همانطور که در بخشهای مختلفی به آن اشاره کردیم محتوا یکی از مهمترین عوامل موجود در طراحی وب سایت و سئو سایت میباشد. قرار دادن مطالب مفیدی که پاسخ خوبی برای کاربران باشد از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. علاوه بر مطالبی که قرار میدهید باید به ریزه کاریهای دیگری مانند عنوانهایی که انتخاب میکنید و همینطور برچسبها و استفاده صحیح از تگ هدینگ که شامل h1، h2،h3، h4 ،h5 ،h6 میباشند که هر کدام باید در بخشهای مختلفی قرار گیرد. ما در این بخش بیشتر به استفاده صحیح از تگ هدینگ میپردازیم.
تگ هدینگ چیست؟
همانطور که از نام این تگها پیداست در صفحات طراحی وب سایت استفاده میشود این تگها که از تگ H1 تا H6 میباشند هر کدام وظایف خاص خود را دارند. ما در این بخش انواع تگ هدینگ ها را برای شما آشنا میسازیم تا با بیشتر آشنا شدن آنها به راحتی محتوای خود را ایجاد کنید. هدف اصلی هدینگ دسته بندی محتوا میباشد. این هدینگها با سرتیترها سروکار دارد. اگر صاحب سایت میباشید میتوانید محتوای سایت خود را به دست تیم حرفهای که در بهترین شرکت طراحی سایت و سئو سایت میباشند بسپارید تا با تجربه و دانشی که در اختیار دارند بتوانند سایت را به بهترین نحو سئو و بهینه سازی کنند.
مزایای استفاده از تگهای تیتر
استفاده از تگهای تیتر دارای 3 مزیت میباشد که در کل استفاده از این تگها میتوان راهنمای خوبی برای کاربران و موتورهای جستجو دانست. رباتهای گوگل به راحتی میتواند بر روی طراحی سایت شما خزش پیدا کنند. یکی دیگر از مزیتهای استفاده از تگهای تیتر این است که کاربران از دیدن نوشتهها خسته نمیشوند و باعث ایجاد تحولی در آنها میشود و به راحتی میتوانند تمرکز خود را بر روی تیتر و نوشتهها قرار دهند.
از طرفی هم نویسنده متن با رعایت عنوانها میتواند به متن تسلط بیشتری داشته باشد و ذوق خوبی را در آن ایجاد کند. از طرفی هم از آنجا که خواندن متن از گوشی و تبلت برای برخی از کاربران دشوار میباشد به همین منظور استفاده از تگ هدینگ میتواند در ارائه مطالب مهم به کاربران بسیار کمک کند.
کلمات کلیدی در تگهای هدینگ Heading
کلمات کلیدی اولین اولویتی میباشد که در بحث سئوسایت باید به آن توجه کنید چرا که با انتخاب بهترین کلمات کلیدی کاربران به سایت شما دسترسی پیدا خواهند کرد. هر سئوکاری میداند که اولین کاری که در زمینه سئو باید انجام دهد انتخاب کلمات کلیدی مناسب میباشد. پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب باید محتوای صفحه خود را با این کلمات طبقهبندی کنید. طبقه بندی کلمات هم به نوبه خود بسیار دارای اهمیت میباشد زیرا در هنگام ایجاد تولید محتوا با تمرکز کامل میتوان روی آنها برنامه ریزی کرد.
تگ h1 تا h6 چیست؟
استفاده از تگها باعث میشود تا شما علاوه بر این که نوشتههای خود را بهینه میکنید ساختار کلی نوشته را هم بهبود میبخشید. توجه کنید استفاده از تگ هدینگ مختلف باعث میشود تا کاربران خسته نشوند علاوه بر آن ظاهر کلی سایت شما از ظاهر مناسبی برخوردار خواهد شد. توجه کنید که این تگ ها باید به ترتیب قرار گیرند بعد از تگ h1 تگ h2 و سپس تگ h3 و... قرار گیرد. حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که ترتیب تگهای h1 تا h6 در سئو چیست؟
تگ h1 در سئو
اولین و مهمترین تگها تگ h1 میباشد که به عنوان بدنه اصلی یک صفحه از طراحی وب سایت شناخته میشود. برای رعایت اصول سئو تگ H1 فقط یک بار باید در هر صفحه مورد استفاده قرار گیرد. شما میتوانید یک روزنامه را تصور کنید که فقط یک عنوان اصلی در هر صفحه میباشد. که آن عنوان اصلی تگ h1 در سئو میباشد پس سایت هم مانند روزنامه باید در هر صفحه از یک عنوان اصلی استفاده شود توجه کنید تا عنوانی که انتخاب میکنید شامل کلمه مناسب و جذب کنندهای باشد.تگ h2 و h3
تگ بعدی که باید به آن توجه کنید تگ h2 میباشد که دارای سایز کوچکتری نسبت به h1 میباشد. استفاده از تگ h2 نباید بیش از حد باشد. یکی از اشتباهاتی که برخی افراد انجام میدهند حذف کردن h2 و جایگزین h3 به جای آن میباشد. اگر میخواهید تا توسط گوگل جریمه نشوید سعی کنید تا تگ های هدینگ را به ترتیب و مرتبط به کار ببرید.تگ پس از تگ h2 که کوچکتر میباشد به آن تگ h3 گفته میشود. این تگ در عنوانهایی که بعد از h1 و h2 میباشند مورد استفاده قرار میگیرد. این تگ در دل تگ h2 قرار میگیرد یعنی تگ h3 بدون تگ h2 معنی ندارد.
تگ h4 تا h6
همانطور که با تگ h3 آشنا شدید حال سراغ تگهای دیگر مانند h4 تا h6 برویم. در تگ h3 اگر پاراگرافهای طولانی را دارید میتوانید آنها را به چند بخش تقسیم بندی کنید و تگ h4 تا h6 را در آنها به ترتیب قرار دهید.نکات مهم در استفاده از تگها
نکات مهمی که در استفاده از تگها لازم است بدانید این است که در به کار بردن تگ h1 دقت نمایید که به هیچ عنوان بیشتر از یک بار در صفحه استفاده کنید چرا که باعث جریمه سایت شما میشود. در استفاده از تگهای دیگر میتوانید چند بار استفاده نمایید اما لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد آن برای سایت شما پیامدهای مناسبی را نخواهد داشت.
تگهای هدینگ را با کلید واژهها پر نکنید همچنین از تگهای تکراری در صفحات مختلف استفاده نکنید و تلاش کنید تا از کلمات و عبارت منحصر به فرد و خاص در نوشته خود استفاده کنید. قبل از تگ تیتر h1 از هیچ تگ دیگری استفاده نکنید و تنها یک بار از کلمات کلیدی در این تگها استفاده کنید.