هک و انواع آن در جهان

هک و انواع آن در جهان

هک و انواع آن در جهان


هک و انواع آن در جهان
هک در دنیای تکنولوژی به روندی گفته می شود که بدون داشتن اجازه ، به سیستم های کامپیوتر گوشی و ... دسترسی پیدا کنند. هکر به عاملی که باعث انجام این پروسه می باشد اطلاق می شود یعنی به افرادی گفته می شوند مثل من و شما هستند آن ها هم می توانند به تنهایی کار کنند و یا متعلق به سازمانی باشند.
هدف هکرها ایجاد اختلال و یا وارد کردن ضررهایی به فرد و یا افرادی می باشند که برای رسیدن به هدفشان به دنبال تغییر سیستم های امنیتی می باشند. هکرها به سه دسته تقسیم می شوند:
•هکرهای سیاه
•هکرهای سفید
•هکر های خاکستری

هکرهای سیاه

به فردی گفته می شود که با نفوذ غیر مجاز به یک سیستم و یا طراحی سایت به سرقت اطلاعات و دستکاری آن بپردازد. هکرهای سیاه معمولا ااین چنین کارها به هدف سرقت یا درسترسی به رمزهای عبور اطلاعات مالی و انواع اطلاعات شخصی انجام می دهندد. اگرچه هرگونه دستکاری در اطلاعات، پخش انواع ویروس ها در فضای مجازی مشاهده کردید بدانید حضور هکرهای سیاه در آن دخیل بوده است.
هاستینگ ایرانی

هکرهای سفید

هکرهای سفید که به آن ها هکرهای اخلاقی نیز گفته می شوند.هدف این هکرها تقویت امنیت و دستیابی به مناطق آسیب پذیر و همچنین بستن راه ها و جلوگیری از ورود هکرهای سیاه می باشد این افراد ، افراد باهوشی هستند و همچنین دارای تخصص هایی می باشند که می توانند در صورت لزوم از اهداف از پیش تعیین شده نیز بیش تر پیش روند همجنین این هکرها از شبکه امنیتی متعددی برخوردار می باشند.
این هکرها اطلاعات را دستکاری و همچنین جاسوسی نمی کنند و همچنین به پخش ویروس در فضای مجازی نمی پردازند. جالب است بدانید که امروزه برخی از شبکه های اجتماعی مانند ماکروسافت گوگل و فیسبوک نیز از همین هکرهای سفید استفاده می کنند.

هکرهای خاکستری

این هکرها همانند هکرهای سیاه از شبکه ها و سیستم های کامپیوتری استفاده می کنند و در بعضی از کارها همانند هکرهای سیاه قوانین ها را نقص می کنند در حقیقت کار چنین هکرها این است که دقیق در جایگاه هکرهای سیاه به قصد کلاهبرداری به سیستم های افراد نفوذ کرده و آن ها را هک می کنند هدف آن ها برای اطلاع رسانی به مدیر و صاحب طراحی وب سایت موارد به وجود آمده نقص امنیتی را در طراحی سایت تهران سریعا اصلاح کنند. ما در این بخش شما را با هکر ها و انواع آن آشنا کردیم برای جلوگیری از هک شدن طراحی سایت خود باید اقدامات به خصوصی انجام دهید که در بخش های بعدی توضیح داده شده است.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش