کاربرد زبان SQL در طراحی سایت

کاربرد زبان SQL در طراحی سایت

کاربرد زبان SQL در طراحی سایت


SQL چیست؟


در دنیای طراحی سایت نرم افزارهای فراوانی وجود دارد که هر کدام از آنها از درجات مختلف اهمیت برخوردار می باشند. یکی از مهم ترین این نرم افزارها SQL است که اگر آن را از طراحی سایت حذف کنیم دنیای طراحی حسابی مشکل پیدا خواهد کرد. تا مدت زیادی مایکروسافت در زمینه اس.کیو.ال بی رقیب بود اما الان رقبای قدرتمندی نظیر MYSQL هم وارد بازار شده اند، به هر صورت چه در طراحی سایت و چه در دنیای برنامه ها قسمت اعظمی SQL است. SQL و یا زبان ساختارمند پرسش‌ها که به آن سی‌کوال نیز گفته می شود، به زبانی گفته می شود که در بالاترین سطح برای ایجاد و تغییر و نیز بازیابی داده ها و عملیات بر روی آنها استفاده می شود. از نکات جالبی که در دنیای طراحی سایت وجود دارد این است که در ایران نیز دیتابیس هایی وجود دارد که در هر دقیقه بالغ بر یک گیگ به حجم آنها افزوده می شود که چنین حجمی جز از طریق SQL دیتا بیس قابل کنترل نخواهد بود.


استفاده از SQL در طراحی سایت


در حال حاضر در همه سایت ها از SQL استفاده می شود و استفاده از آن در طراحی سایت برای بالا بردن سرعت و کنترل داده ها پر کاربرد است. این موضوع که کدام یک از دیتابیس ها بر  دیتابیس دیگر ارجحیت دارند موضوع نوشته ما نیست و در مقالات آینده رقبای دنیای SQL را با یکدیگر مقایسه می کنیم. چیزی که واضح است سایت هایی با امنیت بالاتر از نسخه های بروز و جدید SQL در طراحی سایت استفاده می کنند.


قابلیت های رو به پیشرفت


چنانچه که احتمالاً در جریان باشید مایکروسافت ورژن جدید اس.کیو.ال را با نام SQL2014 منتشر کرده است. در طول سالیان متمادی مایکروسافت پیوسته و مرتب ویژگی های جدیدی و بروزی را برای این نرم افزار محبوب معرفی کرده و طراحی سایت را جذاب تر می کند. مثلاً در ورژن SQL2015 از  تکنولوژی Database Mirroring رونمایی شد و با ادامه همین روند هر سال شاهد ورود تکنولوژی جدیدتری بودیم. تکنولوژی هایی نظیر: AlwaysOn و ایندکس های ستونی وColumn Store indexes و حال باید به انتظار بنشینیم تا آخرین تکنولوژی خود را رونمایی کند.