چکیده:

بررسی الگوریتم گوگل و آپدیت های آن برای کسانی که در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، بسیار پر اهمیت است. اهمیت این موضوع را حتی در سئو سایت نیز می توان مشاهده کرد. آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020 یکی از نمونه بروز رسانی های پر خبر مرتبط به فعالان وب است. اصل انتشار این آپدیت در توییتر شکل گرفته و خود گوگل اطلاعات دقیقی از آن در اختیار نگذاشته است. از آنجایی که به روز رسانی های هسته گوگل برای در جریان قرار گرفتن نتایج سرچ یا جستجو بسیار حائز اهمیت است، در این بخش به بررسی آپدیت می 2020 الگوریتم گوگل خواهیم پرداخت.

آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020-طراحی سایت

آپدیت هسته الگوریتم گوگل

این آپدیت سر نخ هایی برای شناخت و شناسایی امکانات جدید مبحث سرچ و سئو سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع آپدیت الگوریتم به منظور ارائه نتایج بهتر برای کاربران، انجام کارهایی برای بالا بردن رتبه بندی، راهی برای حل مشکلات رتبه بندی و بهینه سازی محتوا صورت می گیرد.
گوگل به طور معمول همه روزه در حال آپدیت است که بعضی از این آپدیت ها در سطح خاص و کوچک و برخی در سطح وسیع صورت می گیرد. طبق گزارشات مختلف، آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020 یکی از بروز رسانی های وسیع است. اما آیا این خبر صحت دارد؟!

نسخه های آپدیت هسته گوگل

اولین نسخه از آپدیت الگوریتم گوگل در ژانویه 2020 انجام شد. در واقع این آپدیت به سپتامبر 2019 مرتبط است. بر این اساس دریافت های مبتنی بر آپدیت های 3 ماهه برای فعالان طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ صورت گرفت. طبق بررسی کاربران، آپدیت های سه ماهه می تواند تاثیر ویژه ای بر سئو سایت ها داشته باشد.

بررسی آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020

تعدادی زیادی از کاربران حرفه ای وب باور دارند که در نسخه آپدیت می 2020 تغییرات زیادی در الگوریتم گوگل رخ نداد است. این تغییرات بسیار ضعیف تلقی می شود. یکی از دلایل ضعیف دیده شدن این نسخه از آپدیت به تاثیر منفی در رتبه بندی برخی سایت ها مربوط است.
کاهش رتبه بندی باعث شد تا برخی از وب سایت در عملکرد خود تغییراتی اساسی ایجاد کنند. این تغییرات همچنان به منظور بررسی دقیق سئو سایت از سوی برخی کاربران در حال بروز رسانی است. نکته بسیار مهم در آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020 توجهی است که در زمینه کلمات کلیدی و محتوای سایت صورت گرفته است.

الگوریتم گوگل و شرایط فعلی

در حال حاضر تغییرات رتبه بندی جستجوها و سئو سایت ارتباط مستقیمی با دریافت بازتاب از محتوای سایت دارد. اتکا به اصول سئو سایت، کاربر پسند شدن و اتکا به اصول دیجیتال مارکتینگ از مواردی است که باید برای بالا بردن کیفیت سایت بر اساس نسخه جدید انجام داد.
به معنای ساده، دیگر برای رتبه بندی توجه تنها مختص به هاست شما نیست، بلکه محتوا نقش ویژه ای در ارزش سایت خواهد داشت.

آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020-طراحی وب سایت

در مقابل آپدیت های الگوریتم گوگل چه باید کرد؟

در صورت مشاهده افت های جزیی در رتبه بندی، جای نگرانی شدید وجود ندارد. اما باید به فکر آینده سیستم طراحی سایت خود باشید.
در صورتی که با میزان شدیدی از افت ترافیک و رتبه بندی سایت مواجه شده اید، بهترین کار این است که وب سایت خود را بر اساس اصول سئو سایت بهینه سازی کنید. بدون شک با بالا بردن کیفیت طراحی سایت با توجه به الگوریتم گوگل جایگاه قبلی به دست خواهد آمد.

بررسی کیفیت وب سایت بر اساس آپدیت جدید

چهار سوال اساسی برای رسیدن به توقع آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020 وجود دارد:
1. آیا مطالب ارائه شده در سایت قابل اعتماد و کارآمد هستند؟
2. آیا محتوا و مطالب بدون خطای تایپی و غلط املایی هستند؟
3. آیا محتوای سایت اطلاعات جامع و کامل ارائه می دهد؟
4. آیا طراحی سایت به گونه ای است که در تمامی دستگاه ها از قبیل تلفن همراه و تبلت قابل نمایش به شکل واضح باشد؟

با بررسی نکات بالا بر اساس آنچه که الگوریتم گوگل در نسخه جدید انتظار دارد، می توانید سئو سایت خود را بهینه سازی کنید و به رتبه بندی سایت خود بیفزایید.

در نتیجه...

برای تمام کاربران و طراحان سایت، کارآمد بودن وب سایت باید در اولویت نخست قرار بگیرد. آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020 چنین موضوعی را برای شروع جریان تولید محتوای بهتر گوشزد کرد. در نسخه می 2020 برخی از فعالان حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ دچار شوکه شدند و به همین دلیل فرآیند آپدیت الگوریتم گوگل را ضعیف تلقی کردند.
البته که برخی نظرات در جهت نقد این آپدیت بر پایه قوی تر شدن محتوا و دقیق تر شدن بهینه سازی سئو سایت است. در این مورد نیز باید به زمان بندی گوگل اعتماد کرد. برای فعالان حوزه دهکده جهانی، تنها یک توصیه با توجه به آپدیت الگوریتم گوگل وجود دارد؛ به روز بمانید تا بتوانید در جستجوی گوگل دیده شوید.