طراحی سایت و صفحات 404

طراحی سایت و صفحات 404

طراحی سایت و صفحات 404


طراحی سایت و صفحات 404
طراحی سایت طراحی وب سایت به طور حتم شما نیز با صفحات خطای 404 مواجه شده اید. در حقیقت این صفحات لینک های خرابی هستند که به دلایل مختلف در دسترس نیستند. البته این مشکل ممکن است برای بهترین و معروف ترین سایت ها نیز رخ دهد. به همین جهت چندی است که سایت ها در بخش طراحی سایت راه حل جدیدی برای این مشکل یافته اند به این صورت که صفحه ی دارای خطا را به شکلی طراحی می کنند که کاربر به صفحه جذب شود و به زودی از سایت خارج نشود.

نکاتی برای استفاده ی هرچه بهتر از صفحه 404 که در ادامه به آنها اشاره داریم:

ایجاد لیستی از مطالب و موارد با کیفیت و پر طرفدار مخاطب پس از مشاهده ی صفحه ی خطا 404 نباید این طور تصور کند که به بن بست رسیده بلکه شما باید از فضای این صفحه به طوری به نفع خود استفاده کنید و فهرستی از مطالب پر طرفدار سایت خود را در این صفحه لیست نمایید تا کاربر از این طریق به صفحات دیگر سایت شما هدایت شود.

ارائه ی چیزی ارزشمند به کاربر برای گرفتن ایمیل در طراحی سایت

وقتی کاربر در سایت شما حضور دارد و با این خطا مواجه شد می توانید با قرار دادن لینکی برای دانلود رایگان هدیه ای به کاربر سایت بدهید و از این طریق و با قرار دادن لینک دانلود ایمیل کاربر را از او دریافت کنید و از این طریق به طور همیشه کاربر مورد نظر را در دسترس دارید و حتی می توانید برای به روز رسانی های جدید خود از طریق ایمیل به کاربر تان اطلاع رسانی نمایید. برای پزشکان و مطب های زیبایی و در بسیاری از موارد دیگر این کاربران که به سایت مراجعه می کنند می توانند بسیار مهم و موثر باشند و می تواند میلیون ها تومان درامد زایی داشته باشد.

اضافه کردن قابلیت جستجو در طراحی سایت

شما می توانید در این صفحه قابلیت جستجو را اضافه نمایید تا کاربر اگر به موضوع دیگری نیز نیاز داشت به صفحه ی مورد نظر از سایت شما هدایت شود. و از این طریق بتواند به موضوع مورد نظرش دسترسی داشته باشد.

اضافه کردن فرم تماس در طراحی سایت

قرار دادن فرم تماس در این صفحه ی خطا به کاربر کمک خواهد کرد که در صورت مشاهده ی خطا با شما در ارتباط باشد و همچنین کاربر می تواند شما را از وقوع خطا مطلع سازد.
تصاویر طنز به هیچ وجه
استفاده از لحن و تصاویر شوخ طبعانه را به هیچ صورت به شما پیشنهاد نمی دهیم. بعضی از طراحان در پروژه های طراحی سایت ترجیح می دهند در این صفحات از لحن طنز گونه و یا شوخی استفاده نمایند در چنین شرایطی تصور کنید که کاربری به دنبال موضوعی در جستجو می باشد اما با صفحه ای مواجه می شود که حالت شوخی و طنز دارد که به طور قطع خوشایند اکثر مراجعه کنندگان به سایت نخواهد بود.