، امکانات متنوع تبلیغاتی ، قابلیت بهبود سیستم در سریع ترین زمان ،سنجیدن موفقیت با استفاده از ابزارهای دقیق می تواند اشاره کرد.

چرا در دیجیتال مارکتینگ به استراتژی و برنامه نیاز داریم؟
نه تنها در دیجیتال مارکتینگ بلکه برای هر کاری که می خواهید شروع کنید باید برنامه و استراتژی آن را بریزید و سپس آن را به مرحله ی اجرا برسانید داشتن یک برنامه و استراتژی به ما کمک می کند که به ما نشان دهد در چه موقعیتی قرار داریم با شناخت مخاطبین خود و انتظاراتی که آن ها از ما دارند و تعیین اهداف و... می توانیم بهترین برنامه و استراتژی را اجرا کنیم که نتیجه مطلوبی را دریافت کنیم.

برای اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ به چه ابزارهایی نیاز داریم؟
دیجیتال مارکتینگ در دو بخش آفلاین و آنلاین می باشند که بسته به شرایط از هر کدام که نیاز باشد استفاده می شود برای اجرای یک استراتژی های عالی دیجیتال مارکتینگ به داشتن مواردی از جمله طراحی سایت و پورتال ، امکانات داشتن مقاله ، داشتن شبکه های اجتماعی مختلف ، بروشور و کاتالوگ آنلاین ، ابزارهای ارتباط الکترونیک نیاز داریم.