گوگل ابزارهای زیادی برای استفاده بازاریابان محتوا، ناشران و متخصصان سئو دارد. به غیر از ابزارهای واضح و قابل تشخیص، مانند Google Analytics، Google Search Console و Google Search، چند ابزار دیگر از جمله Google Discover وجود دارد. گوگل دیسکاور ابزار مفیدی است که میتواند به افزایش حجم قابل توجهی از ترافیک به تولید محتوا شما کمک کند که ممکن است بعداً آن را به سرنخ تبدیل کنید
گوگل دیسکاور (Google discover) چیست؟
در سال 2017، موتور جستجو قبلاً Google Feed را راه اندازی کرده بود که مطالب و اخبار مرتبط را نیز ارائه میکرد. بعدها این ویژگی بهبود یافت، انواع جدیدی از محتوا اضافه شد، نام و ظاهر جدیدی پیدا کرد و تبدیل به Google Discover شد. دیسکاور یک فید خبری برای همه علایق نظیر ورزش، سیاست، غذا و... است. در اینجاست که محتوایی را که فکر میکند به آن علاقهمند هستید، مستقیماً در گوشی هوشمندتان ارائه میکند، بدون اینکه شما آن را جستجو کنید. دیسکاور علاوه بر نمایش داستانها و مقالات خبری، ویدیوها، نتایج ورزشی، قیمت سهام، موسیقی و فیلمهای جدید، اطلاعات رویدادها (مانند فهرستبندی جشنواره) و موارد دیگر را نیز ارائه میکند. با این کار، گوگل از تعریف ابزار جستجو فراتر رفته و تجربیات کشف جدیدی را ارائه میدهد.
گوگل دیسکاور چگونه کار میکند؟
شاید از خود می پرسید: "این منبعی که من هرگز ندیدهام کجاست؟". اگر به دسکتاپ نگاه کنید، آن را پیدا نخواهید کرد زیرا Google Discover فقط در تلفن همراه در دسترس است. در حال حاضر از طریق تلفن هوشمند خود میتوانید به سه روش به Google Discover دسترسی داشته باشید:
• از طریق برنامه Google (اندروید و iOS)
• از طریق مرورگر تلفن همراه، به google.com بروید
• در برخی از دستگاهها، با کشیدن به سمت راست در صفحه اصلی در منوی پایین، تبی به نام Discover را خواهید دید که با نماد ستاره نشان داده شده است. این جایی است که شما فید را پیدا خواهید کرد. میتوانید مانند شبکههای اجتماعی در فید اسکرول کنید. محتوا بر روی کارتهایی که شامل تصاویر، عناوین، منابع و تاریخ انتشار است نمایش داده میشود. وقتی کاربر کارت را باز میکند، به صفحه محتوا هدایت میشود. اما گوگل چگونه میداند علایق شما چیست و بیشتر دوست دارید چه محتوایی دریافت کنید؟ خوب، گوگل هر چیزی را که در موتور جستجو، جستجو میکنید میداند! همه این پرسشها موضوعاتی را نشان میدهند که بخشی از زندگی شما هستند و گوگل میداند که به شما مرتبط هستند. اگر اجازه دهید، گوگل میتواند به مجموعه وسیعی از اطلاعات در مورد تعاملات شما در اینترنت دسترسی داشته باشد. ببینید گوگل از چه چیزی میتواند برای سفارشی کردن محتوای Google Discover استفاده کند:
فعالیتهای وب و برنامه:
شامل استفاده از جستجوی گوگل، سابقه Chrome، عملکردها در وبسایتها، برنامهها و دستگاههایی که از خدمات Google استفاده میکنند. تنظیمات تاریخچه و مکان: شامل مکانهایی است که رفتهاید و همچنین مکان خانه و محل کار شما.
چرا محتوا را برای Google Discover بهینه کنیم؟
حال که میدانید Google Discover چگونه کار میکند. به عنوان یک کاربر، اکنون میتوانید از پیشنهادات برنامه لذت ببرید! اما به عنوان یک متخصص بازاریابی، آیا قبلاً متوجه شدهاید که میتوانید از این ویژگی برای استراتژیهای سئو برای طراحی سایت استفاده کنید؟ حضور در گوگل دیسکاور یک فرصت دیگر برای افزایش دید صفحات شما و ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت است.
بهینهسازی محتوا برای نمایش در گوگل دیسکاور
سیستم جستجوی گوگل برای مدت طولانی مورد توجه و بررسی کارشناسان بازار بوده است. چیزی که ما میدانیم و خود گوگل این را نیز فاش میکند این است که فید Discover با محتوایی که جستجوگر میداند مرتبط با هر کاربر است جمع آوری و طبقه بندی میشود. دستورالعملهای خاصی برای افزایش شانس حضور شما در فید کاربران وجود دارد. اکنون، بیایید نکات اصلی بهینه سازی Google Discover را معرفی کنیم!
• از تصاویر با کیفیت استفاده کنید
این یک توصیه از خود گوگل است. تنها دو دستورالعمل برای عملکرد بهتر در صفحه پشتیبانی Google Discover وجود دارد: تولید محتوای مرتبط و استفاده از تصاویر با وضوح بالا. گوگل تصویری را برای نوشتن کارت صفحه در فید انتخاب میکند. با این حال، بسته به وضوح، ممکن است به عنوان یک برجسته یا یک تصویر کوچک ظاهر شود. به گفته این موتور جستجو، استفاده از تصاویر بزرگ به جای تصاویر کوچک روی کارت باعث افزایش 5 درصدی نرخ کلیک، 3 درصدی زمان صرف شده در صفحات و 3 درصدی در رضایت کاربر میشود.
• بهینه سازی صفحات برای موبایل
.گوگل دیسکاور فقط در دستگاههای تلفن همراه در دسترس است. آیا میتوانید تصور کنید که مقالهای از وبلاگ شما در فید توصیه میشود، اما هیچکس نمیتواند محتوا را بخواند زیرا با صفحه نمایش مطابقت ندارد؟ و اگر آنها به محتوا دسترسی داشته باشند و بلافاصله صفحه را ببندند، این میتواند نشانه بدی باشد که باعث میشود گوگل دیگر صفحه شما را در فید توصیه نکند. در این حالت است که بدست آوردن رضایت کاربر دشوار خواهد بود.در این صورت شما می بایست با طراحی وب سایت خود به صورت اصولی رفع اشکال کنید
• ویدیوهای بیشتری ارسال کنید.
گوگل دیسکاور بسیار بصری است و قصد دارد به افراد کمک کند در توصیههای محتوایی که برایشان جالب است گم شوند. از آنجایی که مشاهده آنلاین ویدیو با هر نسل جدید در حال افزایش است، جای تعجب نیست که Google Discover و الگوریتمهای جستجوی گوگل از این نوع محتوا حمایت میکنند. از آنجایی که دیسکاور بر ویدیو و همچنین ترکیبی از محتوای همیشه سبز و جدید تأکید دارد، باید انواع مختلف پستهای ویدیویی مانند آموزش، دمو، مصاحبه با رهبران فکری یا حتی ویدیوهای کوتاهی را آزمایش کنید که بینندگان را از روند جدیدی در صنعت شما آگاه میکند.
• ایجاد محتوای لذتبخش
برادن بکر، استراتژیست ارشد سئو HubSpot نیز میگوید که یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید برای ورود به گوگل دیسکاور انجام دهید، ایجاد چندین محتوای با کیفیت مرتبط با موضوعات کلی است. سپس، به صورت داخلی آنها را به هم پیوند دهید.
کلام آخر
ظاهراً بهینهسازی محتوا برای فید گوگل دیسکاور فراتر از جنبه فنی سئو است. قابل مشاهده شدن در فید خبری دیسکاور همچنین مستلزم ایجاد محتوایی است که ارزش تبلیغ را داشته باشد، روابط با مشتریان بالقوه خود را تقویت کنید، و اطمینان حاصل کنید که تعاملی غنی با مخاطبان خود حفظ میکنید.