دامین آتوریتی چیست؟ 6 روش برای افزایش دامین اتوریتی

دامین آتوریتی چیست؟ 6 روش برای افزایش دامین اتوریتی

تعداد بسیار فراوانی از برندهای معتبر و شرکت های شاخص برای به دست آوردن نقشه راه سئو سایت کاری خود از (DA)یا اعتبار دامنه سایت خود استفاده می کنند،اما در ادامه به چیستی دامنه اعتبار یا(Domain Authority) خواهیم پرداخت،همچنین خواهیم گفت که چه دلیلی سبب شده که برای مدیران و توسعه دهندگان سئو این موضوع حائز اهمیت باشد.

دومین اتوریتی به خودیه خود یک وسیله برای بررسی وضعیت وب سایت خود و همچنین مقایسه وضعیت وب سایت خود با رقیب هایتان را فراهم می آورد،اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که اتوریتی دامنه تنها برای مشخص نمودن وضعیت سایت شما نسبت به رقیبان کاری شما می باشد و در گوگل تاثیر گذار نمی باشد. در ادامه به شما نحوه کار با دومین اتوریتی را خواهیم گفت و همچنین با ذکر چند روش به شما خواهیم گفت چگونه می توانید دامین اتوریتی را افزایش دهیم.

به چه معناست؟Domain Authority

می بایست اول دامین اتوریتی را به خوبی درک کنیم و بدانیم مفهوم کلی آن چیست سپس آن را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم،این ابزار برای اولین بار توسط(moz) ساخته شده است،و هدف آن این است که با بررسی دقیق به ما نحوه نمایش سایت را گزارش می دهد،در نتیجه می توان گفت که آن یک نوع اعتبار سنج برای سایت شما می باشد،و امروزه بسیاری از ابزارها از این روش استفاده می کنند چرا که برای بررسی کلمات کلیدی،اطلاعات ارزش مندی در اختیار می گذارد.

دامین اتوریتی از چه امتیاز هایی برخوردار می باشد؟

میانگین داده شده از این فاکتور دهی ما بین عدد یک تا صد می باشد،یعنی هرچه در بررسی دامین اتوریتی میزان افزایش یابد اعتبار وب سایت شما نیز افزایش می یابد،در نتیجه به این درک خواهیم رسید که شما هرچی از لحاظ اعتبار میزان بیشتری را کسب کنید،صفحه های وب سایت شما در اولویت بندی در شرکت گوگل در رتبه بالا تری قرار خواهد گرفت.

و در این جاست که شما می فهمید که بک لینک ها چقدر در سایت شما تاثیر گذارند،چرا که هرچقدر میزان بک لینک ها بیشتر باشد،شما در دامین اتوریتی شانس بیشتری خواهید داشت، و در آخر در این باره اضافه خواهیم کرد که بررسی نحوه کار رقبایتان در حیطه دامین اتوریتی نیست یک نوع ترفند ویژه محسوب می شود.

یک دامین اتوریتی را چگونه چک کنیم؟-نحوه بررسی دامین اتوریتی به چه صورت است؟

طبق گفته هایی که در این مقاله ذکر شده است,این اعتبار سنجه دامین اتوریتی در (MOZ) موجود است،بنابراین ابتدا وارد سامانه(MOZ) شده و بر روی عبارت (Link explore) کلیک کرده و آن را بررسی کنید،و شما مشاهده خواهید کرد که تمامیه اطلاعات همچون بک لینک ها و دیگر اطلاعات خواسته شده در اختیار شما قرار می گیرد.

دامین آتوریتی چیست؟ 6 روش برای افزایش دامین اتوریتی

Spam scoreبه چه معناست؟

یکی دیگر از معیار های دامین اتوریتی،اسپم اسکور نام دارد،که توسط (moz)در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت،هدف از این فاکتور،بررسی میزان کیفیت وب سایت ها می باشد،و به شما این امکان را می دهد که از جرایمی که توسط شرکت گوگل برای شما در نظر گرفته شده است مطلع شوید،و به طور کلی هرچه میزان اسپم اسکور افزایش یابد سایت شما دارای کیفیت پایین تری قرار خواهد گرفت.

و در آخر اضافه می کنیم که با توجه به ۲۷مولفه ای که در این فاکتور در نظر گرفته شده،هر جریمه و نکات منفی موجود در وب سایت شما سبب افزایش این فاکتور می شود.

دامین اتوریتی و پیج اتوریتی را مقایسه کنید

در رابطه به یکی از شاخص ترین تفاوت های ما بین این دو ابزار می توان گفت که دامین اتوریتی کلیت یک سایت را بررسی می کند،و در کنار اطلاعات موجود در وب سایت،رتبه سایت را مورد بررسی قرار می دهد،در صورتی که پیج اتوریتی فقط یک صفحه از کل سایت را بررسی می کند،و هدف از استفاده از این شاخص این است که شما زمانی که می خواهید فقط یک صفحه را مورد بررسی قرار بدهید از این شاخص استفاده می کنید که در مدت زمان کمتری اطلاعات مورد نظر را دریافت می کنید.

چه راه حلی برای افزایش دامین اتوریتی سایت وجود دارد؟

در حال حاضر ما به یک درک کلی از دامین اتوریتی رسیده ایم در ادامه می بایست به این بپردازیم که چه روش هایی برای افزایش اعتبار دامنه وجود دارد،پس همچنان با ما همراه باشید تا باهم با این روش ها آشنا شویم.

شیش روش برای افزایش کیفیت دامین اتوریتی وجود دارد از جمله:

بالا بردن کیفیت بک لینک ها در مقابل کمیت آن ها
ایجاد یک محتوای محبوب در وب سایت
به روز رسانی دائم از محتوا های گذشته
رقبای برتر را کشف کنید
بک لینک های رقبایتان را مطالعه کنید
مقالات و محتوا های خود را در حداکثر زمان انتشار دهید.

بالا بردن کیفیت بک لینک ها در مقابل کمیت آن ها

شما باید خالق بک لینک هایی باشید که مرتبط با محتوای ذکر شده در سایت شما باشند،با توجه به این موضوع شما می بایست لینک هایی را دریافت کنید که در رتبه بندی بالایی قرار بگیرد،از سوی دیگر به دنبال بک لینک هایی باید باشید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای کاربران اهمیت بالایی را دارند.

ایجاد یک محتوای محبوب در وب سایت

شما باید این را بدانید که دامین اتوریتی فقط مختص به سئو خارجی سایت شما نمی باشد،بلکهسئو داخلی سایت نیز شامل می شود ،پس باید دانست که شما فقط نباید به فکر بک لینک ها باشید،پس اگر شما محتوای سایت خود را بررسی کرده و سعی کنید از محتوا های مفید و ارزشمندی استفاده کنید،و از ساختن لینک های داخلی استفاده کنید.

به روز رسانی دائم از محتوا های گذشته

در این بخش شما می بایست به صفحات قدیمی خود دسترسی پیدا کرده،و محتوای آن ها را بروز رسانی کنید،و بررسی کنید که اگر پیج اتوریتی آن ها پایین است آن را افزایش دهید،و با آپدیت محتوای جدید،فضای دلچسبی برای کاربران ایجاد کنید.

رقبای برتر را کشف کنید

شما با آنالیز کردن سایت های دیگران و خود می توانید از نقاط ضعف خود مطلع شوید،و‌همچنین راه های زیادی برای کسب قوت و پیشرفت سایت خود را پیدا کنید.

بک لینک های رقبایتان را مطالعه کنید

بک لینک هایی که رقبایتان از آن ها استفاده می کنند را بررسی کنید،سپس باید دید که آیا سایت شما هم از آن بک لینک ها می تواند استفاده کند؟آیا برای توسعه وب سایت شما موثر است؟و چه بک لینک هایی سبب پیشرفت سایت شما خواهد شد؟

مقالات و محتوا های خود را در حداکثر زمان انتشار دهید

گفتنی است که گوگل واسط شما بین شبکه های اجتماعی می باشد,پس واکنش های آن در قبال سایتتان را جدی بگیرید،و همچنین باید گفت امروزه برای جذب مخاطب و افزایش بازدید سایت خود،علاوه بر داشتن طراحی سایت اصولی می بایست از شبکه هایی همچون اینستاگرام،فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنید