تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو طراحی سایت

تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو طراحی سایت

تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو طراحی سایت


تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو طراحی سایت کامنت مارکتینگ نوعی بازاریابی است که از طریق ارسال کامنت و نظرات کاربران در طراحی سایت صورت می گیرد. در واقع مشتریان و کاربران قبلی شما با ارسال نظر رضایت خود مشتریان جدید می شوند و باعث افزایش اعتماد نسبت به برند و کسب و کارتان می شوند علاوه بر این اعتبار طراحی سایت نزد گوگل نیز افزایش پیدا می کند چرا که افزایش تعداد کامنت ها به معنای بالا بودن نرخ ترافیک و رضایت کاربران است. کامنت مارکتینگ شیوه ای نوین از بازاریابی است که در آن مسئولیت کمتری به عهده مدیر سایت است و کاربران تبلیغات و بازاریابی را انجام می دهند.
در واقع زمانی که کیفیت کسب و کارتان خوب باشد بدون نیاز به تبلیغ مشتریان قبلی تبلیغات لازم برای شما را انجام می دهند البته گاهی اوقات کامنت مارکتینگ به جای تاثیر مثبت نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب که کاربر قدیمی با ارسال نظر نارضایتی و یا نقطه ضعف شما موجب ایجاد موج منفی علیه شما می شود که در این مواقع برخی مدیران نظر کاربر را حذف می کنند تا فقط نظرات مثبت باقی بمانند که این امر هم غیر طبیعی است که تمام کاربران یک طراحی سایت راضی و خوشحال باشند بنابراین بهتر است کامنت ها را مدیریت کنید و آرامش را برقرار کنید.

نکات مهم در کامنت مارکتینگ

یکی از نکات مهمی که در کامنت مارکتینگ می بایست به آن توجه کنیم این است که نقاط ضعف سایر وب سایت ها را پیدا کنید و آن ها را تبدیل به نقطه قوت خود کنید. برای مثال اغلب طراحی وب سایت ها در پاسخگویی که نظرات ارسالی سرعت پایینی دارد به طوری که ممکن است کاربر فراموش کند سوالی در سایت پرسیده و این که نوعی بی توجهی به کاربران است و سایر مخاطبان با مشاهده این روند پاسخگویی از ارسال نظر خودداری می کنند.
به این ترتیب بهتر است مخاطب را منتظر نگذارید و پاسخگو باشید علاوه بر این می توانید پس از پاسخ ایمیلی برای کاربر ارسال کنید تا او را از مطلع کنید. حتما توجه داشته باشید که پاسخ معتبر و جامعی به مخاطبان دهید به طوری که مشکل کاربر برطرف شود تا در موارد بعدی نیز به طراحی سایت شما مراجعه کنید و از مطالبتان استفاده کنید نه این که صرف جواب دادن پاسخی نامفهوم و بی معنی ارسال کنید. علاوه بر این به محض مواجه با نظرات منفی سعی کنید با آرامش و در کمال احترام پاسخ کاربران را دهید.

چگونه کاربران را مشتاق به ارسال نظر در وب سایت کنیم؟

• محتوای چالشی و با کیفیت
یکی از روش هایی که می توان کاربر را مشتاق به ارسال نظر کرد تولید محتوای با کیفیت در طراحی سایت است به این ترتیب که کاربر با مطالعه محتوای تخصصی اگر سوال دیگری داشته باشند طراحی وب سایت شما را به عنوان وب سایتی منبع می شناسند و سوالات خود را مطرح می کنند. اما دیگری محتوای چالشی است که بسیاری از مدیران سایت ها از آن استفاده می کنند. اغلب محتوا های چالشی به این ترتیب است که عده ای موافق صد در صد و برخی دیگر مخالف قطعی هستند و زیر پست به ارسال نظر و بحث می پردازند.

• درخواست برای ارسال نظر
شما می توانید در انتهای محتوا از کاربران در خواست کنید تا نظرات خود را برای شما ارسال کنند حتی اعلام کنید که انتقادات آن ها را پذیرا هستید و تمامی نظرات موجب بهبود کیفیت خدمات شما می شود.

• سوال مجدد
گاهی اوقات می توانید ضمن ارسال پاسخ کامل به در انتهای کامنت خود سوال دوباره ای از کاربر بپرسید. برای مثال طراحی سایت روانشناسی دارید و کاربری کامنت خود را با سوالی در خصوص مشکلات با همسرش درج می کند شما ضمن این که پاسخ جامعی می دهید می توانید بپرسید چند سال دارید؟ چه مدت است این مشکلات را پیدا کرده اید؟ چند سال است زندگی مشترک دارید؟ شیوه ی آشنایی چگونه بوده؟ و یا هر سوالی دیگری که به سوال کاربر مربوط بوده و شما را در جواب دهی راهنمایی می کند.

سوالات رایج در زمینه کامت مارکتینگ

آیا کامنت های مخفی شده تاثیر گذارند؟
برخی از مدیران سایت ها کامنت ها را از دید گوگل مخفی می کنند و کامنتی که توسط موتور های جستجو مشاهده نشود در واقع ایندکس نشده و تاثیر مثبتی بر سئو سایت نخواهد داشت.
وظیفه مدیر سایت در کامنت مارکتینگ چیست؟
مدیر سایت وظیفه مدیریت کامنت ها و محتوا را دارد. همچنین مدیر سایت می بایست جوی را ایجاد کند که کاربران بیشتری به درج کامنت تشویق شوند. پس به عنوان مدیر سایت باید محتوای کنترل شده و سپس کامنت های تشویقی درج کنید. گاهی می توانید با آیدی ناشناس سوالی یپرسید و به عنوان مدیر سایت پاسخ دهید تا سایر کاربران متوجه شوند که شما پاسخگوی سوالات هستید.
آیا کامنت مارکتینگ تاثیری بر افزایش فروش دارد؟
مسلما بله! برای مثال در طراحی سایت فروشگاهی هنگامی که کاربران از محصولات شما تعریف و تمجید کنند سایر کاربران نیز اعتماد بیشتری نسبت به خرید از شما خواهند داشت.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش