از آن جایی که در دنیای اینترنت به سر می بریم کسب و کارها نیز خود را به این دنیای مدرن وفق داده اند و به کمک طراحی سایت خود را برای افراد بیشتری معرفی می کنند. طراحی سایت یکی از مهم ترین موارد برای هر کسب و کاری می باشد که به پیشرفت کسب و کار کمک به سزایی می کند. به عبارتی یکی از ملزومات هر کسب و کاری طراحی سایت می باشد. همچنین توجه کنید که قبل از اقدام به ساخت سایت باید مقالات مربوط به طراحی سایت را بخوانید تا سررشته ای داشته باشید سپس با آمادگی لازم اقدام به ایجاد سایت کنید. عناصر مهمی طراحی سایت وجود دارند و هر صاحب سایتی قبل از ایجاد سایت باید بر عناصر موجود مسلط باشد که عبارتند از:
• ساختار: یکی دیگر از عناصر مهم طراحی سایت ساختار موجود در طراحی سایت شما می باشد این که مشخص کنید دوست دارید سایت شما به چه شکل باشد و چند صفحه داشته باشد همچنین گرافیک و آیکون های موجود در سایت را مشخص کنید بسیار حائز اهمیت می باشد.

• استفاده بهینه از فضا: مهمترین مسئله ای که از عناصر مهم طراحی سایت باید در نظر بگیرید امکان درست استفاده کردن از فضای موجود در سایت می باشد تا حدالامکان سعی کنید تا از فضای مناسب استفاده ی بهینه کنید همچنین به فضای فاصله گذاری بین متن ها و تصاویر توجه کنید.

• بخش درباره ی ما: یکی از عناصر مهم طراحی سایت که باید توجه کنید بخش درباره ی ما می باشد به خاطر داشته باشید که افراد دوست دارند بدانند رزومه و سابقه ی کاری شما چه می باشد پس حتما در این صفحه به خوبی از رزومه ی کاری خود و واقعیت های موجود را بیان کنید تا اعتماد کاربران را به کسب و کار خود جلب کنید.

• بخش تماس با ما: یکی دیگر از عناصر مهم طراحی سایت که بسیار ضروری می باشد وجود بخش تماس با ما می باشد در این بخش صاحب سایت باید اطلاعات تماس خود را قرار دهد تا کسانی که می خواهند با سایت مربوطه تماس بگیرند به راحتی با این بخش ارتباط بر قرار کنند. بخش تماس با ما در طراحی سایت شرکتی حائز اهمیت ویژه ای می باشد.

• وجود محتوای عالی: یکی دیگر از عناصر مهم طراحی سایت ، وجود محتوایی است که برای افراد بسیار مفید باشد وجود محتوای خوب را به شدت جدی بگیرید و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهید تا بهترین محتوا را برای کاربران ارائه دهید همچنین بعد از ایجاد محتوا زود زود به آپدیت آن بپردازید.

• طراحی: هنگامی که ساختار کلی سایت مشخص شد حال نوبت به یکی دیگر از عناصر مهم طراحی سایت یعنی طراحی اصلی سایت میرسیم. اهمیتی ندارد که طراحی را به دست چه کسی بسپارید اما حتما به خاطر داشته باشید که سادگی و همینطور خوانایی بسیار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

• قابل اعتماد بودن: یکی دیگر از عناصر مهم طراحی سایت را که باید در نظر بگیرید قابل اعتماد بودن سایت شما می باشد شیکی از وظایف مهم شما در طراحی سایت خود این است که هر کاری کنید تا اعتماد کاربران را جلب کنید تا به راحتی اقدام به خرید و استفاده از خدمات شما کنند.

عناصر مهم طراحی سایت

راه اندازی سایت

کسانی که می خواهند اقدام به راه اندازی سایت کنند با کمی جستجو متوجه شده اند که راه اندازی سایت با مراحل مختلفی امکان پذیر می باشد که عبارتند از:
مرحله ی اول راه اندازی سایت ثبت دامنه شما می توانید با استفاده از انتخاب یک دامنه متناسب با کسب و کار و سایت را ثبت کنید دامنه شما آدرس ورود به طراحی سایت شما می باشد که از همه جای دنیا قابل دسترس می باشد.
مرحله ی بعدی خرید هاست : در این مرحله از راه اندازی سایت شما با کمی جستجو می توانید هاست لینوکس مناسبی را که برای سایت شما نیاز می باشد را پیدا کرده و از شرکت مناسبی، خریداری کنید.
مرحله ی سوم: شروع به ایجاد طراحی سایت و نصب سیستم مدیریت محتوا.
آخرین مرحله از راه اندازی سایت آپلود فایل ها همچنین اطلاعات طراحی سایت.

نکات کلیدی طراحی وب سایت

قبل از راه اندازی سایت حتما باید با نکات کلیدی طراحی وب سایت سایت آشنا شوید همچنین آن نکات را درسایت خود به کار گیرید تا طراحی سایت شما از جذابیت خاصی در نظر بازدید کنندگان برخوردار باشد.
• دامنه مناسبی انتخاب کنید
نام دامنه مناسب یکی از نکات کلیدی طراحی وب سایت می باشد در انتخاب نام دامنه بسیار باید توجه کنید تا در عین سادگی زیبا و جذاب هم باشد نام دامنه شما باید طوری باشد تا به راحتی در نظر بازدید کننده قرار گیرد.

• استاندارد های طراحی سایت
طراحی سایت هم در جایگاه خود دارای استاندارد هایی می باشد که باید حتما توجه لازم را کنید.

• سرعت بارگذاری بالا
یکی دیگر از نکات کلیدی طراحی وب سایت مهم که حتما باید توجه به خصوصی را بر روی این نکته داشته باشید ، داشتن سرعت بارگذاری بالا می باشد تحقیقات نشان داده که یکی از مهمترین فاکتور رنکینگ سرعت بارگذاری سایت می باشد. اگر سرعت بارگذاری شما ضعیف باشد بازدید کننده به سرعت سایت شما را می بندند.

• محتوا
موارد دیگر در نکات کلیدی طراحی وب سایت وجود محتوای پر بار و مفیدی می باشد زمانی که محتوای شما از اطلاعات مفیدی برخوردار باشد بازدید کنندگان بیش تری جذب سایت شما می شوند.

• رنگ بندی مناسب
یکی دیگر از نکات کلیدی طراحی وب سایت وجود رنگ بندی مناسب در سایت می باشد دنیای رنگ ها دنیای جدا از هر چیزی می باشد همچنین از روانشناسی خاصی برخوردار می باشند بنابراین هر کدام از رنگ ها احساسات خاصی را بر روی افراد می گذارند.

• سئو و بهینه سازی
نکات کلیدی طراحی وب سایت مهم دیگر که در ایجاد سایت باید توجه کنید سئو و بهینه سازی بالا می باشد شما باید بر روی سایت خود کارهایی را انجام دهید تا از سئوی بالا و خوبی بر خوردار باشد.

سوالات مهم در خصوص عناصر طراحی سایت عبارتند از:

برای طراحی سایت چه باید کرد؟
اگر شما می خواهید اقدام به طراحی سایت کنید و پرسشیذهن شما را مشغول کرده که اصلا برای طراحی سایت چه باید کرد بهتر است بگوییم که شما باید اول اهداف خود را از ایجاد طراحی سایت مشخص کنید سپس با استفاده از خواندن مقالات به تحقیق و بررسی بپردازید که چه ابزارهایی را برای ایجاد سایت نیاز دارید ما در این بخش به نکات کلیدی مهم در سایت می پردازیم.

آیا طراحی سایت انجام شده در آینده قابلیت ارتقا دارند؟
بله بستگی به شرکت مورد نظر دارند اما قابلیت ارتقا در آینده وجود دارد.

تعرفه طراحی سایت به چه صورت می باشد؟
تعرفه طراحی سایت را نمی توان عدد ثابتی برای شما بیان کرد چرا که براورد هزینه بستگی به این که شما چه نوع سایتی با چه قابلیت هایی می خواهید را دارد پس می توانید با استفاده از مشاوره گرفتن از شرکت های مختلف با تعرفه های موجود مطلع شوید.

طراحی سایت داینامیک چیست؟
در طراحی سایت داینامیک این امکان فراهم می باشد که افراد با استفاده از سلیقه ی خود هر کجا که احساس کند تا قسمت مورد نظر لازم به ویرایش دارند را به راحتی اقدام به ویرایش کنند.

آیا در هنگام درج محصول و یا ایجاد صفحه محدودیتی وجود دارد؟
خیر تا زمانی که شما فضا دارید می توانید اقدام به ایجاد صفحه و یا محصول کنید.