طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و شاخص های آن بخش اول

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و شاخص های آن بخش اول

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و شاخص های آن بخش اول


شاخص هایی خاص باعث شده است که فروشگاه های اینترنتی از دیگر سایت ها متمایز باشند. طراحی سایت فروشگاه های اینترنتی به صورتی است که کاربران در آن تنها یک کار اصلی را انجام می دهند. هر چند قسمت هایی برای ارائه نظرات و نقد و بررسی نیز در بعضی از این سایت ها در نظر گرفته می شود، اما این کار اصلی خرید آنلاین یا اینترنتی است. بنابراین در طراحی سایت فروشگاهی، طراح باید معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را در نظر بگیرد. این معیارها را در این نوشتار بررسی خواهیم کرد.


تفاوت های فروشگاه اینترنتی با سایر سایت ها


تفاوتی که طراحی سایت یک فروشگاه اینترنتی با سایر سایت ها دارد به دلایل گوناگونی است، دلایلی نظیر اینکه وب سایت های فروشگاه اینترنتی باید دارای جذابیت زیادی باشند و در عین حال با حفظ سازمان یافتگی و انسجام، از ترکیب رنگ هایی که مناسب اهداف سایت هستند در آنها استفاده کرد. با یک مقایسه کلی میان فروشگاه های اینترنتی موفق و سایر سایت ها می توان به صورت ملموسی تفاوت ها را درک کرد و دشواری طراحی سایت فروشگاهی نسبت به سایر سایت ها را تجسم نمود.


طراحی سایت؛ مبانی فروشگاه اینترنتی


فروشگاه های اینترنتی اصول خاصی را برای فروش خود دارند که باید از آن تبعیت کنند. از جمله این اصول و مبانی القاء روحیه نشاط به کاربران در حین خرید است. دیگری این است که مطمئن شوند در خصوص مالکان سایت و دلایل اطمینان کردن مشتریان و خرید از سایت، اطلاعات کافی و قانع کننده در سایت قرار داده شده است. در نهایت باید اطمینان حاصل کرد که طراحی سایت به گونه ای بوده است که استفاده از آن برای کاربران بسیار آسان است، زیرا در صورتی که کاربر برای خرید کردن دچار مشکل شود به سایت دیگری مراجعه خواهد کرد. درست است.
 همانگونه که احتمالا به ذهن شما نیز رسیده است این اصول در روزمرگی های ما نیز مشاهده می شود و برای خرید از هر فروشگاهی این اصول اهمیت دارد. اما دقیقاً دشواری کار طراحی سایت فروشگاهی در همین نکته است که چطور می شود روش های مرسوم در دنیای واقعی را در یک سایت و فروشگاه اینترنتی به اجرا در آورد. بسیاری از مغازه ها را دیده اید که برای جلب توجه مشتریان به روش های گوناگونی متوسل می شوند. از تحریک حس بویایی رهگذران گرفته تا هر روشی که به ذهنتان برسد. فروشگاه اینترنتی نیز از این جهت باید بتواند با روش های گوناگون توجه کاربران را به خود جلب کند و آنها را تحریک به خرید کند. و طراح در طراحی سایت فروشگاهی باید تمامی این موارد را بتواند پیاده سازی نماید.