ایموجی ها
در حالی که همهگیری بیماری کرونا شور و شوق در این روزها را کمرنگ کرده است، امروز روز جهانی ایموجی است که هدف از آن تجلیل از شخصیتهای کوچک و کارتونی است. این شخصیتها اکنون به بخش مهمی از ارتباط مردم تبدیل شده است. در واقع، براساس تحقیقات صورت گرفته، حدود 92٪ از مرتباً مردم از پیامهای ایموجی استفاده میکنند. بسیاری از افرادی که زمانی مخالف اضافه کردن چهرههای شکلک و موارد مشابه برای افزایش نظرات خود بودند، اکنون این ابزار را به کار میبرند که باعث شده است پلتفرمهایی چون فیسبوک، توییتر و لینکدین برای بخش ایموجی و تنوع آن اهمیتی خاص قائل شوند. در همین راستا و در روز جهانی ایموجی، فیسبوک، گوگل و اپل اطلاعات جدیدی را در مورد گزینههای ایموجی خود منتشر کردهاند. فیسبوک بستههای ایموجی پیش فرض خود را در مسنجر با انیمیشنهای جدید به روز کرده است. انیمیشنهای به روز شده بسیار جذاب به نظر میرسند. فیسبوک با توجه به بازخورد، مجموعههای ایموجی با انیمیشنهای مختلفی آزمایش کرده است و به نظر میرسد واتس اپ اپلیکیشن بعدی در این شرکت باشد که در این زمینه به روز رسانی میشود. گوگل، این غول جستجو، مجموعه جدیدی از شخصیتهای ایموجی متنوع تر را که در پاییز امسال به اندروید معرفی میشوند، نشان داده است. گوگل همچنین پیش نمایش شخصیتهای جدید را به اشتراک گذاشته است که با انتشار اندروید 11 در دسترس خواهد بود. گوگل همچنین به دنبال اضافه کردن نوار ایموجی جدید برای همه دستگاههای اندرویدی است، که باعث میشود کاربران بتوانند شخصیتهای ایموجی را در پیامهای خود اضافه کنند. اپل نیز پیش نمایش ایموجیهای آینده را که به iOS اضافه خواهد شد، به اشتراک گذاشته است. علاوه بر این، اپل گزینههای جدید پوشاک را به شخصیتها در iOS 14 اضافه کرده است.