اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل


اپلیکیشن موبایل
طراحی سایت امروزه موبایل ها و تبلت های هوشمند مانند کامپیوتر و لپ تاپ ها دارای برنامه های کاربردی متفاوتی هستند، که به آنها اپلیکیشن یا به اختصار App نیز گفته میشود. همین اپلیکیشن ها با توجه به سیستم عامل موبایل یا تبلت ممکن است اندروید یا ios باشند. امروزه محبوب ترین سیستم عامل موبایل ها و تبلت ها اندروید می باشد و این اپلیکیشن از پرکاربرد ترین اپلیکیشن ها میباشد که میتوان آن را به صورت حرفه ای و تخصصی طراحی کرد.

اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن‌ موبایل از آن دسته از نرم افزارهایی هستند که در ارتباط مستقیم با سیستم عامل گوشی های همراه هستند که درخواست‎های کاربران موبایل را انجام خواهند داد. این نوع اپلیکیشن ها در موبایل ها و تبلت ها به طور مستقیم دستوری را انجام می‌دهند که کاملاً برای کاربران ملموس میباشد یعنی اپلیکیشن طبق خواسته کاربر عمل مکیند.
به همه ی نرم افزارهایی که به وسیله ی آنها کاربر فرمانی را در گوشی یا تبلت خود اجرا میکند اپلیکیشن میگویند. مثلا یک اپلیکیشن ممکن است برای کارهای بانکی و مالی یا وابسته به آنها طراحی شده باشد مانند اپلیکیشن بانک ملت یا اپلیکیشن بانک پارسیان یا اپلیکیشن بانک سپه و دیگر بانک ها. ممکن است بانک ها اپلیکیشن مربوط به بانک خود را برای تسریع در انجام کارهای بانکی به مشتریان خود ارائه دهند که این کار از مراجعه حضوری برای بعضی از کارهای ساده به بانک جلوگیری میکند.
از دیگر کاربرد های اپلیکیشن در فروشگاه های اینترنتی میباشد مثلا به جای اینکه به طراحی سایت فروشگاه موردنظر خود برای خرید مراجعه کنید خیلی راحت اپلیکیشن آن را در موبایل خود نصب کرده و خرید خود را از این طریق انجام میدهید که نمونه ای از این نوع اپلیکیشن ها اپلیکیشن موبایل دیجی کالا یا اپلیکیشن موبایل بامیلو میباشد.

انواع اپلیکیشن موبایل

همانطور که در بالا گفته شد هر گوشی یا تبلت بر اساس نوع سیستم و عملکرد آن برای اجرای برنامه های مخصوص به خود ممکن است سیستم عامل متفاوتی داشته باشد، مثلا یک موبایل یا تبلت ممکن است بر پایه سیستم عامل اندروید باشد که در اصطلاح به این نوع اپلیکیشن اپلیکیشن اندروید گفته میشود. یا ممکن است یک سیستم عامل نرم افزاری را مدیریت میکند که بر پایه ios باشد که در این حالت به آن اپلیکیشن ios یا اپل گفته میشود.