پست ها در فیسبوک
فیسبوک در حال تست ابزارهایی برای به نمایش در آوردن محبوبترین پستها در پلتفرم خود است تا نشان دهد چه محتوایی بیشترین جذابیت را داراست. این ابزارها میتوانند به سرعت محبوب شوند چرا که برای محققان و بازاریابان بسیار مفید است که بدانند چگونه میتوان بیننده بیشتری داشت و تجارت خود را گسترش داد. در طی چند سال گذشته، کوین رز روزنامه نگار نیویورک تایمز، هر روز با توئیت کردن لیستی از محبوبترین پستهای فیسبوک به این نکته توجه کرده است. اما این هفته فیسبوک اعلام کرد که زمان آن رسیده است تا برخی از نکات کلیدی در مورد لیستهای رز را شفافسازی کند، که منتقدان بسیاری از آنها برای انتقاد از تأثیر منفی و تفرقهانگیز شبکه اجتماعی استفاده کردهاند. مطابق گفته جان هژمن، رئیس بخش خبری فیسبوک: "برخی از موارد مهم باید در مورد این لیستها مورد توجه قرار گیرد. در حالی که برخی از پستها تعامل، لایک یا کامنتهای زیادی را به خود اختصاص میدهند، این محتوا درصد کمی از آنچه اکثر مردم در فیسبوک میبینند، است. در حالی که اطلاعاتی که رز برای تهیه لیست خود دقت بالایی به خرج میدهد، دامنه کامل چگونگی مشاهده افراد در محتوا را روی این سیستم عامل لحاظ نمیکند. روش رز، تعامل را محاسبه میکند، نه برداشت را و تعامل تعداد افرادی است که پستها را مشاهده میکنند. صفحات در این لیستها به دلیل دنبالکنندههای زیاد، تعامل بالایی دارند. اعتقاد داریم پستها، پرشور هستند، اما نباید با محبوب ترین آنها اشتباه کرد." اساساً هژمن میگوید که این پستها ممکن است نسبت به سایر صفحات، عملکرد خوبی داشته باشند، اما این تنها یکی از عناصر پازل جذابتر فیسبوک است. هژمن خاطرنشان میکند، لیست واقعی محبوبترین پستها در فیسبوک شامل "ترکیبی از اخبار از رسانههای اصلی، GIFها و سایر محتوای فرهنگ عمومی خواهد بود.