اهمیت طراحی ریسپانسیو در طراحی سایت

اهمیت طراحی ریسپانسیو در طراحی سایت

اهمیت طراحی ریسپانسیو در طراحی سایت


اهمیت طراحی ریسپانسیو در طراحی سایت
امروزه بحث ریسپانسیو بودن در طراحی سایت از اهمیت ویژه ای بربرخوردار است ریسپانسیو بودن یعنی صفحات سایت به خوبی روی انواع دستگاه های هوشمند مانند تبلت و تلفن همراه قابل مشاهده باشد انی موضوع از آن جهت اهمیت می یابد که امروزه با گسترش تلفن های همراه هوشمند و انواع اسمارت فون ها، مردم اکثرا از همین وسیله ها برای یافتن مطالب مورد نیاز خود در موتور های جستجوگر استفاده می کنند پس اگر طراحی سایت شما به گونه نباشد که بر روی تلفن های همراه دیده شود، تعداد زیادی از بازدید کنندگان را از دست خواهید دادو این برای طراحی سایت شما اصلا خوب نیست گوگل از سال 2015 رسما اعلام کرد که در دسترس بودن سایت برای تلفن های همراه ( موبایل فرندلی ) یکی از عوامل رتبه دهی گوگل و تبلیغات اینترنتی خواهد بود.

در طراحی سایت ریسپانسیو باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

فکر می کنید رعایت چه نکاتی در طراحی سایتباعث می شود رتبه ی بالاتری را کسب کنید مسلما اصلی ترین آنها دقت در ایجاد محتوای با کیفیت و اصولی ست اما در کنار آن باید به نکات دیگری که در رتبه بندی طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن شما موثر است توجه کنید در این مقاله تلاش میکنیم به تعدادی از این نکات که در طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت دارد اشاره کنیم.
1- سه پوسته برای پهنای باند مرور گر در نظر بگیرید: همه ی این پوسته ها باید دارای متن و عناصر گرافیکی یکسان باشند ولی به گونه ای طراحی وب سایت شده باشند که بهترین نمایش را روی دستگاه ها داشته باشند.
زیر 600 پیکسل برای اکثر تلفن های همراه
600 تا 900 پیکسل اری تبلت ها و نوت بوک ها
بالای 900 پیکسل برای کامپوتر های شخصی
2- تصاویر انعطاف پذیر: در مورد تصاویری که روی سایت قرار می گیرد محتاط باشید به اندازه ها فکر کنید وبه این که چگونه بر روی تبلت ، نوت بوک ها و کامپیوتر های شخصی به نمایش در می آیند.
3- در طراحی سایت تهران ازمرور گر های متنوع استفاده کنید : استفاده از چند مرور گر باعث می شود تا بازدید کننده ی بیشتری داشته باشید و بازخورد بهتری دریافت کنید.
4- ناوبری تلفن همراه : برای ساختن منو ها چندین روش وجود دارد می توانید از از روش کشویی استفاده کنید یا مانند یوتیوب، زبانه های افقی به کار ببرید.

کلام آخر

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو یک رویکرد جدید در طراحی سایت محسوب میشود که به کاربر اجازه می دهد سایت را بر وری تلفن همراه، نوت بوک یا تبلت خود مشاهده کند طراحی سایت ها به صورت موبایل دوستانه اهمیت ویژه ای پیدا کرده زیرا استفاده از کامپیوتر های رومیزی سنتی کاهش یافته و گوگل نیز این ویژگی را برای اعمال رتبه به سایت ها در نظر می گیرد. نکات مهم در رشد طراحی سایت که از جمله کاربردی ترین مقالات وب سایت سایتکد می باشد را نیز مطالعه نمایید.