همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های موجود در گوگل محتوا می‌باشد. این موضوع که دغدعه بسیاری از صاحبان سایت بوده و نگرانی این که چه محتوایی تولید کنند تا کاربران را جذب سایت خود کنند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. همچنین علاوه بر کاربران، موتورهای جستجو نیز بسیار به محتوای سایت توجه می‌کنند. با رعایت قوانین گوگل می‌توانید به سئو سایت و سئو محتوای خود کمک کرده همچنین سایت خود را در اولویت گوگل مشاهده کنید.
پروسه سئو محتوا به این ترتیب می‌باشد: پیدا کردن کلمات کلیدی، بررسی کلمات کلیدی، انتخاب کلمه کلیدی مناسب با توجه به آنالیز رقبا، استراتژی مناسبی برای جستجو کلمات مشخص کنید، استراتژی قوی برای تولید محتوا مشخص کنید، محتوا خود را تولید کنید ,سپس محتوای خود را منتشر کنید و در نهایت به سئو و بهینه سازی محتوا بپردازید.

سئو محتوا

اصول سئو در تولید محتوا

زمانی که شما برای سایت خود به تولید محتوا می‌پردازید باید توجه کنید تا اصول سئو را در آن به کار ببرید. توجه به اصول سئو در تولید محتوا نه تنها در نظر کاربران محبوب می‌شوید بلکه موتورهای جستجو هم رتبه بالایی را به سایت شما می‌دهند و طراحی سایت شما را در اولویت گوگل قرار خواهند داد. شما باید در سایت خود از محتوای منحصر به فردی استفاده و همچنین یک عنوان مناسب و کاربرپسندی را انتخاب کنید. از طرفی ساختار صفحات سایت خود را مورد توجه قرار دهید همچنین به لینک‌ سازی داخلی و خارجی نیز توجه کنید. نکات در خصوص اصول سئو در مقاله سئو چیست؟ معرفی شده است.

عناصر ضروری برای سئو محتوا

1.کلمات کلیدی مناسب

یکی از مهم‌ترین مواردی که در عناصر ضروری برای سئو محتوا باید نام برد انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌باشد. تحقیق درباره کلمات کلیدی و انتخاب کلمات مناسبی که از جستجو و رقابت بالایی برخوردار باشد برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی افراد بسیار اهمیت دارد. مقاله انتخاب بهترین کلمات کلیدی به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

2.بهینه سازی برچسب عنوان

برچسب عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عناصر در سئو می‌باشد که می‌توان آن را با روش درست بهینه سازی کرد. بهترین کلمه‌ای که می‌توانید برای عنوان خود انتخاب کنید از کلمات کلیدی می‌باشد.

3.به روز رسانی

افراد در جستجوی خود می‌خواهند تا به روزترین محتوا را در اختیارشان قرار دهند بنابراین باید توجه کنید تا محتوایی برا کاربران قرار می‌دهید به روز باشد.

4.استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب

استفاده از تصاویر و ویدیو در محتوای شما بسیار تاثیر مثبتی را می‌گذارد اما تصاویری که مرتبط با موضوع مورد نظر باشد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

5.سرعت صفحه

یکی دیگر از عناصر ضروری برای سئو محتوا سرعت صفحه می‌باشد. سرعت صفحه در نظر کاربران هم بسیار مهم می‌باشد پس سرعت سایت خود را زود زود چک کنید تا کاربران خود همیشه با سرعت بالا روبه‌رو شوند چرا که در غیر این صورت سایت مورد نظر را بسته و به سراغ سایت‌های دیگری می‌روند.

6.ریسپانسیو بودن

توجه کنید تا سایت شما ریسپانسیو باشد. همانطور که مطلع هستید نیمی از کاربران دوست دارند تا با موبایل خود به جستجو بپردازند. اگر سایت شما ریسپانسیو باشد شاهد گسترش بسیار زیاد کسب ‌و کار خود خواهید شد اما اگر سایت یا محتوای شما به درستی در نمایشگرهای دیگر نمایش داده نشود به ضرر کسب‌ و کار شما می‌باشد.

7.دکمه به اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی جزو رسانه‌هایی می‌باشد که کاربران در آن بسیار فعالیت می‌کنند. اگر شما هم برای کسب‌ و کار خود صفحه فعالی را داشته باشید قطعا کاربران زیادی را جذب سایت خود می‌کنید توجه کنید تا در صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی خود دکمه اشتراک گذاری را داشته باشید تا کاربران مطالب مفید شما را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. سئو محتوا

تولید محتوا بر اساس سئو

یکی از موثرترین روش‌هایی که به بالا بردن رتبه سایت در نظر گوگل کمک می‌کند وجود محتوای مناسب می‌باشد. باید به همه‌ی موارد سئو در محتوای خود توجه کنید و آن‌ها را به درستی انجام دهید. مواردی مانند نگارش که اگر نوشته شما از نگارش صحیحی برخوردار باشد کاربران بسیاری جذب شما می‌شوند و از طرفی تعداد کلمات و پاراگراف‌ها نیز حائز اهمیت می‌باشد.

1.تعریف هدف

به منظور تولید محتوای سئو شده می‌بایست هدف خود را تعریف کنید. بنابراین ابتدا هدف وب سایت خود را مشخص کنید آیا وب سایت شما در مورد لوازم خانگی می‌باشد؟ یا در خصوص علم و فناوری می‌باشد؟ با مشخص نمودن هدف می‌توانید در مسیر درستی گام بردارید به این ترتیب که اگر هدف شما علوم فناوری می‌باشد می‌بایست به دنبال محتواهایی از قبیل طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن ، اینترنت و نقش آن‌ها در زندگی روزمره افراد باشید.

2.شناخت مخاطب

باید مخاطبان خود را بشناسید و نیاز آن‌ها را در نظر بگیرید. نظر سنجی‌ها و ابزارهای آنالیز و بررسی چشم انداز و شناخت بهتری از مخاطبان و مشتریان به شما می‌دهد. سپس باید روی محتوایی که مورد پسند بازدید کنندگانتان می‌باشد تمرکز کنید. برای مثال اگر هدف تجارت شما جوانان و نوجوانان می‌باشند باید روی محتواهایی با متن کمتر در عوض تصاویر و ویدئو بیشتر متمرکز شوید همچنین از نمایش صحیح در گوشی‌های موبایل اطمینان حاصل کنید.

3.برنامه ریزی

ایجاد مطالب به صورت منظم و برنامه ریزی شده بسیار مهم می‌باشد. به این ترتیب می‌توانید از تقویم کمک بگیرید و از نیروهای تولید محتوا بخواهید در زمان مشخص شده مطالب را به پایان برسانند. به عنوان مثال اگر طراحی سایت غذایی دارید یک روز خاص را می‌توانید به غذاهای رژیمی اختصاص دهید و لینک غذاهایی رژیمی را در قسمتی جداگانه معرفی کنید تا مخاطبان غذاهای رژیمی شما به راحتی دسترسی پیدا کنند. اگر اقدام به تولید محتوایی ویدئویی و اینفوگرافیک کرده‌اید بهتر است زمان بیشتری را اختصاص دهید تا نتیجه کار مطلوب‌تری داشته باشید.

4.تجزیه، تحلیل و ارزیابی مجدد

در آخر بازخورد بازدیدکنندگان را بررسی کنید تا ببینید کجای راه را درست و کجا را اشتباه رفته‌اید به این ترتیب به موفقیت برسید. از جمله راه‌های آنالیز بازخورد بازدیدکنندگان تعداد لایک‌ها در شبکه‌های اجتماعی، مدت زمان ماندگاری در صفحه سایت و نظرات کاربران می‌باشد. دلایل موفقیت خود را پیدا کنید تا بتوانید از آن‌ها به عنوان استراتژی استفاده کنید. برای مثال اگر بازدید کنندگان از ویدئوهای کوتاه استقبال بیشتری کرده‌اند بنابراین ویدئوهای بیشتری بسازید همچنین محتواهای قدیمی را با استراتژی موفق خود بهینه سازی کنید تا رتبه بهتری برای کلمات کلیدی به دست آورید.