بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت

بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت

بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت


بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت تجربه کاربری عالی به عنوان ستون و رکن اصلی طراحی سایت به شمار می رود در واقع تجربه کاربری است که در نهایت آمار نرخ خروج، نرخ پرش و نرخ تبدیل را مشخص می کند. به همین دلیل است که اغلب مدیران طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ها در تلاش هستند تا اطلاعات لازم در خصوص بهبود تجربه کاربری را بیاموزند تا بتوانند در میان رقبا بقای وب سایت و اپلیکیشن خود را حفظ کنند به این ترتیب بهبود تجربه کاربری نیازمند سرمایه گذاری و تلاش مداوم است.
تفاوتی ندارد طراحی سایت فروشگاهی دارید یا طراحی سایت شرکتی و یا شخصی تمامی سایت ها برای رقابت در برابر رقبا می بایست تجربه کاربری مطلوبی برای بازدید کنندگان فراهم کنند در غیر این صورت به هدفی که از طراحی وب سایت و یا طراحی اپلیکیشن در سر دارند نخواهند رسید چرا که به عنوان یک مالک تجارت آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ وب سایت شما بزرگترین دارایی شماست بنابراین باید آن را توسعه داده و حفظ کنید.

روش هایی برای بهبود تجربه کاربری طراحی سایت

•بررسی سرعت سایت
آیا تا به حال وارد سایتی شده اید که زمان زیادی را برای بارگذاری از شما بگیرید؟ مسلما هیچ گاه دوباره به آن سایت مراجعه نخواهید کرد. افزایش سرعت سایت مهم ترین فاکتور برای بهبود تجربه کاربری طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن است. امروزه بازدید کنندگان و کاربران اینترنتی انتظار دارند وب سایت در سریع ترین زمان ممکن لود شود و فرصت زیادی به شما نخواهند داد بنابراین اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت از سرعت خوبی برخوردار است.

•طراحی سایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی
طراحی سایت شما باید ریسپانسیو باشد و در تمام دستگاه ها نمایش یکسان داشته باشد. ریسپانسیو بودن یک اصل اساسی در طراحی سایت به شمار می رود و هیچ دلیلی برای بی توجهی به آن منطقی نیست و به ضرر سایت تمام می شود تا حدی که گوگل سایت هایی که ریسپانسیو نباشند در رتبه های برتر خود نمایش نخواهد داد بنابراین اگر می خواهید لینک های برتر گوگل را از آن خود از طراحی سایت ریسپانسیو غافل نشوید.

•ناوبری طراحی سایت
یکی از راه های هدایت بازدید کنندگان به صفحات پر بازدید و محصولات و خدمات شما ناوبری طراحی سایت است. عنوان نوار ناوبری می بایست مختصر و مفید و به گونه ای باشد که به راحتی مورد استفاده حتی بازدید کنندگان و مشتریان جدید قرار گیرد. علاوه بر این نباید گزینه های زیادی را ارائه دهید که کاربر سردرگم شود به طور کلی نمی توان عدد مشخصی برای تعداد عنوان موجود در نوار ناوبری در نظر گرفت اما تا حدود 7عنوان تعداد مطلوبی است.

•استفاده از فضای سفید
نتایج بررسی نشان می دهد که استفاده از فضای سفید بیشتر در قسمت عنوان و متن طراحی سایت باعث افزایش چشمگیری توجه و رضایت بازدیدکنندگان می شود و به این دلیل است که کاربر می تواند تمرکز کافی داشته باشد و ارتباط بهتری برقرار می کند. پس در استفاده از فضای سفید تردید نکنید.

•لینک ها
لینک ها برای نمایش صفحات گوناگون سایت به کاربر استفاده می شود و باید به گونه ای باشند که بازدید کننده با کلیک روی آن ها مستقیما و با کمترین کلیک به صفحه و هدف مورد نظر برسد علاوه بر این بهتر است صفحات جدید طراحی سایت روی تب جدید از مرورگر باز نشود و روی همان صفحه نمایش داده شود.

•امنیت اطلاعات کاربران
اگر طراحی سایت فروشگاهی دارید بیشتر از هر سایت دیگری باید امنیت اطلاعات کاربران را تضمین کنید. کاربران اگر اطمینان حاصل کنند که اطلاعات حساب بانکیشان در فروشگاه اینترنتی شما حفظ می شود با اشتیاق و خیال آسوده بیشتری به انجام معاملات و تبادلات می پردازند.

سوالات رایج در خصوص تجربه کاربری

تجربه کاربری چیست؟
تجربه کاربری یا UX نیاز های کاربر از سایت و میزان جلب رضایت آن ها است. در واقع احساس ارزشمندی و کارآمد بودن طراحی وب سایت ما از نظر کاربران است. بنابراین باید بدانید مخاطبانتان چه چیز از سایت می خواهند و مستقیما همان را ارائه دهید.

تجربه کاربری به چه معناست؟
کاربر وارد سایت می شود و بازدید می کند سپس میان صفحات جستجو می کند و می بایست هدف و مفهوم طراحی سایت و مقالات را دریابد تا در نهایت به آن چه مد نظر داشته برسد. در صورتی که غیر از این باشد و به مرحله آخر نرسد در واقع نرخ خروج سایت افزایش می یابد.

چگونه صفحات 404 را طراحی کنیم؟
هیچ کاربری تمایل ندارد پس از کلیک به صفحه 404 برخورد کند بنابراین اولین کاری که می بایست انجام دهید این است که خطا ها را بر طرف کنید تا کاربران با صفحات 404 مواجه نشوند. اما گاهی ممکن است صفحه ای قبلا وجود داشته باشد که در حال حاضر دیگر وجود ندارد بنابراین می بایست طراحی صفحات 404 طراحی وب سایت به گونه ای جذابیت داشته باشد و گزینه هایی برای هدایت کاربران به سایر صفحات سایت ارائه دهد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش