طراحی سایت و مرورگرها در کنش و واکنش با یکدیگر

طراحی سایت و مرورگرها در کنش و واکنش با یکدیگر

طراحی سایت و مرورگرها در کنش و واکنش با یکدیگر


یکی از اشتباهاتی که بیشتر افراد مرتکب می شود این است که از یک سیستم عامل بر روی رایانه خود استفاده می کنند که باید بدانند این کار در طراحی سایت بسیار اشتباه است. قطعاً دیده اید که مرورگرهای مختلف قرار گرفته بر روی سیستم عامل یک صفحه از سایت را به شیوه های گوناگونی نشان می دهند. در این نوشتار برخی از این تفاوت ها را که اهمیت بیشتری دارند را مورد بررسی قرار می دهیم.


نوع فونت هنگام طراحی سایت


یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که وقتی مشغول طراحی سایت هستید این را در نظر بگیرید که این امکان وجود دارد که فونت مورد نظر شما در برخی سیستم ها در دسترس نباشد به همین دلیل باید برای آرامش خاطر از نوع نمایش صفحات سایت خود چند فونت مختلف را طراحی و انتخاب کنید و ارائه دهید که خواسته مورد نظر شما نمایش داده شود.


سایز فونت در طراحی سایت


اگر با سیستم های عامل گوناگون کار کرده اید باید اطلاع داشته باشید که سیستم عامل مکینتاش معمولاً فونت ها را در اندازه کوچکتری در رایانه نشان می دهد. برای اینکه از بروز مشکل در این زمینه جلوگیری کنید بهتر است از شیوه نامه آبشاری استفاده کنید و نه از تگ فونت زیرا استفاده از خلاصه ای از آن اندازه فونت را تعریف می کند.


اینترنت اکسپلورر


در سیستم مک نسخه اینترنت اکسپلورر برای طراحان و توسعه دهندگان ارائه شده است و به همین دلیل بیشتر نسخه های مختلف در کامپیوتر های مختلف وجود دارد و اهمیت زیادی دارد که در هنگام طراحی سایت آن را در IE با هر دو نوع سیستم عامل بررسی کنید.

 

در نظر گرفتن سایز های مختلف صفحه نمایش در طراحی سایت


عامل دیگری که در ظاهر سایت شما تأثیر عمده ای دارد کیفیت و وضوح صفحه نمایش بازدید کننده می باشد یا همان (Screen resolutiom). طبق آماری که از سایت های معتبر دریافت کرده ایم محبوب ترین اندازه صفحه نمایش در میان استفاده کنندگان 1024*768 است که نزدیک به شصت درصد از کاربران از آن استفاده می کنند. در جریان باشید که برای بهبود طراحی سایت خود می توانید از برنامه های آنلاین مختلفی بهره مند شوید.