پس از طراحی سایت نوبت به سئو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی می‌رسد. کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید باید علاوه بر جستجوی بالا از رقابت بیشتری برخوردار باشد. یکی از موثرترین روش‌ها برای شناخت افراد با کسب ‌و کار شما انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌باشد که در انتخاب آن باید حساس باشید. ما می‌توانیم با انتخاب بهترین کلمات کلیدی کاربران بسیاری را جذب سایت خود کنیم.
کلمات کلیدی تاثیر به سزایی بر افزایش رتبه سایت دارد بنابراین خیلی باید در انتخاب کلمه کلیدی دقت کنید تا زحمات شما هدر نرود. نکته مهمی که باید در انتخاب کلمات کلیدی بدانید این است که حتما کلمه انتخابی شما باید مرتبط با فعالیت شما باشد به طور مثال زمانی که شما در رابطه با طراحی وب سایت فعالیت دارید باید کلماتی مانند سئو سایت، طراحی اپلیکیشن، آنالیز سایت، ساخت سایت و طراحی سایت کلمات کلیدی شما باشند.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی

منظور از کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی به کلمات یا عباراتی می‌گویند که افراد در موتورهای جستجو به پیدا کردن اطلاعات در آن زمینه می‌پردازند. در واقع وظایف کلمات کلیدی هدایت کردن افراد به سایت‌های مرتبط با عبارت مورد نظر افراد می‌باشد. همانطور که می‌دانید گوگل یک منبع معتبری برای افراد می‌باشد زمانی که گوگل سایت‌هایی را در نتایج جستجوی افراد ظاهر می‌سازد افراد نیز بی شک وارد سایت‌های پیشنهادی گوگل شده و با بررسی آن‌ها اقدام به استفاده از خدمات و یا خرید محصولات لازم می‌کند. کلمات کلیدی جزو مهم‌ترین موارد در سئوسایت می‌باشد.

انتخاب کلمات کلیدی سئو

هدف هر یک صاحبین مشاغل شناخته شدن کسب ‌و کار می‌باشد. به همین منظور اقدام به طراحی سایت می‌کند و سایت خود را متناسب با سلیقه مشتریان خود پیش می‌برد تا افراد زیادی را جذب خود کنند برای آوردن اولویت گوگل باید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنند. انتخاب کلمات کلیدی سئو و قرار دادن آن‌ها در جایگاه مناسب بسیار دارای اهمیت می‌باشد. تراکم کلمات کلیدی بسیار اهمیت دارد. توجه کنید که از کلمات کلیدی به اندازه استفاده کنید اگر بیش از حد معمول از آن‌ها استفاده کنید نتیجه برعکسی را خواهید گرفت. موارد استفاده از کلمات کلیدی عبارتند از:
• آدرس سایت
• عنوان صفحه
• تگ هدینگ
• محتوای اصلی
• تگ Alt تصاویر
• توضیحات متا

انتخاب بهترین کلمات کلیدی

آموزش کلمات کلیدی

محتوای شما را علاوه بر این‌ که کاربران می‌خوانند توسط موتورهای جستجو نیز خوانده می‌شود که باید بر طبق سلایق دو مورد پیش بروید. پس نمی‌توان برای انتخاب کلمات کلیدی هر کلمه‌ای که مد نظرمان بود را انتخاب کنید اول باید به شرکت در دوره آموزش طراحی سایت بپردازید. برای یادگیری روش‌های یافتن بهترین کلمات کلیدی باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

1.تهیه لیست کلمات کلیدی مورد نظر

برای آموزش کلمات کلیدی در ابتدا شما باید کلمات مرتبط با کسب‌ و کار خود را که احتمال جستجو در آن زیاد می‌باشد را آماده کنید و لیستی از آن تهیه کنید. سپس به بررسی آ‌ن کلمات بپردازید.

2.بررسی‌های سایت‌های برتر

شما باید با بررسی سایت‌های ایرانی و خارجی مرتبط با کسب ‌و کار خود با متن محتوا و کلمات کلیدی که در سایت خود به کار برده‌اند آشنا شده و از آن ها ایده گرفته در سایت خود به کار ببرید.

3.پیشنهادات گوگل

زمانی که شما به جستجوی مواردی می‌پردازید در انتهای صفحه با کلماتی رو به رو می‌شوید که گوگل به شما پیشنهاد داده است که مرتبط با موضوع سرچ شده توسط کاربران می‌باشد. با استفاده از این عبارت‌های می‌توانید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید.

4. Google Keyword Planner

برای آموزش کلمات کلیدی ابزارهای مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها به انتخاب بهترین کلمات کلیدی بپردازید. یکی از آن ابزارها Google Keyword Planner می‌باشد. شما می‌توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت your product or service پیدا کنید و با کلیک بر get ideas می‌توانید به بررسی کلمه مورد نظر بپردازید و مشاهده کنید که میزان رقابت در آن به چه میزان می‌باشد.

5.Google trends

یکی دیگر از ابزارهایی که برای انتخاب و بررسی کلمات کلیدی به کار میرود Google trends می‌باشد. که یکی از در دسترس‌ترین ابزارهای موجود می‌باشد. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد تا با بررسی میزان جستجوی کلمات و مقایسه آن‌ها بپردازید.

6.Moz keyword Explorer

این ابزار از پرکاربردترین ابزارهای سئو می‌باشد. که برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به کار می‌رود و اطلاعات مهمی را در رابطه با کلمات را به شما می‌دهد. سایت Moz جزو سایت‌هایی می‌باشد که با جستجوی کلمات فارسی مشکلی ندارد و کلمات مرتبط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

7.Semrush

این ابزار می‌تواند به بررسی رقبای سایت شما بپردازد و ویژگی‌هایی مانند کشف کلید واژه‌های طولانی برای موضوعات مختلف، میزان حجم کلمه سرچ شده در گوگل و بررسی عملکرد سالیانه کلمه کلیدی را در اختیار افراد قرار دهد.

8.Keywordtool.io

یکی دیگر از نسخه‌های رایگان برای یافتن کلمات کلیدی keyword tool می‌باشد که کلمات کلیدی مشابه زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن‌ها ایده بگیرید. از مزایای وجود این ابزار می توان به داشتن زبان فارسی و استفاده کاربران ایرانی از آن اشاره کرد.

سوالات متداول:

چند بار از کلمات کلیدی در متن باید استفاده کرد؟
تعداد مشخصی و ثابتی را نمی‌توان بیان کرد چرا که طول متن‌ها با هم تفاوت دارند اما توجه کنید که تعداد کلمات کلیدی شما طوری نباشد که به مفهوم محتوای شما آسیب برساند.

مراحل تحقیق کلمات کلیدی چگونه است؟
ابتدا باید هدف و موضوع سایت مشخص شود سپس به تهیه لیست کلمات کلیدی مرتبط بپردازید.

چرا تحقیق بر کلمات کلیدی مهم می‌‎باشد؟
تحقیق کلمات کلیدی به متخصصان سئو کمک می‌کند تا به راحتی بدانند که بر روی چه کلمات کلیدی کار کنند تا استراتژی سئو را دریافت کنند. با یافتن کلمات کلیدی مناسب سایت شما در اولویت گوگل قرار می‌گیرد.

تعرفه کلمات کلیدی در شرکت‌ها به چه صورت می‌باشد؟
کلمات کلیدی دارای هزینه مشخصی نیستند و می‌تواند بر طبق امکانات و شرایطی که شرکت‌ها دارند متغیر باشد. شما باید با مشاوره گرفتن از شرکت‌ها از تعرفه‌ها و خدمات بهترین شرکت طراحی سایت از اطلاعات لازم را بدست آورید.