VPS وی پی اس چیست؟


VPS وی پی اس چیست؟ سرور های مجازی که بخشی از سرور اختصاصی را به خود اختصاص داده اند وی پی اس نامیده می شوند. Vps مخفف عبارت virtual private server است و به معنای سرور مجازی اختصاصی می باشد که به این ترتیب در سرور مجازی قسمتی از سرور اختصاصی به طور خصوصی به کاربر اختصاص داده می شود علاوه بر این امکانات سرور اختصاصی را دارا می باشد و در مقابل هزینه کمتری دارند. سرور های مجازی عملکردی مستقل دارند اما منبع مشخصی از هارد و رم و سایر منابع سرور اختصاصی را در بر می گیرند و توسط شرکت های میزبانی خدمات اینترنت و هاستینگ ارائه می شوند. در واقع زمانی که طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن شما به موفقیت برسد و شاهد رشد نرخ بازدید کنندگان باشید خرید سرور مجازی به شما کمک می کند خدمات خود را بهتر از گذشته ارائه دهید.

طراحی سایت-وی پی اس چیست؟

ویژگی های VPS چیست؟

مدیریت سرور های مجازی به آسانی امکان پذیر است و آپدیت نرم افزار ها به سادگی قابل کنترل می باشد در مقابل اداره سرور اختصاصی نیاز به دانش اختصاصی و کافی دارد در صورتی که هزینه خرید وی پی اس به مراتب کمتر می باشد. غلاوه بر این می توانید به راحتی دسکتاپ خود را روی سرور مجازی ریموت کنید و مانند همیشه به فعالیت خود ادامه دهید.
وی پی اس قابلیت بیشتری نسبت به هاست های اشتراکی دارد که سبب ارتقا راندمان وب سایت می شوند همچنین امکان مانیتورینگ نیز دارند. در وی پی اس امنیت بالاتر از سرویس های اشتراکی است و علاوه بر این ایجاد تحولات و ارتقا نرم افزار ها مشکلی در روند عملکرد طراحی سایت ایجاد نمی کند.

وی پی اس برای چه وب سایت هایی مناسب است؟

طراحی سایت های شخصی و وبلاگ هایی که بازدید کنندگان زیادی ندارند انتخاب هاست اشتراکی گزینه مناسب تری است اما در وب سایت های پر بازدید مانند طراحی سایت فروشگاهی که علاوه بر نرخ ورودی بالا خرید اینترنتی نیز انجام می شود خرید وی پی اس ضروری است چرا که نه تنها موجب افزایش سرعت سایت می شود بلکه امنیت اطلاعات کاربران در سرور مجازی بسیار بالاتر از هاست اشتراکی خواهد بود. ممکن است زمانی که ترافیک سایت بیشتر می شود از نظر خدمات به گستردگی قابلیت های vps نیاز داشته باشید.

طراحی سایت-وی پی اس چیست؟

آموزش اتصال به vps

همان طور که گفته شده اتصال به وی پی اس از طریق ریموت دسکتاپ به آسانی امکان پذیر است. حالا چگونه است؟ پنجره ریموت دسکتاپ کانکشن را باز می کنید در قسمت نوار computer آی پی vps را وارد می کنید در ادامه نام کاربری و پسورد خود را وارد کرد و گزینه کانکشن را کلیک می کنید. حالا پنجره ای همانند ویندوز خود را مشاهده کنید که تمامی امکانات ویندوز شما را شامل می شود در واقع آی پی شما تغییر کرده و امکان جستجو انجام سایر فعالیت های معمول خود را دارید و در هر لحظه با عوض کردن پنجره می توانید به صفحه دسکتاپ خود بازگردید. در صورت وجود مشکل در اتصال به vps می‌توانید از شرکت هاستینگ خود کمک بگیرید و اقدامات لازم برای اتصال را آموزش ببینید.

طراحی سایت-وی پی اس چیست؟

پرسش های رایج در زمینه VPS عبارتند از:

وی پی اس ایران بهتر است یا خارجی؟
سوالی که برای اغلب کاربران پیش می آید این است که وی پی اس ایران بهتر است یا وی پی اس خارجی؟ خب پاسخ به سوال بستگی به کاربرد طراحی سایت دارد اگر وب سایت ورودی از سایر کشور ها ندارد وی پی اس ایران گزینه بهتری خواهد بود چرا که پینگ تایم پایین تری دارد و تحریم ها تاثیری در قطعی سایت نخواهند گذاشت.

Vps با vpn چه تفاوتی دارد؟
اغلب کاربران از وی پی ان ها برای ورود به سایت هایی که از داخل ایران فیلتر هستند و یا خود طراحی وب سایت آی پی ایران را تحریم کرده استفاده می کنند. در هر بار استفاده از vpn آی پی کاربر را عوض می کند که امنیت کاربری را کاهش می دهد اما عملکرد vps به این شکل نیست. از دیگر معایب vpn اشتراکی بودن آی پی ها می باشد.

آیا از vps می توان روی موبایل استفاده کرد؟
بله. استفاده از vps روی موبایل و یا دسکتاپ تفاوتی ندارد و در هر دو حالت باید با استفاده از نرم افزار Microsoft remote اطلاعات ورودی مربوطه را وارد کنید.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش