گزارشات و ابزار های Legacy، هنوز در کنسول جستجو جدید جایگزین کامل نشده اند، اما می توانید از طریق پیوندهای موجود در زیر برگه ی Legacy tools and reports به آن ها دسترسی پیدا کنید. تیم کنسول جستجو در حال کار بر روی یک استراتژی جایگزینی برای این موارد هستند. حال در زیر به معرفی این موارد خواهیم پرداخت:

گزارشات  و  ابزار های  Legacy-طراحی سایت

robots.txt Tester: فایل robots.txt خود را آزمایش کنید و اینکه آیا URL خاصی را مسدود می کند یا خیر. به عبارتی برای آزمایش پرونده های robots.txt و همچنین برای اشکال زدایی و رفع منابع یا صفحات مسدود شده در سایت شما مناسب است. به عنوان مثال اگر بعد از اتمام فرآیند طراحی فروشگاه اینترنتی، قصد براین است تا فرآیند سئو را هم به فعالیت های فروشگاه اینترنتی اضافه کنید، استفاده از این ابزار می تواند کمک شایانی به شما در این راه برساند.
URL Parameters Tool: پارامترهای خاصی را که در URL های صفحه خود استفاده می کنید و تغییرات مهمی در صفحه یا سایت ایجاد می کنید، از جمله پارامتر کشوری که محتوای سایت را تغییر می دهد، به گوگل بگویید تا گوگل بتواند بهتر پیمایش کند. این بخش پارامترهای URL پیکربندی شده برای سایت شما را نشان می دهد. فقط مالکان سایت و کاربران با مجوزهای کامل می توانند پارامترها را اضافه و پیکربندی کنند.
International Targeting: تنظیمات hreflang را در سایت های چند زبانه اشکال زدایی کنید یا یک کشور را در نتایج جستجوی خود هدف قرار دهید. از این بخش برای اطمینان از خزیدن مناسب برای زبان ها یا مناطق مختلف، هنگام افزودن برچسب های hreflang به سایت خود استفاده کنید.
Google Analytics association: داده های تجزیه و تحلیل کنسول جستجو را برای دارایی خود به حساب Google Analytics خود وارد کنید. برای سایر دارایی ها (کانال YouTube ، برنامه Android و موارد دیگر) ، درخواست های انجمن را تأیید یا رد کنید.
Web tools: ابزارهای مختلف دیگری که ممکن است برای سایت شما مفید باشند. در حقیقت با کلیک بر روی این گزینه ابزار ها و یا گزارشاتی دیگر برای شما به نمایش در می آید که شاید وجودشان به شما و سایت متعلق به شما کمک بسزایی کند. حال به تفسیر چند تا از موارد موجود در Web tools خواهیم پرداخت:

گزارشات  و  ابزار های  Legacy-طراحی وب سایت

Ad Experience Report گزارش تجربه تبلیغات:

گزارش تجربه تبلیغات برای شناسایی تجارب تبلیغاتی که استانداردهای بهتر تبلیغات را نقض می کنند، طراحی شده است، مجموعه ای از تجارب تبلیغاتی که بسیار آزار دهنده هستند را برای کاربران معرفی کرده است. شما می توانید پیوندهای "دسک تاپ" و "موبایل" را در سمت چپ بررسی کنید تا ببینید آیا سایت شما استانداردهای تبلیغات بهتر، را نقض می کند یا خیر. در صورت شناسایی موارد نقض، پس از رفع مشکلات می توانید درخواست بازبینی سایت خود را داشته باشید.

Testing Tools:

Structured Data Testing Tool: برای بررسی اینکه گوگل می تواند علامت گذاری داده ساختاری شما را به درستی تجزیه کرده و در نتایج جستجو نمایش دهد ، از ابزار ساختاری داده آزمایش استفاده کنید.
Structured Data Markup Helper: مطمئن نیستید که چگونه با افزودن نشانه گذاری داده شده ساختاری به HTML خود شروع کنید؟ این ابزار کلیک را امتحان کنید.
Email Markup Tester: محتویات داده ساختار یافته یک ایمیل HTML را با استفاده از تست کننده نشانه گذاری ایمیل تأیید کنید. در زیر موارد موجود در برگه ی منابع دیگر را مشاهده می کنید.

Other resources

Google My Business: اطمینان حاصل کنید که تجارت شما در جستجوی گوگل، Maps و Google+ به صورت رایگان است.
Google Merchant Center: مکانی برای بارگذاری داده های محصول شما در گوگل و در دسترس قرار دادن آن ها در جستجوی محصولات گوگل و سایر سرویس های گوگل.
PageSpeed Insights: برای آگاهی از سرعت بالا آمدن صفحات وب خود در همه دستگاه ها، از PageSpeed Insights استفاده کنید.
Custom Search: از قدرت Google برای ایجاد یک تجربه جستجوی سفارشی برای وب سایت خود استفاده کنید.
Google Domains: یک نام دامنه پیدا کنید و یک وب سایت با Google Domains بسازید.
Webmaster Academy: بیاموزید که یک وب سایت عالی با محتوای ارزشمند ایجاد کنید و آن را در جستجوی گوگل پیدا کنید.
Google Ads: کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنید و با Google Ads به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.
Google Analytics: برای تصمیم گیری بهتر و مبتنی بر داده، از Google Analytics برای اندازه گیری رفتار در وب سایت ها، برنامه ها و دستگاه ها استفاده کنید.