کلیات و ساختار طراحی سایت بخش دوم

کلیات و ساختار طراحی سایت بخش دوم

کلیات و ساختار طراحی سایت بخش دوم


در قسمت اول مقاله چند مورد از کلیات و ساختار کلی طراحی سایت را برای شما توضیح دادیم. مؤلفه هایی که باعث به وجود آوردن یک سایت خوب و کارآمد توسط کارشناسان طراحی سایت می شود. در این مقاله نیز به توضیح ادامه مؤلفه ها خواهیم پرداخت.


مؤلفه های مهم طراحی سایت؛ مالتی مدیا


به ترکیبی از فیلم های فلش و صداها و موسیقی های پیش زمینه مالتی مدیا گفته می شود. استفاده از پلیرهای استاندارد که زمان دانلود را کاهش داده و اطمینان از قابلیت توقف یا رد کردن فایل های مالتی مدیا توسط کاربران مواردی است که بایددر طراحی سایت مد نظر داشته باشید زیرا باعث می شود که کاربرانی با سرعت کم اینترنت و مشکلاتی نظیر نصب نبودن نرم افزارهای مربوط به پخش فایل های مولتی مدیا بتوانند این فایل ها را نادیده بگیرند. قرار دادن چکیده ای از مطالب مطرح شده در مالتی مدیا در یک متن و نیز ارائه لینک های نصبی مرتبط که ممکن است مورد نیاز کاربران باشد برای دانلود فایل از دیگر مواردی است که باید رعایت کنید.


طراحی سایت؛ طراحی ساختار سایت


تحقیقات انجام گرفته در مورد کاربران سایت های اینترنتی و عکس العمل های آنها در هنگام مراجعه به سایت ها نشان دهنده این است که در صورتی که کاربران نتوانند به سادگی مطالب مورد نظر خود را در سایتی بیابند آن سایت را خیلی زود ترک می کنند و به سایت های دیگری مراجعه می کنند. به همین دلیل ساختاری که در طراحی سایت خود به کار می گیرید باید علاوه بر سادگی قابل فهم و منطقی نیز باشد تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را در مدت زمان کوتاهی در سایت بیابند. در دنیای طراحی سایت یک سری اصطلاحات وجود دارد که یکی از آنها در مورد سادگی ساختار سایت کاربرد دارد. قانون سه کلیک. به این معنا که کاربر باید بتواند با نهایتاً سه کلیک از هر بخشی از سایتتان به بخش دیگری که مد نظر دارد منتقل شود تا وقت کاربر تلف نشود و به آسانی مطالب مورد نیاز خود را پیدا کند.


اهمیت لینک ها در طراحی سایت


چک کردن لینک هایی که در سایت ارائه کرده اید یکی از کارهای مهمی است که کارشناسان طراحی سایت باید انجام دهند. باید سعی کنید که در بازده های زمانی معین تمام لینک هایی که در سایت گذاشته اید آزمایش کنید و از درست کار کردن آنها و عدم وجود لینک های شکسته اطمینان حاصل کنید. برای این کار زمان زیادی نیاز نیست صرف کنید زیرا ابزار رایگان و آنلاینی وجود دارند که به صورت دوره ای لینک های سایت شما را بررسی می کنند و هزینه ای نیز برای شما ندارند.


فریم ها در طراحی سایت


تا جایی که امکان دارد سعی کنید از فریم ها استفاده نکنید زیرا استفاده از آنها کار بوک مارک کردن سایت شما را سخت می کند و طبیعتاً شما برای اینکه بتوانید کاربران را به سایت خود بر گردانید نیاز دارید که آنها بتوانند سایت شما را بوک مارک نمایند.