گزارش جدید
با توجه به تأثیرات بیماری کرونا، مدیران YouTube بازدهی کمتری نسبت به حد معمول مشاهده کردهاند. در واکنش به شرایط موجود، این پلتفرم در تلاش است گزینههای بیشتری را در اختیار خالقان فیلمها قرار دهد تا به آنها کمک کند آنالیز بهتری از عملکرد خود داشته باشند و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنند. در همین راستا، YouTube با اضافه کردن متریال جدید RPM یا "بازده در میزان مشخص بازدید"، این امکان را به صاحبان ویدئو میدهد تا ببینند در هر 1000 بازدید از فیلمهای خود چقدر درآمد دارند. این علاوه بر دادههای موجود CPM (هزینه در هر میزان مشخص بازدید) است، که نشان میدهد تبلیغکنندگان برای نشان دادن تبلیغات در کلیپهای YouTube و سایر معیارهای مربوط، چه مقدار هزینه میکنند. YouTube اخیراً به کمک یک نمودار در استودیو Creator که در آن تعداد مشترکان، زمان تماشا و عملکرد درآمد در یک صفحه نمایش نمایش داده میشود، آنالیز را برای کاربران خود بسیار تسهیل کرده است. در واقع، براساس گزارشی از OneZero، علیرغم افزایش بازدید بینندگان در دوران اوج کرونا از ابتدای فوریه، نرخ تبلیغات در YouTube نزدیک به 50٪ کاهش یافته است. به همین دلیل است که مدیران این پلتفرم بیش از همیشه به تکاپو افتادهاند.