یکی از مهم ترین عواملی که به گسترش کسب و کار کمک ویژه ای می کند طراحی فروشگاه آنلاین می باشد. با طراحی فروشگاه آنلاین می توانید محصولات خود را به کاربران ارائه دهید و به افراد زیادی کسب و کار خود را معرفی کنید. این که فعالیت شما در چه زمینه ای باشد هیچ فرقی نمی کند. شما می توانید با طراحی فروشگاه آنلاین فعالیت خود را افزایش دهید و مشتریان بی شماری را جذب فروشگاه آنلاین خود کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای

برای ارائه طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به فاکتورهایی نیاز داریم که با رعایت عوامل طراحی سایت ما حرفه ای، جذاب همچنین مورد رضایت کاربران و موتورهای جستجو قرار گیرند که عبارتند از:
• سرعت طراحی سایت
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای آنلاین باید به آن توجه ویژه ای کنند سرعت بارگذاری سایت می باشد. اگر سرعت لود طراحی سایت کند باشد بازدید کننده به سایت اعتمادی نمی کند، به سرعت سایت را بسته و به سراغ سایت های دیگری می رود. به همین منظور بر روی سرعت طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای خود حساس باشید و به طور مداوم به چک کردن سرعت سایت خود بپردازید.

• سئو و بهینه سازی سایت
سئو و بهینه سازی یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای می باشد که باید تمرکز بسیاری داشته باشید تا کارها را به نحو احسنت انجام داده و سایت شما در اولویت گوگل قرا گیرد. گوگل یک منبع عالی برای بازدید کننده ها می باشد که اگر طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای شما در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرد می تواند بسیار تاثیر عالی را در پی داشته باشد.

• طراحی ساده و عدم پیچیدگی
هر چقدر طراحی سایت فروشگاهی شما ساده باشد بهتر است همچنین افراد برای درک کردن روند سایت شما دچار مشکلی نمی شوند. وجود متن های خیلی طولانی، تصاویر، ویدیو های خیلی زیاد تاثیری جز گمراهی را برای بازدید کننده طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به دنبال نخواهد داشت.

• استفاده از تصاویر با کیفیت
زمانی که بازدید کننده به صورت حضوری به فروشگاه شما مراجعه نمی کند و از طریق طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به صورت آنلاین به سفارش می پردازند، انتظار دارد که تصویر با کیفیتی از آن محصول را مشاهده نمایند تا با مقایسه محصولات تصمیم به انتخاب سفارش یکی از محصولات را کند. اما حتما توجه داشته باشید تصاویری که در سایت خود قرار می دهید دقیقا تصویر خود محصول باشد تا اعتماد مشتریان شما از دست نرود.

• گرافیک و رنگ بندی
انتخاب گرافیک همچنین رنگ بندی در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای موارد دیگری از عوامل موجود در جذب بازدید کننده می باشد که اگر هماهنگ، متناسب با سایت و کسب و کار خود انتخاب کنید می توانید مشتریان بی شماری را جذب سایت خود کنید به یاد داشته باشید که استفاده از چندین رنگ در سایت جذابیتی را به وجود نمی آورد. پس در انتخاب طرح و رنگ حتما از یک گرافیست مشورت بگیرید.

• قرار گیری اطلاعات مهم در جلوی دید
وجود اطلاعات مهم ، در بالای سایت طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و جلوی دید بازدید کنندگان از اهمیت زیادی بر خوردار می باشد اطلاعاتی که به مشتریان کمک ویژه ای می کنند تا به راحتی به خواسته های خود برسند. برای این که نمونه و ایده موفقی را بررسی کنید می‌توانید به طراحی سایت دیجی کالا ، ترب و خانومی مراجعه کنید.

• امنیت در طراحی فروشگاه آنلاین
وجود امنیت در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در جذب مشتری می باشد زمانی که بازدید کننده تصمیم به خرید به صورت آنلاین را دارد باید از امنیت طراحی فروشگاه آنلاین اطمینان حاصل کنند تا به راحتی اقدام به سفارش و خرید کنند. همانطور که می دانید هکر های زیادی وجود دارند که با دریافت اطلاعات کارت اقدام به خالی کردن حسابشان می کنند.

• روند خرید و پرداخت
یکی دیگر از روش هایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید به آن توجه کنید روند خرید و پرداخت است این روند باید به قدری ساده باشد که بازدید کننده دچار سردرگمی نشود. همچنین به بررسی مراحل پرداخت بپردازید و کمترین مسیر را انتخاب کنید تا بازدید کننده به راحتی اقدام به خرید کند. همچنین توجه داشته باشید از قرار دادن موارد اضافی مانند تبلیغات و... در حین پرداخت بپرهیزید که حواس مشتریان را پرت می کند.

طراحی فروشگاه آنلاین

قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی

در دنیای اینترنت همچنین تکنولوژی وجود طراحی سایت یک امتیاز مثبت محسوب می شود. هر کسب و کاری باید از این امتیاز برخوردار باشد. تعرفه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بسیار ارزان تر، مقرون به صرفه تر از فروشگاه فیزیکی می باشد اما نمی توان هزینه ی ثابتی را در نظر گرفت چرا که بر اساس مولفه های مختلف قابل تغییر می باشد. در هر کدام از شرکت ها بسته به خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است اما مسلما قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی ارزان نخواهد بود چرا که نیاز به دانش، تجربه ی طراحان، برنامه نویسان به علاوه زحمات زیادی را در پی خواهد داشت.

آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی

همانطور که راه اندازی یک فروشگاه مراحل مخصوص به خودش را دارد راه اندازی طراحی فروشگاه اینترنتی هم دارای مراحل مختص به خود می باشد ما در این بخش آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی را به شما می دهیم تا با رعایت اصول ذکر شده صاحب یک فروشگاه اینترنتی خاص شوید.
• انتخاب نام مناسب
در قدم اول آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی باید یک نام مناسبی را برای فروشگاه خود در نظر بگیرید نامی که جذاب، در عین حال کوتاه و راحت باشد تا در خاطر بازدید کننده ها بماند حتما دقت کنید که نام انتخابی شما نام برند شماست که تا آخر این نام بر روی فروشگاه شما می ماند پس ازهمان اول نام متناسب را انتخاب کرده تا بعدها با مشکلی مواجه نشوید.

• هاست مناسبی را انتخاب کنید
در قدم اول برای آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی انتخاب هاست مناسب می باشد هاست مناسب بسیار در طراحی سایت شما و عواملی مانند سرعت، کیفیت، امنیت و... تاثیر می گذارد. با انتخاب یک هاست عالی خیال خود را از همه ی این موارد راحت کنید.

• به طراحی سایت خود روح ببخشید
فرض کنید زمانی که مشتری وارد فروشگاه فیزیکی شما می شود دوست دارد با ظاهر جذاب، رنگ های عالی رو به رو شود. قدم بعدی که قدمی مهم در آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد روح بخشیدن به سایت می باشد. رنگ و لعاب را در سایت خود اضافه کنید تا به جذابیت بازدید کننده کمک کرده باشید.

• محصول های جدید و جذاب خود را ارائه دهید
محصولات جذاب و جدید خود را در ویترین فروشگاه یعنی جلوی دید بازدید کننده قرار دهید تا بازدید کننده با دیدن محصولات جذب شده همچنین اقدام به سفارش و خرید کند.

• در اینستاگرام هم فعال باشید
روش دیگری که به آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی شما کمک می کند ایجاد صفحه اینستاگرام می باشد. برای فروشگاه خود صفحه ی اینستاگرام ایجاد کنید و فعالیت خود را در اینستاگرام بالا ببرید شبکه های اجتماعی به خصوص صفحه ی اینستاگرام جزو مواردی می باشد که می توانید از طریق آن به فروش بسیار زیادی دست پیدا کنید.

سیستم فروشگاه اینترنتی

امکاناتی وجود دارند که با بودن آن ها بازدید کننده می تواند به راحتی به نتایج درخواستی خود برسد از همین رو با این امکانات کاربران جذب سایت شما می شوند. ویژگی هایی که سیستم فروشگاه اینترنتی خود باید قرار دهید عبارتند از:
• امکان بخش جستجوی سریع در سیستم فروشگاه اینترنتی
• فیلتر کردن نتایج
• امکان مقایسه محصولات
• نمایش سریع
• ایجاد بخش نظرات و گفتگو
• بخش منو در سیستم فروشگاه اینترنتی
• انتقال به سیستم پرداخت درگاه اینترنتی
• مشاهده مشتریان برای پیگیری خرید های انجام شده در سایت
• نمایش محصولات مرتبط
• امکان اضافه کردن به سبد خرید در سیستم فروشگاه اینترنتی
• عضویت در خبرنامه
• ارتباط با پشتیبانی

سوالات رایج در خصوص طراحی سایت فروشگاهی عبارتند از:

طراحی سایت فروشگاهی چقدر زمان می برد؟
برای طراحی سایت فروشگاهی نمی توان زمان دقیقی گفت چرا که بستگی به حجم پروژه شما دارد اما می توان زمانی بین 1 الی 2 ماه در نظر گرفت.

کدام شرکت برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی مناسب است؟
شرکت های زیادی وجود دارند که در زمینه طراحی سایت فروشگاهی با هم در رقابت هستند که شما می توانید با بررسی و گرفتن مشاوره در نهایت شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مجوزهای لازم برای داشتن یک سایت فروشگاهی چیست؟
اصلی ترینشان سامانه اینماد است و سایر مجوزها معطوف به همین صادر می شود!

نرم افزارهای آماده فروشگاه‌ساز کدامند؟
Wordpress / Magento / WooCommerce / OpenCart / PrestaShop / VirtueMart / osCommerce