امروزه بازاریابی محتوا به یکی از موثرترین اشکال بازاریابی تبدیل شده است. بنابراین لازم است که بدانید چگونه می‌توانید مهارت‌ها و استراتژی‌های خود را در زمینه تولید، مدیریت و انتشار محتوا تقویت کنید؛ زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا با همین منابع فعلی، بازدهی بیشتری بدست آورده و مشتریان بیشتری را جذب کنید. بازاریابی محتوا از بیرون ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع اینطور نیست. در حالی که بازاریابی محتوا هیجان انگیز است، نیاز به دقت، ظرافت و توجه به جزئیات دارد.

مهارت‌های ضروری برای کانتنت مارکترها

کانتنت چیست؟

نویسنده محتوا به شخصی گفته می‌شود که برای افراد، شرکت ها و ... مطالب مرتبط با نیازهایشان مقاله می نویسد و یا به صورت بصری محتوایی ایجاد می کند تا در گوگل و صفحات مجازی محبوبی که از این محتوا استفاده می کنند بیشتر دیده شوند. نویسندگان محتوا نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال و دستیابی به اهداف شرکت دارند. بدون محتوا، هسته وب سایت چیزی نخواهد بود که بتوان آن را برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه کرد. اطلاعاتی که وب‌مسترها به پست‌های وب‌سایت خود اضافه میکنند به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوایی را که ایندکس کرده‌اند از زوایای مختلف درک کنند.

کانتنت مارکتینگ چیست؟

کانتنت مارکتینگ به معنای تولید محتوای ارزشمند در یک وب‌سایت به منظور الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در مشتریان و دادن آزادی عمل به مشتری است. اصطلاح "کانتنت مارکتینگ" به بازاریابی آنلاین اشاره دارد که در آن محتوا نقش اصلی را ایفا میکند. بازاریابی محتوا کاربران را به وب‎سایت جذب میکند و در نهایت فروش محصول، رشد برند و توسعه کسب و کار را فراهم میکند. وب مسترها می‎توانند با تولید محتوای خوب و ارسال آن در شبکه‎های اجتماعی، کاربران بیشتری را به سمت وب‌سایت خود سوق دهند.

دوره کانتنت مارکتینگ

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ فرآیند ایجاد محتوای مرتبط و برای جذب و حفظ مخاطب است. مصرف‌کنندگان و مشتریان در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به پیام‌های بازاریابی حساس هستند. این امر باعث شده تا مخاطبان بر روی پیام‌های مختلفی که توسط محصولات در فضای تبلیغاتی منتقل میشود تمرکز کنند و بازاریابان را با مشکل ایجاد محتوای جذاب برای محصولات خود مواجه کنند. دوره‌های فراوانی در برای یادگیری کانتنت مارکتینگ وجود دارد که با گشت‌وگذار در بین سایت‌های معتبر میتوانید آن‌ها را پیدا کرده و با گذراندن این دوره‌ها در شرکت تولید محتوا به یک بازاریاب محتوای حرفه‌ای تبدیل شوید.

مهارت‌های لازم برای تولید محتوا

1. مهارت ویرایش:

هر متن یا محتوایی که ایجاد میکنید باید ویرایش شود و اشتباهات تایپی و گرامری حذف شود تا کامل و بی‌عیب به نظر برسد. وقتی بازاریابان محتوای خود را ویرایش میکنند، متوجه میشوند که اشتباهات گرامری آنها چیست و آیا محتوای آنها پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل میکند و به اندازه کافی واضح است یا خیر.

2. مهارت تولید محتوا:

تولید محتوا فقط تولید مقاله و محتوای نوشتاری نیست. اما با گذشت زمان، محتوای تصویری، ویدیویی و صوتی نیز گسترش یافته است. بازاریابان محتوا بسته به حوزه کاری خود می‌توانند از تعدادی روش بازاریابی محتوا استفاده کنند. برای تولید محتوا، به خصوص محتوای نوشتاری، آگاهی از نکات گرامری، املا و نگارش مهم و ضروری است. بنابراین، این اولین و اساسی‌ترین مهارتی است که یک متخصص بازاریابی و تولید محتوا باید داشته باشد. علاوه بر این، بازاریابان محتوا برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود باید بر هنر ایجاد محتوای تصویری و ویدیویی تسلط داشته باشند.

3. مهارت آشنایی با قیف فروش :

مانند هر کانال بازاریابی دیگری، هدف نهایی بازاریابی محتوا تبدیل مخاطبان شما به مشتری است. بازاریابان محتوا برای رسیدن به این هدف از قیف‌های فروش استفاده میکنند. قیف فروش دارای مراحل مختلفی است که یک مشتری میتواند طی کند تا به یک مشتری واقعی تبدیل شود. این مراحل هستند: آگاهی، ایجاد علاقه، تصمیم‌گیری، عمل

4. مهارت سئو محتوا :

موتورهای جستجو یکی از بزرگترین منابع ترافیک برای وب‌سایت‌ها هستند. بازاریابان همچنین باید محتوای خود را برای کلمات کلیدی که کاربران در جستجوی آن هستند سئو محتوا کنند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنند. بنابراین ارتباط عمیقی بین سئو و تولید محتوا وجود دارد. بنابراین میتوان گفت سئو دانشی است که بازاریابان محتوا باید بدانند. اما داشتن دانش کافی در مورد سئوی محتوا و زمینه های زیر از سئو وب سایت برای متخصصان تولید محتوا ضروری است: تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای سئو شده، سئوی داخلی سایت، تحلیل رقبا

مهارت‌های لازم برای تولید محتوا

کانتنت کریتور

محتوا یکی از ابزارهای پنهانی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مخاطب ارتباط برقرار میکند. از نظر تولید محتوا، سایت‌های موفق سایت‌هایی هستند که بر تولید محتوای الکترونیکی تمرکز دارند که استفاده از آن برای بازدیدکنندگان آسان باشد و در عین حال محتوای آنها برای موتورهای جستجو بهینه شود. تولید محتوا به معنای ارائه اطلاعاتی است که با هدف خاصی به مخاطب ارائه میشود. اطلاعات مورد نظر به شکل خاصی است و از طریق کانال‌ها منتقل میشود. محتوا در اشکال و فرمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. به عنوان مثال، محتوا می‌تواند گزارشی از یک رویداد، یا اشعار یک بازی ورزشی، یا حتی موسیقی‌ای باشد که ما به آن گوش میدهیم. به طور کلی، آنچه ما به آن فکر میکنیم محتوا در نظر گرفته میشود. اشکال رایج تولید محتوا عبارتند از وبلاگ‌نویسی، ویرایش، عکاسی، فیلم‌سازی، نگهداری و به‌روز‌رسانی وب‌سایت، ویرایش و توزیع رسانه‌های دیجیتال و غیره.

آموزش کانتنت مارکتینگ

کانتنت مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی است که بر تولید محتوای با کیفیت بالا، مرتبط و ثابت برای جذب مشتری و افزایش فروش تمرکز دارد. هدف از کانتنت مارکتینگ جذب و حفظ مشتریان از طریق تولید محتوای ارزشمند است. این محتوا به آرامی بر رفتار مشتری تأثیر میگذارد. این فرآیند گام به گام باید دنبال شود تا به استراتژی محتوای شما کمک کند. به این ترتیب میتوانید تبلیغات دریافت کنید و از دیگران مطالبی قرض نگیرید. آموزش گذاشتن محتوا در سایت از دوره های مکمل این دوره است.

آموزش کانتنت مارکتینگ

کانتنت برای یوتیوب

یکی از نکات مهم در مورد کار در محیط یوتیوب و تولید محتوای مخاطب پسند این است که میتوانید علاوه بر ارائه محتوای آموزشی، سرگرمی را نیز به آن اضافه کنید. بهتر است هدفتان تولید ویدیوهایتان باشد تا تعامل بیشتری داشته باشید و ذهن مخاطب را درگیر کنید. در زیر به بررسی اجمالی برخی از مؤلفه های مهم تولید محتوا میپردازیم.

• قدم اول: شناسایی مخاطب

فرد قبل از اینکه تصمیم به تولید محتوا در شبکه اجتماعی یوتیوب بگیرد باید مخاطبان خود را شناسایی کند. آیا میدانید او به چه چیزی نیاز دارد؟ اگر اهداف آموزشی دارید، می‌دانید مخاطبانتان چه انتظاراتی دارند؟ اگر محصولی را ارائه میدهید، باید بدانید که مشتریان میخواهند درباره محصول بدانند. در این مورد، بهتر است چند سوال اساسی از خود بپرسید:

مخاطب شما کیست؟
نیاز مخاطب شما چیست؟
آیا ویدیوی شما به آن پاسخ میدهد؟

اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این سوالات ندارید، باید بیشتر تحقیق کنید. پاسخ به این سوالات به شما در برنامه‌ریزی و طراحی ویدیو کمک می‌کند. برای برقراری ارتباط موفق با مردم، شناخت نیازهای آنها ضروری است.

• دومین قدم: موضوع مناسب را انتخاب کنید

عناوینی که در یوتیوب بیشترین بازدید را دارند بر 7 بخش هستند : فیلم‌های عمومی، تجارت و کسب و کار، مد و زیبایی، ورزش و سرگرمی و آموزش موسیقی. طبق علاقه‌مندی‌های مخاطبین خود عناوینی را که در آن مهارت و اطلاعات لازم را دارید انتخاب کنید. مهمترین چیزی که بر تولید محتوای یوتیوب اثر دارد، تسلط شما بر آن موضوع است.

• قدم سوم: نوشتن متن

نوشتن متن، هر چقدر هم که ساده باشد، کمک زیادی به ظبط ویدیو میکند. از فراموشی و دوباره کاری جلوگیری میکند. متن را همانطور که می خواهید اجرا کنید، تا حد امکان واضح و به زبان خودتان بنویسید. تمام جزئیات را در متن خود بگنجانید. متن را چندین بار با صدای بلند تمرین کنید، آن را ضبط کنید، گوش دهید و تسلط خود را بررسی کنید. اگر ابهامی در متن وجود دارد، برگردید و آن را اصلاح کنید.

کانتنت برای یوتیوب

نتیجه‌گیری

یکی از عواملی که امروزه برای جذب مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری وفادار در حال افزایش است، یازاریابی و مارکتینگ محتوا میباشد . از این رو بازاریابان محتوا ملزم هستند تا مهارت و دانش خود را در زمینه های فوق الذکر بالا ببرند. لطفا توجه داشته باشید که تولید و انتشار محتوای تجاری در وبلاگ‌ها و اینستاگرام بازاریابی محتوا نیست و نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.