یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین هاست ها، هاست لینوکس می باشد. که دارای تعرفه هاست لینوکس پایینی نسبت به سایر هاست های موجود می باشد. می توانید به راحتی به میزبانی طراحی وب سایت شخصی و یا کسب و کار خود را در این هاست بپردازید. انتخاب سرور و هاست از مهم ترین بخش های یک وب سایت می باشد. اما لازم به ذکر است که شما در قدم اول باید تحقیق و بررسی های زیادی در رابطه با طراحی سایت و کسب و کار و تجارت خود انجام دهید و الزامات موجود را پیدا کنید و با تمرکز بیشتر به انتخاب سرور مناسب بر آیید تا به نتیجه ی مطلوبی برسید. بعد از تصمیم گیری از میزبانی سایت به فکر تعرفه هاست لینوکس باشید و تحقیقات لازم را در این مورد انجام دهید. برای دانستن از تعرفه هاست لینوکس می توانید با برقراری ارتباط با شرکت های خدمات دهنده و یا مراجعه حضوری به مشاوره بپردازید و از تعرفه هاست لینوکس با خبر شوید.
چگونه یک هاست مناسب انتخاب کنیم؟
هاست چیست؟ فرض کنید سرور مانند یک کامپیوتری می باشد که همیشه روشن و در دسترس می باشد یک سرور می تواند به چند قسمت تقسیم شود، به این بخش های تقسیم شونده در سرور هاست گفته می شود. در واقع هاست میزبانی وب می باشد.
زمانی که می خواهید وب سایت شما بر روی اینترنت قرار بگیرد به راحتی برای عموم افراد قابل نمایش باشد باید بر روی یک سرویس دهنده میزبان قرار گیرد که به آن هاست گفته می شود.
پس اولین قدم برای ایجاد سایت انتخاب هاست و دامنه می باشد. برای انتخاب دامنه یک نام منحصر به فرد برای سایت خود انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که بر کدام یک از دامنه ها قرار گیرد؟.com یا .ir

شما با توجه به عوامل زیر می توانید یک هاست مناسب را انتخاب کنید که عبارتند از:
• منابعی که به سایت شما اختصاص داده همچنین سخت افزار سرور
• نوع vps انتخابی شما ( ویندوز یا لینوکس )
• میزان حجمی که شما نیاز دارید
• پورت سرور
• موقعیت قرار گیری سرور
• امکانات و قابلیت های اضافی که دارد

تعرفه هاست لینوکس

هاست لینوکس

قبل از این که سراغ هاست لینوکس برویم ببینیم که اصلا هاست چیست؟ هاست یا میزبانی وب فضایی می باشد که اطلاعات شما را از اینترنت در اختیار همه افراد در همه ی نقاط دنیا نمایش می دهد. فایل های طراحی سایت شما اعم از محتوا، تصاویر، ویدیو و قالب ها در این فضا ( هاست ) قرار می گیرند.
هاست لینوکس چیست؟ هاست لینوکس فضای میزبانی می باشد که بر روی سرور هایی که دارای سیستم عامل لینوکس می باشند متصل می شود هاست لینوکس تنها بر روی سرور قابلیت اتصال را دارند و هیچ ارتباطی با سیستم عامل کامپیوتر شما ندارد.
حال ممکن است سوالی ذهن شما را درگیر کند که هاست لینوکس چه برتری نسبت به هاست ویندوز دارد؟ ما در این بخش مزایایی که برتری هاست لینوکس نسبت به وبندور را مشخص می کند بیان می کنیم :
ممکن است افراد فکر کنند که هاست ویندوز و هاست لینوکس تفاوت چندانی با هم ندارند اما سخت در اشتباه هستند چرا که تفاوت بسیاری بین هاست ویندوز و هاست لینوکس وجود دارد از جمله :
• امنیت و پایداری بالای لینوکس نسبت به ویندوز
• هزینه کمتر هاست لینوکس نسبت به ویندوز
• راحتی کار با لینوکس نسبت به ویندوز
• دارای پشتیبانی با عملکرد خیلی بهتر

البته برای انتخاب سرور مورد نظر باید به زبان های مورد استفاده نگاه کنید برای مثال اگر از زبان های PHP , MySQL استفاده می کنید زبان برنامه نویسی و سیستم داده ها باید در هاست لینوکس قرار بگیرند. اما اگر از زبان های ASP, NET, MSQL استفاده می کنید باید از هاست ویندوز استفاده کنید.همچنین برای زبان وردپرس هم باید بر روی هاست لینوکس و یا هاست وردپرس قرار بگیرد تا عملکرد قوی را داشته باشد.

هاست لینوکس دارای انواع مختلفی می باشد از جمله:
لینوکس استاندارد: این نوع هاست لینوکس برای شرکت های کوچک و اشخاص حقیقی استفاده می شود.
لینوکس ویژه: برای شرکت های متوسط و بزرگ از این هاست لینوکس (لینوکس ویژه) توصیه می شود که دارای مزیت های زیادی که مهم ترین آن ها سرعت و امنیت بالایی را دارا می باشند است.
لینوکس سازمانی: برای جاهایی که دارای نیاز های بزرگ و سازمانی می باشند طراحی شده است ادارات بزرگ و سازمان ها از این نوع هاست لینوکس استفاده می کنند.
لینوکس ایران نوع دیگری از هاست لینوکس می باشد که هاست لینوکس ایران می باشد که سرور آن در کشور ایران قرار دارد. از مزایای مهم آن می توان به امنیت بالای آن اشاره کرد طراحی وب سایت های دولتی با موضوعات ملی می توانند از این هاست استفاده کنند.

طراحی سایت-تعرفه هاست لینوکس

خرید هاست لینوکس

یکی از رایج ترین روش میزبانی وب و همچنین محبوب ترین سیستم های روز هاست لینوکس می باشد. هاست لینوکس یک نرم افزار منبع باز می باشد به همین دلیل افراد به خرید هاست لینوکس روی می آورند همچنین شرکت های مختلفی وجود دارند که به ارائه خدمات هاست لینوکس می پردازند. اگر قصد خرید هاست لینوکس را دارید می توانید سری به شرکت های هاستینگ بزنید و با مشاوره گرفتن از شرکت ها، با تحقیق و بررسی مزایا و امکاناتی که شرکت مورد نظر ارائه می دهند، در نهایت یکی از شرکت ها را برای خرید هاست لینوکس انتخاب کنید.

هزینه سرور

معمولا افرادی هستند که هاست برای آن ها کفایت نمی کند که اقدام به خرید سرور مجازی می کنند هزینه سرور در هر شرکتی متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که هزینه سرور نسبت به این که در داخل یا خارج ایران باشد دارای هزینه سرور متفاوتی می باشد. سروری که در ایران نگهداری می شود به دلیل اینکه ارائه بهای ارز آن کمتر پرداخت شده از سروری که در خارج نگهداری می شود ارزان تر است. برای دانستن هزینه سرور اول از همه باید مشخص کنید که کدام نوع سرور برای شما مناسب می باشد؟ سپس به سراغ مشاوره گرفتن برای هزینه سرور بروید. انواع سرور های موجود عبارتند از:
• سرور های ابر
• سرور های VPS
• سرور های اختصاصی


اگر به دنبال خرید سرور برای مشاغل کوچک خود هستید داشتن سرور اختصاصی به صورت پیش فرض بسیار هزینه سرور بالایی را در بر می گیرد هر چند برای جلوگیری از هزینه سرور زیاد و مشکلات احتمالی که ممکن است به وجود بیاید پیشنهاد ما به شما اجاره سرور که بسیار مقرون به صرفه می باشد.

هاست چیست ؟

می دانیم که سرور یک کامپیوتر همیشه روشن متصل به اینترنت است که برای سرویس گیرنده ها منابعی مانند رم و پردازنده و ... فراهم می کند هاست در واقع بخشی از سرور است که به معنای میزبانی وب ست یک سرور طبق تقسیم بندی های مجازی به چند بخش تقسیم می شود و هر قسمت معرف یک هاست است و این یعنی از هاست داخلی به عنوان بخشی از یک سرور پذیرای یک سایت است پس تا اینجا متوجه شدیم که پس از طراحی سایت نیاز به تصمیم گیری در مورد انتخاب هاست مناسب داریم و باید با توجه به میزان پهنای باند و مقدار فضای مورد نیاز برای میزبانی اقدام به انتخاب هاست مورد نظر خود بکنید و با این روش بخش از منابع یک سرور در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید اطلاعات و فایل های خود را روی آن قرار دهید.
اگر به این موضوع فکر می کنید که از کامپیوتر خود به عنوان یک هاست استفاده کنید باید بگوییم که هاست طبق آنچه در تعریف بالا گفته شد قسمتی از یک کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت است که حداقل یک تیم به صورت شبانه روز اقدام به رفع و رجوع مشکلات احتمالی آن می کند نرم افزارهایی در سرور فعال هستند که بروز هرگونه اشکال را به سرعت گزارش می دهند اگر به هر دلیلی در استفاده از سیستم خود به عنوان هاست دچار مشکل بشوید سایت شما از دسترس خارج می گردد و کاربران قادر به مشاهده ی سایت شما نخواهند بود و معمولا برطرف کردن مشکل زمان زیادی از شما خواهد گرفت.

طراحی سایت-تعرفه هاست لینوکس

معرفی هاست لینوکس

هنگامی که تصمیم به خرید هاست داخلی می گیرید با گزینه های مختلفی مانند هاست لینوکس و هاست ویندوز مواجه می شوید و شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که تفاوت هاست لینوکس و ویندوز در چیست در ادامه پس از معرفی هاست لینوکس تلاش می کنیم تا بهترین نمونه آن را به شما معرفی کنیم در ابتدا لازم است به معرفی سیستم عامل لینوکس بپردازیم به دلیل آنکه بیشتر کاربران ایرانی سیستم عامل ویندوز را روی سیستم های کامپوتری خود نصب کرده اند عموما با سیستم لینوکس آشنایی ندارند با این که سیستم عامل لینوکس نیز می تواند مانند ویندوز مورد استفاده ی کاربران قرار بگیرد.
کد های منبع سیستم عامل لینوکس در اختیار توسعه دهندگان زیادی قرار دارد و توسط شرکت های مختلف ارائه می شود می دانیم که پس از انتخاب هاست داخلی نیاز به یک سیستم عامل و نصب برنامه ها بر روی آن داریم پس هاست لینوکس معرف هاستی ست که سیستم عامل آن یکی از توزیع های سیستم عامل لینوکس باشد شاید بتوان گفت که معروف ترین و پرکاربرد ترین وب سروری که در هاست لینوکس مورد استفاده قرار می گیرد وب سرور آپاچی ست که از زبان برنامه نویسی PHP و پایتون استفاده می کند.
نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که اگر طراحی سایت با Asp.Net انجام داده اید نمی توانید از هاست لینوکس استفاده کنید یکی از ویژگی های خوب هاست لینوکس هماهنگ شدن با سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت مانند طراحی سایت وردپرس و جوملا و دروپال است زیرا این سیستم ها منطق با طراحی سایت با PHP هستند به صورت عمومی هاست لینوکس به دلیل اینکه سیستم های متن باز زیادی را می توان بر روی آن پیاده و سازی و اجرا کرد وهمچنین ارائه برخی نسخه های رایگان برای کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است.