هاست خوب در طراحی سایت و مؤلفه های آن

هاست خوب در طراحی سایت و مؤلفه های آن

هاست خوب در طراحی سایت و مؤلفه های آن


اصولاً همه وب هاستینگ ها یا میزبانان وب خدمات مشابهی را ارائه می دهند. اشخاص و شرکت هایی که قصد طراحی سایت دارند باید صفحات خود را بر روی یک سرور قرار دهند تا هر کسی در هر نقطه از جهان توانایی مشاهده این صفحات را داشته باشد.
این کلیت بحث بود اما تمام بحث نبود زیرا در کنار این کیفیت و کارآیی یک سایت به مقوله هایی نظیر پهنای باند و امکاناتی که سرویس دهنده ارائه می دهد و موارد دیگری بستگی دارد. امروزه میزبانی در طراحی سایت و هاست خوب به اشکال مختلفی انجام می شود. اشکالی مانند سرور اشتراکی و سرور اختصاصی و یا حتی اشتراک جا برای سرویس دهنده و مدل های مختلف دیگر از این اشکال است.


هاست خوب در طراحی سایت و قابل اطمینان بودن


زمانی که قصد داریم یک هاست خوب انتخاب کنیم باید به اندازه و سرعت و نرم افزارها و سخت افزارهایی که میزبان استفاده می کند دقت داشته باشیم و اهمیت دهیم که قابلیت اطمینان اهمیت زیادی دارد. این که زمان آپتایم بودن و پایداری سرویس دهنده چقدر است و کیفیت منبع نیروی ذخیره آن و نیز امنیت آن و خصوصاً کیفیت و سطح خدمات مشتری از پارامترهای بسیار مهم برای انتخاب یک هاست خوب می باشد.


قابلیت پشتیبانی بالا


یکی دیگر از مواردی که در انتخاب یک هاست خوب برای طراحی سایت باید مد نظر قرار بدهید این است که این سرویس دهنده تا چه حد توانایی ساپورت تمامی پسوندها را دارا می باشد. زیرا بعضی از سرویس دهنده از برخی پسوندها نظیر .ir پشتیبانی نمی کنند و همین امر ممکن است برای شما مشکل ساز شود به همین خاطر مهم است که حتما قبل از خرید هاست آن را چک کنید.

 

خدمات مناسب یک هاست خوب برای مشتری


طبیعتاً بسیاری ار شرکت هایی که در زمینه هاست فعالیت و تبلیغ می کنند به تبلیغاتی مانند پشتیبانی شبانه روزی اشاره می کنند اما موردی که شما در انتخاب یک هاست خوب باید توجه کنید این است که مسئولی که در ساعت نصفه شب و صبح باید پاسخگو باشد تا چه حد اطلاعات فنی دارد و در ساعات غیر اداری چگونه باید به پشتیبان فنی دسترسی پیدا کرد و سوالاتی نظیر این ها بسیار مهم است. البته این اهمیت شاید در سایت های کوچک چندان به چشم نیاید ولی در سایت های بزرگ از عوامل بسیار مهم تلقی خواهد شد.


مدت زمان و کیفیت پاسخگویی


یکی دیگر از نکات مهم که شاید در باره هاست خوب از نظر دور بماند این است که با ارسال یک ایمیل به بخش مشتریان شرکت ارائه دهنده هاست در صورتی که پاسخگویی آنها بیش از دو ساعت به طول انجامید یعنی سرعت پاسخگویی آنها مناسب نیست همچنین باید از جوابیه ایمیل آنها دریابید که کیفیت پاسخگویی آنها چگونه است و تا چه اندازه برای شما قابل استفاده می باشد. این شیوه برای اینکه از برخی مقولات با اهمیت در انتخاب هاست خوب طراحی سایت اطمینان حاصل کنید اهمیت زیادی دارد.