اهمیت ترکیب رنگ در طراحی وب سایت

اهمیت ترکیب رنگ در طراحی وب سایت

اهمیت ترکیب رنگ در طراحی وب سایت

اهمیت ترکیب رنگ در طراحی وب سایت

یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت یک وب سایت ترکیب رنگ به کار رفته در وب سایت می باشد . تاثیر رنگ ها در احساسات کاربر در 90 ثانیه ابتدا که کاربر وارد سایت می شود اتفاق می افتد . نوع و ترکیب رنگ به کار رفته در طراحی سایت می تواند موجب ترغیب کاربر به خرید یک کالا شود . البته در فرهنگ های گوناگون ، رنگ ها دارای اثر گذاری متفاوتی می باشند .

مشخصه اصلی رنگ ها :

رنگ ها به طور کلی از 3 مشخصه اصلی تشکیل شده اند که با اعمال تغییرات در آن ها ترکیب های رنگی گوناگونی به وجود خواهد آمد . 3 مشخصه اصلی به شرح زیر می باشند :

اهمیت ترکیب رنگ در طراحی وب سایت
  • ته رنگ : ته رنگ یا فام در اصل نام عامیانه رنگ می باشد که به طور کامل و با درخشش کامل مشاهده می شود .
  • اشباع : با ترکیب رنگ های بی فام و فام دار درجه خلوص رنگ دچار تغییر می شود . به عبارت دیگر اشباع ، همان خلوص رنگی می باشد ، به طوری که هیچ رنگی با آن رنگ ترکیب نشده باشد .
  • درخشندگی : منظور از درخشندگی میزان درجه تیرگی یا روشنی هر رنگ می باشد . طیف های یک رنگ از تیره ترین حالت تا روشن ترین حالت را دربر می گیرد.

رنگ های قدرتمند کدام اند ؟

در سراسر جهان دو رنگ قرمز و آبی دو مورد از رنگ های محبوب در حوزه تبلیغات می باشند . رنگ آبی نشان دهنده صداقت ، اعتماد و وفاداری می باشد که با در نظر داشتن ویژگی های این رنگ ، مورد علاقه افرادی است که قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارند . البته این رنگ برای به کار گیری در تمامی طراحی وب سایت ها مناسب نمی باشد. برای انتخاب بهترین رنگ برای طراحی سایت ابتدا هدف خود از طراحی وب سایت را تعیین کنید . رنگ ها برای گروه های فرهنگی ، ملیتی و سنی گوناگون دارای معانی متفاوتی می باشند . رنگ ها علاوه بر جلب توجه بازدیدکنندگان در افزایش فروش و موفقیت طراحی سایت تان نیز خواهد شد .