یکی از عبارت های قدیمی که هنوز هم در بین افراد به کار برده می شود رقص گوگل یا گوگل دنس است که برخی افراد با آن آشنایی ندارند و برایشان سوال پیش می آید که رقص گوگل یا گوگل دنس چیست؟ در واقع به دوره زمانی چند ثانیه ای و یا چند روزه گفته می شود که برای آپدیت کردن رتبه بندی سایت ها اقدام می کنند که این به رتبه بندی سایت ها در بازه ی زمانی 3 الی 5 روزه در نوسان بوده و شاهده تغییراتی در خود می باشند. اگر می خواهید متوجه شوید که آیا در دوره ی رقص گوگل هستید باید رتبه گوگل خود را نسبت به گذشته بررسی کنید که اگر شاهد تغییرات غیر معقولی بودید بدانید که در دوره‌ی رقص گوگل می باشید.

سایت هایی که مورد هدف رقص گوگل قرار می گیرند عبارتند از:
• سایت هایی که فعالیت خود را به تازگی شروع کرده اند.
• سایت هایی که به روش های نادرست سایت خود را سئو کرده اند.
• سایت هایی که کلمات کلیدی های تازه برای سایت خود انتخاب کرده اند.

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟

اگر سایتی در اولویت گوگل قرار گیرد افراد زیادی را جذب می کند که این امر باعث افزایش ترافیک سایت همچنین به پیشرفت کسب و کار کمک می کند قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل به راحتی انجام نمی شود بلکه باید زحمت و صبر زیادی را تحمل کرد تا به نتیجه‌ی مطلوبی برسند. اگر می خواهید سایت شما با قوانین گوگل بر روی اولویت گوگل قرار گیرد باید از شرکت طراحی سایت و سئو کار حرفه ای کمک بگیرید تا با داشتن تجربه و دانش خود کارهایی که لازم است را در این زمینه انجام دهند.

رقص گوگل چیست؟

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

از آن جایی که گوگل یک منبع معتبر و قابل اعتمادی برای کاربران می باشد هدف وب مستران این است تا بر صفحه اول گوگل قرار گیرند بنابراین دست به تبلیغ در گوگل می زنند تا به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را مشاهده کنند. ما در این بخش برخی موارد را برای شما معرفی می کنیم تا به راحتی به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کمک کنید. گوگل الگوریتم هایی را برای سایت ها معرفی کرده تا با به کار بردن آن ها سایت از رتبه بالایی در نظر گوگل برخوردار باشند.
• نام دامنه سایت
نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید کوتاه دارای مفهوم همچنین مرتبط با سایت باشد انتخاب مناسب این دامنه به بیشتر فهمیده شدن محتوای سایت همچنین راحت تر به خاطر موندن کاربران کمک می کند.

• متا تگ عنوان
متا تگ ها یکی دیگر از موارد مهمی می باشد که به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کمک می کند مهم‌ترین موردی که حتما باید به رعایت متا تگ آن بپردازید عنوان صفحه یا title می باشد.

• متا تگ توضیحات
متا تگ توضیحات هم به نوبه‌ی خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که تاثیر گذاری بسیاری در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را دارد.

• سرعت سایت
سرعت سایت مهم‌ترین موردی است که بازدید کننده در اولین برخورد با آن رو به رو می شود اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد کاربران رغبتی به بازدید از سایت نمی کنند اما وجود سرعت بارگذاری بالا می تواند تاثیر بالایی را جذب مشتریان بگذارد.

• نقشه سایت
وجود نقشه سایت به راحت پیمایش شدن موتورهای جستجو در سایت کمک می کند. بنابراین نقشه سایت باید به روز، واضح و خوانا باشد هر تغییراتی که در سایت ایجاد می کنید سریعا در فایل sitemap به روز شود.

• لینک های داخلی و خارجی
وجود این لینک ها به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل کمک می کند وجود لینک های داخلی به بیشتر متصل شدن صفحات به هم کمک ویژه ای می کنند و لینک های خارجی هم به دیگر سایت ها لینک داده می شود که تاثیر به سزایی بر روی بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل می گذارد. • تگ Alt برای عکس ها
این تگ alt مانند متا تگ و توضیحات می باشد توجه کنید که حتما باید محتوای آن مرتبط با موضوع محتوا باشد. همچنین از کلمات کلیدی برای تگ alt عکس ها استفاده کنید تا در صورتی که تصاویر نمایش داده نشد این متن ها توضیحات لازم را درباره‌ی عکس ها به کاربران و موتورهای جستجو دهد.

• تگ H1
وجود تگ H1 در صفحه شما یک برچسب مهم می باشد چرا که تفکیک کننده‌ی عنوان اصلی با دیگر عنوان ها می باشد. برای عنوان اصلی باید از تگ H1 و عنوان فرعی از تگ H2 و به ترتیب H3,H4,H5,H6 که هر چه به شماره ها اضافه می شود از اهمیت استفاده آن ها کمتر می شود.

هدف رقص گوگل

از آن جایی که کاربران برای لحظه ای سرچ خود را متوقف نمی کنند و در هر ثانیه به جستجو موارد می پردازند گوگل می خواهد بررسی های خود را در مورد سایت ها افزایش دهد تا نتایج مطمئنی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. هدف رقص گوگل خارج کردن سایت های مشکل دار از نتایج جستجوی گوگل می باشد و از طرفی هم سایت هایی که دارای سئو و محتوای خوب می باشند را شناسایی کرده و به بهبود رتبه آن ها کمک می کند.

سوالات متداول در خصوص گوگل دنس:

چطور می توان در دوره رقص گوگل از رتبه بالایی برخوردار بود؟
شما باید رقبای خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و ببینید چه کارهایی را انجام می دهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. اگر می خواهید نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید می توانید از ابزارهای گوگل وب مسترتولز و گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

اگر می خواهید رتبه سایت شما پس از گوگل دنس بالا باشد چه کارهایی را لازم است انجام دهید؟
از عنوان جذاب استفاده کنید، به توضیحات متا اهمیت دهید، لینک سازی داخلی درستی انجام دهید، به محتوایی که ارائه می دهید توجه کنید تا کاربران از آن رضایت کافی داشته باشند.

اما اگر مشاهده کردید که رتبه سایت شما به طور ناگهانی کاهش پیدا کرده چه کار کنید؟
آرامش خود را حفظ کنید سپس روی تولید محتوا و جذاب تر شدن آن و رفع خطاهای احتمالی و بهبود رتبه سایت تمرکز کنید.

گوگل دنس چه زمانی اتفاق می افتد؟
زمانی که گوگل قصد ایجاد یک الگوریتم جدیدی یا آپدیت یک الگوریتم قدیمی برای موتور جستجوی خود را دارند گوگل دنس رخ می دهد.