اصول مهم در طراحی سایت مدرن

اصول مهم در طراحی سایت مدرن

اصول مهم در طراحی سایت مدرن


اصول مهم در طراحی سایت مدرن طراحی سایت یکی از ابزار های ضروری برای رونق هر کسب و کاری شناخته شده است. فرقی نمی کند در چه زمینه ای مشغول به کار هستید با ساخت سایت و یا طراحی اپلیکیشن می توانید به توسعه حرفه خود کمک کنید. البته وب سایت می بایست با برنامه ریزی و هدف راه اندازی شود علاوه بر این استفاده از المان های به روز و استاندارد ضروری است چرا که همه این ها در کنار هم باعث رسیدن سایت به موفقیت می شود. با گذشت زمان فاکتور های زیبایی و همچنین خاسته های کاربران از وب سایت ها تغییر می کند بنابراین اگر درابتدای راه هستید و یا طراحی سایت قدیمی دارید نبایست از فاکتور های طراحی سایت مدرن و به روز غافل شوید.

فاکتور های طراحی سایت مدرن عبارتند از:

• طراحی سایت منظم
امروزه طراحی سایت هایی که طراحی ساده و منظمی دارند طرفداران بیشتری پیدا کرده اند. در واقع نیاز های کاربر بر طرف شود اما شلوغ و گیج کننده نباشد. علاوه بر این یکپارچگی و تغییر به موقع فونت و سایز نوشته ها تاثیر به سزایی در ایجاد نظم و سادگی در طراحی سایت می شود. حتی در گذشته که فضا های سفید فاکتور منفی به شمار می رفت امروزه اگر از فضا های سفید به درستی استفاده شود به عنوان المانی مهم و موثر در زیبایی به شمار می رود.

• طراحی سایت موبایل فرندلی
در طراحی سایت موبایل فرندلی وب سایت شما به همان شکلی که در سایر دستگاه ها نمایش داده می شود در گوشی های موبایل نیز نمایش داده خواهد شد. از آن جایی که امروزه عمده نرخ ترافیک سایت ها توسط کاربران موبایلی است گوگل نیز واکنش گرا بودن و یا همان موبایل فرندلی بودن طراحی سایت را از فاکتور های اساسی در نظر گرفته است.

• تصاویر
اندازه و نوع تصاویر نیز از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. در گذشته از تصاویر تکراری نیز در وب سایت ها استفاده می شد اما امروزه کاربری که وارد سایت می شود انتظار دارد همه چیز یونیک و منحصر به فرد باشد البته این موضوع باعث ماندگاری بیشتر برند شمادر ذهن نیز می شود و ثابت می کنید که طراحی سایت خاص و منبع دارید.

• محتوای با کیفیت
در گذشته گوگل به کلمه های کلیدی که در محتوا به کار می رفت توجه می کرد اما امروزه استفاده بیش از حد از عبارات کلیدی به عنوان فاکتوری مضر برای طراحی وب سایت شناخته می شود. امروزه محتوا های مورد پسند گوگل محتوا هایی هستند که حداقل کمتر از 1000 کلمه نباشند. علاوه بر این کاربران از اینفوگرافیک ها استقبال خوبی کرده اند به این ترتیب علاوه بر محتوای متنی می توانید از سایر مدیا نیز بهره ببرید.

• سرعت لود
امروزه گوگل به سرعت بارگذاری سایت اهمیت زیادی می دهد چرا که کاربران نیز انتظار بارگذاری سریع سایت را دارند. بنابراین وب سایت هایی که سرعت لود بالای دو ثانیه دارند جز وب سایت های کند به شمار می روند که این امر تاثیر مستقیم بر سئو سایت خواهد داشت.

بررسی امنیت طراحی سایت

با پیشرفت تکنولوژی راه های جدیدی برای استفاده از اینترنت شناخته می شود که هم می توان از بعد مثبت از آن استفاده کرد و هم منفی. منفی به این ترتیب که افراد هکر راه های پیشرفته تری برای دست یابی به اطلاعات سایت پیدا می کنند و مثبت این است که شما نیز راه های امنیتی پیشرفته تری نسبت به گذشته رو به روی خود خواهید داشت. گوگل نیز به این ویژگی توجه زیادی می کند و در صورتی که سایت امنیت بالایی نداشته باشد در رتبه های برتر نمایش نمی دهد چرا که کاربران به طراحی سایت های برتر اعتماد بیشتری خواهند داشت و در صورت فقدان امنیت اطلاعات کاربران در امان نخواهد بود.

سوالات رایج در خصوص طراحی سایت مدرن

چگونه طراحی سایت مدرن داشته باشیم؟
برای داشتن طراحی سایت مدرن از شلوغ کردن بیش از حد وب سایت بپرهیزید. در حال حاضر سادگی مهم ترین اصل زیبایی به شمار می رود و اضافه کردن آیکون های بی مورد تنها باعث سردرگمی کاربر و در نهایت ترک طراحی سایت می شود.

چگونه طراحی سایت خود را مدرن نگه داریم؟
برای این کار می بایست الگوریتم ها گوگل را دنبال کنید. گوگل برای کاربردی شدن وب سایت ها همواره با توجه به نیازهای کاربران الگوریتم های جدیدی ارائه می دهد و یک طراحی سایت مدرن می بایست با این فاکتور ها همگام باشد. علاوه بر این باید به خواسته های مخاطبانتان توجه کنید و بدانید چه چیزی از وب سایت شما می خواهند.

آیا طراحی سایت مدرن به سئو سایت آسیب می زند؟
دقیقا بر عکس می باشد. طراحی سایت مدرن نه نتها به سئو سایت آسیب نمی زند بلکه باعث بهبود سئو سایت می شود. هنگامی که گوگل الگوریتم جدیدی معرفی می کند طراحی سایت هایی که از الگوریتم جدید پیروی می کنند را در لیست نتایج برتر نشان می دهد و جایگاه سایت ارتقا می یابد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش