میانگین موقعیت (به عنوان رتبه آگهی نیز شناخته می شود) آماری است که نشان میدهد تبلیغ شما معمولاً در مقایسه با سایر تبلیغات PPC و ترتیب نمایش آن در صفحه اول موتورهای جستجو چگونه رتبهبندی میشود. میانگین موقعیت امتیازی است که توسط گوگل داده می شود و بر اساس امتیاز کیفیت و قیمت پیشنهادی شما محاسبه می شود. تبلیغکنندگانی که کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود بهتری دارند، با موقعیت خوب گوگل پاداش میگیرند.
جالب است که هر تبلیغ PPC در حساب Google Adwords شما رتبهبندی میشود. سپس تبلیغات شما از این طریق با تبلیغات رقبا مقایسه میشود که به طور همزمان پخش میشوند و بر این اساس برای موقعیتهای مختلف در صفحه یک رقابت میکنند. هنگامی که شخصی یک کلمه کلیدی یا عبارت مرتبط با تبلیغ شما را جستجو میکند، تبلیغ شما فعال میشود و با توجه به موقعیت آن رتبهای به آن اختصاص مییابد. جایگاه صحیح کلمات کلیدی چگونه مشخص می شود؟
رتبه آگهی چیست؟
رتبه آگهی امتیازی است که بر اساس کیفیت و قیمت پیشنهادی شما محاسبه می شود و موقعیت تبلیغ را تعیین می کند. با این محاسبه، تبلیغات بر اساس کیفیت، کلمات کلیدی و صفحات فرود رتبه بندی می شوند نه فقط قیمت پیشنهادی.
گوگل Average Position را بهعنوان یک تحلیل آماری تعریف میکند که تعیین میکند آگهی شما در رقابت با سایر تبلیغات رتبهبندی شود. سپس این رتبهها ترتیب ظاهر آگهی در صفحات وب را تعیین میکنند. به عنوان مثال، یک تبلیغ با موقعیت یک به این معنی است که یک تبلیغ در مقایسه با هر تبلیغ دیگری ابتدا نمایش داده شده است.
گوگل قرار است Average Position را از رابط کاربری خود حذف کند و آن را با معیارهای جدیدی جایگزین کند که ممکن است از نظر فنی دقیق تر باشند، اما کار کردن با آنها یا درک سریع آن بسیار چالش برانگیزتر است. ثبت موقعیت طراحی سایت در گوگل چگونه انجام می شود؟
تعیین موقعیت سایت
میانگین موقعیت امتیازی است که توسط گوگل داده می شود و بر اساس امتیاز کیفیت و قیمت پیشنهادی شما محاسبه میشود. تبلیغکنندگانی که کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود بهتری دارند، با موقعیت خوب گوگل پاداش میگیرند. اگر میانگین موقعیت شما از 1 تا 4 باشد، به این معنی است که تبلیغ شما در صفحه اول گوگل قرار میگیرد.
عوامل زیر رتبه و جایگاه آگهی را تعیین می کنند:
1. تنظیم یک پیشنهاد قیمت به گوگل
تنظیم یک پیشنهاد قیمت به گوگل در مورد هزینه ای که به ازای هر کلیک تبلیغ پرداخت میکنید، میگوید. در این مورد باید حیلهگر باشید، زیرا ممکن است در نهایت بیش از آنچه باید بپردازید، پرداخت کنید.
2. کیفیت صفحات فرود
یکی از فاکتورهای رتبهبندی در گوگل این است که گوگل صفحات را با اطلاعات مفید و مرتبط رتبهبندی میکند. برای تجربه بهتر و بهبود صفحه فرود در طراحی سایت میتوانید به نمره کیفیت بروید، جایی که گوگل کیفیت تبلیغ شما را خلاصه میکند. شما میتوانید نظارت داشته باشید و برای بهبود تبلیغ خود تلاش کنید.
3. پسوندهای تبلیغاتی
وقتی تبلیغی میسازید، میتوانید اطلاعات اضافی مانند شماره تلفن، ایمیل و غیره را اضافه کنید. Google این اطلاعات اضافی را به عنوان پسوند مینامد. موقعیت با تأثیری که افزونه های شما بر عملکرد تبلیغ شما می گذارند تعیین می شود.
4. رقابت
وقتی دو آگهی در رقابت وجود دارد، هر دو دارای رتبه یکسانی هستند. فاصله بین دو آگهی به قیمت پیشنهادی و هزینه هر کلیک بستگی دارد. برای برنده شدن باید هزینه ای را که به ازای هر کلیک پرداخت می کنید افزایش دهید.
بهروزرسانی Average Position
در 12 آگوست 2019، گوگل اعلام کرد که میانگین موقعیت از پلتفرم تبلیغات در روز دوشنبه، 30 سپتامبر حذف شد. این آمار از آن تاریخ دیگر در حساب کاربران ظاهر نشد. مهمتر از آن، هر گونه قانون، ستون سفارشی، یا گزارش بر اساس موقعیت متوسط غیرفعال شد.
سوالات متداول در مورد Average Position
Average Position چیست؟
میانگین موقعیت توسط گوگل بر اساس امتیاز کیفی و قیمت پیشنهادی شما با امتیازی که معمولاً بین یک تا ده است محاسبه می شود. به تبلیغکنندگانی که کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود بهتری دارند، موقعیتهای بالاتری از گوگل دریافت میکنند.
میانگین موقعیت در SEM چقدر است؟
میانگین موقعیت یک دامنه یا URL به موقعیت فعلی آن در SERP ها اشاره دارد. میانگین موقعیت، میانگین همه رتبهبندیهای شما برای کلمات کلیدی در کمپین شما است. برای هر کلمه کلیدی که در آن رتبه بندی نمیکنید به عنوان رتبه 100 تعیین می شود. آیا می دانید تفاوت sem با seo چیست؟
چگونه میانگین موقعیت را محاسبه می کنید؟
شاخص موقعیت متوسط به سادگی مجموع شاخص موقعیت متوسط تقسیم بر تعداد کل نمایش ها است. اکنون میتوانیم میانگین موقعیت واقعی را بر اساس تاریخ یا کمپین به سادگی با سفارشی کردن طرحبندی جدول محوری ببینیم.