یکی از رویاهای هر صاحب سایتی قرار گرفتن در اولویت گوگل می‌باشد تا وب سایت در نتایج برتر جستجوی کاربران نمایش داده شود. برای رسیدن به این رویا و هدف باید عوامل مختلف مربوط به آن را در سئو سایت خود به کار ببرید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید وجود کلمات کلیدی مرتبط می‌باشد.
انتخاب درست و جایگاه صحیح کلمات کلیدی از فرآیندهای های بسیار حساسی می‌باشد که باید در پروسه طراحی سایت به آن دقت کرد. اگر شما استراتژی درستی از تولید محتوا در سایت و جایگاه صحیح کلمات کلیدی در آن را بدانید می‌توانید انتظار داشته باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن جواب بگیرید یعنی امتیاز سایت شما در نظر گوگل بالا رفته و در اولویت قرار بگیرید.

جایگاه صحیح کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای سئو

همانطور که گفتیم مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه کنیم انتخاب درست و توجه به جایگاه صحیح کلمات کلیدی طراحی سایت می‌باشد. توجه کنید که به کاربردن بیش از حد کلمات کلیدی برای سئو باعث آزار کاربران شده و مطلب شما را جالب نخواهد کرد، علاوه بر آن با جریمه گوگل مواجه می‌شوید پس حتما از کلمات کلیدی به جا استفاده کنید.
یکی دیگر از مهم‌ترین مکان‌هایی که برای استفاده کلمات کلیدی مناسب می‌باشد متن اصلی خود محتوا می‌باشد توجه کنید که حتما نباید در هر خط از کلمات کلیدی استفاده کرد بلکه می‌توان از کلمات مترادف، هم‌معنی و مرتبط در داخل متن استفاده کرد چرا که موتورهای جستجو گوگل می‌توانند کلمات هم‌معنی و مرتبط را تشخیص دهند. اگر نمی‌دانید که جایگاه مناسب برای قرار دادن کلمات کلیدی کجا می‌باشد با ما همراه باشید:

1.عنوان مطلب

یکی از بخش‌های مهم یک محتوا عنوان آن می‌باشد. از آن‌جایی که عنوان مطلب در مرورگرهای مختلف و در نتایج جستجوی افراد نمایش داده می‌شود بر جذب بیشتر افراد، افزایش ترافیک، همچنین افزایش رتبه سایت تاثیر به سزایی خواهد داشت. علاوه بر آن زمانی که شما مطلبی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید عنوان مطلب نمایان می‌شود. عنوان مطلب موثرترین روش برای قرارگیری کلمات کلیدی در آن می‌باشد. قرار گرفتن کلمات کلیدی در عنوان بهتر است ابتدای عنوان مورد نظر باشد. از نوشتن عنوان‌های تکراری در صفحات مختلف خودداری کنید.

2.تگ‌های HTML

تگ‌های HTML یا تگ‌های هدینگ برای مشخص کردن اهمیت بخش‌های مختلف یک محتوا به کار برده می‌شود. استفاده از تگ‌های H1.H2 برای هر محتوای سایتی جزو ضروریات می‌باشد. تگ H1 جزو مهم‌ترین تگ‌ها می‌باشد. اولین عنوان مطلب را در بر می‌گیرد. پس از آن به ترتیب که تگ H2 بود عنوان بعدی و همینطور به ترتیب تا H6 می‌باشد. که به ترتیب قرار گیری این تگ‌ها باید توجه کنید که تگ H3 نمی‌تواند جلوتر از تگ H2 قرار گیرد. نکات مهمی که در این تگ‌ها باید بدانید این است که نباید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده شود همچنین هر صفحه از محتوا باید یک بار از تگ H1 استفاده کرد علاوه بر آن نباید از هدینگ تکراری در صفحه‌های مختلف استفاده کرد.

3.آدرس صفحه

شما برای انتخاب آدرس صفحه باید موردی را انتخاب کنید تا به صورت مشخص بیان کننده‌ی موضوع محتوای صفحه باشد. همچنین نکاتی که باید در انتخاب آدرس سایت توجه کنیدعبارتند از: آدرس انتخابی باید کوتاه، خوانا و قابل فهم باشد. پایین بودن تعداد کلمات آدرس سایت می‌تواند باعث بالا رفتن اعتبار سایت شود. توجه کنید که از کلمات کلیدی بیش از حد در آدرس سایت استفاده نکنید چرا که باعث می‌شود تاثیر معکوسی داشته باشد.

4.نام تصویر و متن جایگزین

همانطور که برای جذابیت بیشتر سایت از تصاویر استفاده می‌کنید می‌توانید برای هر تصویر از برچسب‌ استفاده کنید. یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای سئوسایت متن جایگزین یا همان Alt tag می‌باشد. این برچسب‌ها عبارتند از: عنوان صفحه (Title Tag) و متن جایگزین تصویر (Alt tag). انتخاب نام متن جایگزین و به کار بردن کلمات کلیدی برای سئو در انتخاب نام تصویر می‌تواند بر رتبه سایت بسیار تاثیرگذار باشد.

5.توضیحات متا

توضیحات متا یکی دیگر از فاکتورهایی می‌باشد که می‌تواند به طور غیر مستقیم بر روی سئو سایت اثر بگذارد. انتخاب عبارت صحیح و قرار دادن توضیحات مرتبط و کاربر پسند می‌تواند افراد را ترغیب به کلیک بر روی لینک مربوطه کند. اگر کلمات کلیدی در این توضیحات قرار داده شود Bold شده که باعث جلب توجه کاربران می‌ شود. جایگاه صحیح کلمات کلیدی

آموزش کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی به راحتی میسر نمی‌باشد بلکه باید فاکتورهای اصولی را در این راستا آموزش طراحی سایت ببینید. برای این‌ که به آموزش کلمات کلیدی بپردازید و بهترین کلمات را برای کلمات کلیدی خود انتخاب کنید باید گوگل را دنبال کنید همچنین به پیشنهادهایی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد توجه کنید. پیشنهادهای گوگل یعنی مواردی که توسط بسیاری از کاربران مورد جستجو قرار گرفته اند.

1.از ابزارهای گوگل استفاده کنید

برای آموزش کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهای گوگل هم استفاده کنید. یکی از ابزارهایی که تازگیا توسط گوگل معرفی شده می‌توان به keyword planner اشاره کرد. این ابزار به جای ابزار keyword tool آمده است.

2.از کلمات کلیدی پر سرچ و رقابت استفاده کنید

همانطور که می‌دانید در هر حوزه کاری کلمه‌هایی وجود دارد که توسط افراد بی شماری مورد جستجو قرار گرفته می‌شود که باید آن کلمات را بیابید و در محتوای خود قرار دهید این کلمات برای بالا بردن رتبه سایت در نظر گوگل می‌باشد.

3.از نظرات مشتریان و مخاطبین خود استفاده کنید

اگر می‌خواهید کلمات بسیار زیادی که مورد جستجوی افراد قرار می‌گیرد را بدانید می‌توانید نظرات مشتریان و مخاطبین خود را بدانید و از آن‌ها استفاده کنید تا نتایج مطلوبی را دریافت کنید.

4.رقیب‌های خود را فراموش نکنید

یکی دیگر از مواردی که در آموزش کلمات کلیدی باید بدانید این است که رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید، ببینید که چه کلماتی را کلمات کلیدی خود قرار داده‌اند که با ایده گرفتن از آن‌ها، کلمات زیادی را به یاد بیاورید در موتور جستجو می‌توانید عبارت کوتاه یا بلندی را وارد کرده و نتایجی که برای شما نمایش داده می‌شود به این مطلب پی ببرید که کدام یک از کلمات و عبارت مناسب می‌باشد.

5.از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌ و کارتان لیست تهیه کنید

یکی دیگر از موارد در آموزش کلمات کلیدی مشخص کردن کلمات مهم در کسب‌ و کارتان می‌باشد. زمانی که لیستی از این کلمات تهیه کردید می‌توانید با بررسی‌های لازم به نتایجه مطلوبی در زمینه انتخاب کلمات مناسب برسید.