آموزش کار با Google Tag manager

از جمله بارزترین نحوه ی مدیریت در ارگان های مختلف،این است که بخش مدیریت بتواند به خودیه خود به کلیه امور و واحد ها دسترسی داشته باشد. اگر از یک فرد ماهر و موفق در عرصه اینترنت بپرسید رمز موفقیت شما چیست،بی شک تمرکز در خواسته ها و رفتار های کابران خود را با شما در میان می گذارد. گفتنی است که اگر شما در حال حاضر مدیر یک ارگان هستید برای حرفه ای تر شدن می بایست دیتا بیس سایت خود که توسط طراح سایت طراحی شده را بررسی کنید .

عنوان هایی که این مقاله آن را تحت پوشش قرار می دهد،عبارت اند از:

آنچه باید از Google Tag Manager بدانید؟
عبارت تگ‌ به چه معنا است؟!
در چه مواردی از گوگل تگ منیجر استفاده می کنید؟
برای آموزش کار با گوگل تگ منیجر باید از کجا شروع کنید ؟
مراحل ابتدایی کار با گوگل تگ منیجر؟
گام اول: عضویت در گوگل تگ منیجر
گام دوم:دریافت و ثبت کد دریافتی
گام سوم:اضافه کردن کد رهگیری

گوگل تگ منیجر چیست؟

یکی از بهترین فواید استفاده از گوگل این است که،کنترل تمامی تگ ها را بر عهده می گیرد که این ویژگی برای طراحان در زمینه طراحی سایت بسیار موثر است.،در این زمینه مدیر سایت می تواند در با ایجاد یکه واسطه مثل یک رابط به طور صریح به تگ های سایت خود دسترسی و آنها را کنترل کند. این فضا به شما این اجازه را خواهد داد که، با حذف کد نویسی و در بازه زمانی کوتاه تر بتوانیم اطلاعات مربوطه از تگ های خود را داشته باشید، در ثانی شما می توانید به ساخت تگ جدید هم بپردازید، در این روش شما با ثبت تگ به صورت دستی خداحافظی خواهید کرد.

عبارت تگ‌ به چه معنا است؟!

تعریف جامع و کوتاه را در این بخش با شما در میان می گذاریم،تگ عبارتی کوتاه شده از برچسب پیکسل است،ما در طراحی وب خود با به کار گیری از دستورات (html) می توانیم به نحوه ی عملکرد تگ‌ها دسترسی داشته باشیم. در ادامه آشنایی با تگ به این مسئله می پردازیم که بعضی از تگ های شناخته شده سایز و ابعاد بسیار کوچکی دارند،و به همین سبب شما توانایی مشاهده آنها را در سایت ها نخواهید داشت .

و لازم به ذکر است که تگ منیجر از جمله سرویس های گوگل می باشد که روند کنترل و مدیریت تگ های موجود در سایت را ساده تر کرده است. خدمات گوگل تگ منیجر با توجه به شباهتش با گوگل آنالیتیکس این است که هر دو توسط شرکت گوگل ارائه شده،در این خصوص بین گوگل تگ منیجر و گوگل آنالیتیکس یک همخوانی ویژه ای صورت گرفته است. گر بخواهیم به صورت مختصر از گوگل آنالیتیکس گفته باشیم،گفتنی است که شما با به کار گیری از تگ های آن می توانید برای تولید محتوا و داده های سایت خود را بررسی کنید،برای درک این مطلب مثالی خواهیم زد برای مثال شما با استفاده از تگ های گوگل آنالیتیکس میزان مراجعه و مشاهده سایت خود توسط کاربران را متوجه خواهید شد

گوگل تگ منیجر چیست

در چه مواردی از گوگل تگ منیجر استفاده می کنید؟

مهم ترین فایده گوگل تگ منیجر رایگان بودن آن است و در ادامه خواهیم گفت که گوگل تگ منیجر می تواند دیگر سرویس ها در عین واحد. پشتیبانی کند. یکی از کاربرد های ویژه ی گوگل تگ منیجر این است که برای اضافه کردن تگ شما به زمان زیادی نیاز ندارید چرا که در کوتاه ترین بازه زمانی تگ‌مورد نظر را ثبت می کند،علاوه بر این مورد می توان گفت که این ویژگی را داراست که با ایجاد یک تغییر در ساختار تگ مربوطه این تغییر را در تمامیه واحد ها ایجاد می کند،همین امر سبب می شود شما درگیر اتلاف وقت نشوید. با در نظر گرفتن اینک بهره وری ما از تگ ها سبب شده که ما به اعمال کاربران دسترسی داشته باشیم،می توان گفت نوع داده ی مربوطه در زمینه هایی همچون نوع سایت هاو سیستم عامل و....اهمیت ندارد.

برای آموزش کار با گوگل تگ منیجر باید از کجا شروع کنید ؟

اگر شما مدیر یک سایت باشید و بخواهید در حیطه کاری خود حرفه ای کار کنید،باید توجه کنید که دسترسی به عملکرد کاربران در سایت خود چه نتیجه ای بر ارزش کار خود دارد و سبب پیشرفت در توسعه کار خواهد شد،پس می بایست اطلاعات مفیدو جامع ای در این زمینه کسب کنید. با دستیابی به این روش شما در کار خود پیشرفت فراوانی کرده اید ،و چه بسا درک لازم از مشکلاتی که ممکن است در حیطه کاری خودتان به وجود بیاید را پیدا کرده و از آن جلوگیری کنید، در ادامه گفتنی است که تگ ها به شما این امکان را می دهند که از تعداد بازدید سایت خود آگاه شوید پس می توانید بفهمید کدام بخش در سایت بیشتر مورد توجه قرار گرفته در نتیجه نقاط ضعف و قوت سایت خود را خواهید دانست

مراحل ابتدایی کار با گوگل تگ منیجر؟

شما می بایست برای نصب و اجرای گوگل تگ منیجر در ورد پرس سلسله مراتبی را طی کنید که قدم به قدم به آن می پردازیم

گوگل تگ منیجر چیست

گام اول: عضویت در گوگل تگ منیجر

در گام اول شما باید یک اکانت یا حساب کاربری در این سرویس بسازید،برای عضویت در این سرویس می بایست داخل صفحه اصلی گوگل تگ منیجر بشوید. در ادامه شما به یک جیمیل برای عضویت در گوگل تگ منیجر نیاز دارید،با وارد شدن به صفحه دیگر،جیمیل خود را در جایگاه مربوطه ثبت کنید،در این قسمت شما با فیلد های جدیدی رو به رو می شوید که می بایست اطلاعات مربوطه را در آن جای‌گذاری کنید. با پر کردن فهرستی از اطلاعات خواسته شد شما اکانت مورد نظر خود را می سازید،پس در صفحه اخر برای ایجاد اکانت از شما خواسته می شود که یک پلتفرم را انتخاب نمائید .

گام دوم:دریافت و ثبت کد دریافتی

در ادامه برای وارد شدن به مرحله دوم شما در ابتدا وارد صفحه مورد نظر می شوید،که شاهد یک پنجره می شوید،اگر روی آن کلیک کنید شما متوجه می شوید که در آن قسمت مجموعه هایی از کدهای دستوری (html) در آن وجود دارد.شما برای دسترسی به کد های مربوطه می بایست بر روی نشانکی برای کپی کردن کلیک کرده و کد ها را کپی کنید.مجموعه این کد ها در ابتدا در تگ (head)و پس از آن در تگ‌(body) ذخیره شده است

گام سوم:اضافه کردن کد رهگیری

در گام سوم شما می بایست کد های به دست آمده که کپی کرده اید را دروب سایت خود اضافه کرده و سپس آنها را ذخیره کنید،برای انجام این کار شما دسترسی کامل به پنل ادمین را باید داشته باشید، چرا که دسترسی به این قسمت را فقط ادمین ها دارند،شما می توانید کد های کپی شده را ادیت یا ویرایش کنید برای انجام این کار باید از قسمت ویرایشگر این پنل استفاده کنید،در قدم بعد شما کد لازم را ویرایش کرده و به بدنه اضافه می کنید گفتنی است که در صورت انجام این کار به نام قالب می بایست توجه کنید چرا که نام های دیگر برای این قالب همخوانی ندارد.

سخن پایانی

و در آخر پس از ذخیره کردن کد ها بر روی عبارت به روزرسانی پرونده ها کلیک بفرمائید،باید دقت کنید که تغییرات اشتباه در این قسمت سبب بروز اختلال در اعمال کد ها می شود پس دقت لازم را برای انجام این کار انجام دهید. پس برای رفع مشکلات احتمالی از کدهای خود یک کپی بگیرید که پس از اختلال در کدهای وارد شده شما به کدهای اصلی دسترسی داشته باشید