روش های بهبود رتبه طراحی سایت

روش های بهبود رتبه طراحی سایت

روش های بهبود رتبه طراحی سایت


روش های بهبود رتبه طراحی سایت تمامی مدیران سایت ها به دنبال بهبود رتبه طراحی سایت در لیست نتایج گوگل هستند و می توان گفت این امر یکی از دغدغه های اساسی میران وب سایت ها می باشد. در واقع تمامی اقداماتی که در راستای بهبود رتبه سایت انجام می شود سئو نام دارد برخی سئو سایت را به دست بهترین شرکت طراحی سایت که از تیم حرفه ای سئو بهره می گیرد می سپارند اما برخی دیگر خود دست به کار می شوند تا پروژه سئو را به انجام دهند. از آن جایی که همه به دنبال دیده شدن بیشتر صفحه وب خود هستند عده ای به دنبال میانبر میگردند تا به اصطلاح راه صد ساله را یک شبه طی کنند اما باید گفت این امر تنها موجب افزایش ریسک پذیری و احتمال جریمه از طرف گوگل را به دنبال دارد بنابراین همواره توصیه می شود تا از راه های اصولی رتبه طراحی وب سایت خود را ارتقا دهید. به طور کلی مهارت، بودجه، سطح پیروی از اصول طراحی سایت و سطح رقابت از المان هایی هستند که برای بهبود رتبه سایت تاثیر گذار هستند.

چند روش برای سئو سایت اصولی

• انتشار محتوای مرتبط
محتوا مهم ترین فاکتور برای رتبه بندی طراحی سایت در موتور های جستجوگر است و بی شک می توان گفت هیچ جایگزینی برای محتوا وجود ندارد. در واقع محتوای خاص که منحصرا برای کاربران نوشته شده باشد موجب افزایش ترافیک وب سایت می شود که در نهایت اعتبار سایت را افزایش می دهد. تولید محتوا نیز مهارت خاصی نیاز دارد برای مثال شناسایی کلمات کلیدی. شما باید بدانید بازدید کنندگانتان با چه کلماتی شما را جستجو می کنند که محتوای مرتبط با آن تولید کنید و به این ترتیب کلمات کلیدی را در بخشی از عنوان و زیرنویس صفحه و همچنین در محتوا استفاده کنید به این معنا که چندین بار کلیدواژه را در طول محتوا تکرار کنید علاوه بر این برجسته کردن کلید واژه ها نیز موثر است اما هرگز نباید در این کار زیاده روی کنید چرا که نباید زبان و سبک نوشتن خراب شود و بهترین محتوا آن هایی هستند که برای کاربر تولید شده اند نه برای موتور های جستجو و نکته دیگر این که حتما محتوا خود را با برنامه ریزی و به طور مرتب به روز رسانی کنید.

• بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت کمی پیچیده تر خواهد بود زیرا چندین مرحله دارد. یکی از آن بهینه سازی سایت برای تلفن همراه است اما این فرآیند نیز باید با دقت بسیار انجام شود تا موجب افت رتبه در گوگل نشود. همچنین سرعت سایت نیز اهمیت بالایی دارد خصوصا که کاربران موبایلی سرعت اینترنت پایین تری دارند. پس به این ترتیب دومین فاکتور در بهینه سازی را می توان بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات معرفی کرد به طوری که در موبایل و دسکتاپ یکسان باشد و باید همراه آن را بررسی کنید و بهبود ببخشید.

• لینک ها
بک لینک ها با کیفیت و ارزش موجب افزایش اعتبار طراحی سایت شما می شود بنابراین ک لینک های خود را از سایت ها با اعتبار بگیرید تا نتیجه مثبتی ببینید. علاوه بر این برای بک لینک گرفتن از استفاده "اینجا کلیک کنید" بپرهیزید چرا که این عبارت ارزشی برای موتور های جستجو ندارد در مقابل از کلمات کلیدی سایت استفاده کنید. همچنین بررسی لینک ها اهمیت زیادی دارد چرا که لینک های داخلی و لینک های خارجی هر دو در رتبه بندی سایت تاثیر گذار هستند. علاوه بر این لینک های شکسته که بسیاری از مدیران سایت ها آن را نادیده می گیرند تاثیر زیادی در تجربه کاربری بازدید کنندگان دارند و می بایست برطرف شوند.

• بهبود تجربه کاربری
تجربه کاربری طراحی وب سایت را بهبود ببخشید. مطابق با مطالعاتی که انجام شده 4فاکتور اساسی در رتبه بندی شامل تعداد بازدید های سایت، مدت زمان ماندگاری در سایت، تعداد صفحاتی که هر کاربر بازدید می کند و همچنین نرخ پرش می شوند که هر چهار مورد مستقیما با تجربه ای که طراحی وب سایت شما دراختیار کاربران قرار می دهد تاثیر دارد و این امر بدیهی است اگر استفاده از وب سایت آسان و لذت بخش باشد علاوه بر این اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار دهد بازدید کننده بیشتری جذب خواهید کرد و مدت زمان بیشتری را در سایت سپری می کنند و تعداد صفحات بیشتری بازدید می کنند و در نهایت باعث می شود رتبه بندی سایت در نتایج گوگل ارتقا پیدا کند.

سخن آخر

برخی از مدیران طراحی وب سایت ها تلاش می کنند تا با انجام سئو کلاه سیاه با سرعت بالاتری رتبه سایت خود را ارتقا دهند و یا همچنین اقدام به خرید بازدید کننده فیک می کنند که توصیه اکید کارشناسان سئو عدم انجام این فعالیت ها می باشد چرا که ممکن است در ابتدا نتیجه مثبتی دریافت کنید اما پس از مدتی گوگل متوجه این فعالیت هایغیر اصولی خواهند شد و وب سایت شما را جریمه خواهد کرد و در ادامه کسب رتبه برای سایت دشوار خواهد شد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش