اینفوگرافیک برای طراحی سایت

اینفوگرافیک برای طراحی سایت

اینفوگرافیک برای طراحی سایت


اینفوگرافیک برای طراحی سایت طراحی سایت ها با هدف اطلاع رسانی و ارائه محتوای مرتبط با موضوع سایت و کسب و کار راه اندازی می شوند. برخی از وب سایت ها ظاهری ساده و خشک دارند و مطالب همانند قطاری از نوشته پشت سر هم ردیف شده اند مسلما این گونه طراحی سایت ها هر چقدر هم مطالب با کیفیت و منبعی ارائه دهند طرفداران زیادی نخواهند داشت چرا که برای کاربران خسته کننده خواهند بود و بیننده را ترغیب به ادامه مطلب نمی کند.
راه های بسیاری برای اصول جذابیت طراحی سایت وجود دارد که بسته به نوع وب سایت و مخاطبانش دارد اما روشی که می توان در هر طراحی سایتی به منظور افزایش جذابیت و کاربر پسند کردن مطالب انجام می شود استفاده از اینفوگرافیک در طراحی سایت است. به این ترتیب اینفوگرافیک نقش موثری در سئو سایت نیز خواهد داشت چرا که نه تنها کاربران بیشتری روانه سایت می کند بلکه با توقف کاربران در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش می دهد که نتیجه مثبتی در افزایش رتبه و جایگاه طراحی سایت دارد.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک در واقع ترکیب واژگان اینفورمیشن و گرافیک است که به معنای اطلاعات تصویری می باشد. در اینفوگرافیک اطلاعات در قالب تصویر گرافیکی ارائه می شود که منظور کلی مطلب را به خوبی انتقال می دهد و می بایست درک و برداشت آسانی داشته باشد. در اینفوگرافیک اغلب اطلاعات به صورت بصری انتقال داده می شود و موجب ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب می شود علاوه بر این حجم کمتری طلب می کند و نیازی که ارائه مقالات طولانی برای انتقال اطلاعات نیست.

نکاتی در خصوص اینفوگرافیک برای طراحی سایت

خلاق باشید. در اینفوگرافیک خلاقیت خود را تا آخرین حد ممکن به کار گیرید تا منحصر به فرد باشید و بتوانید کاربر را جذب کنید. در انتخاب رنگ متن و تصویر نیز سلیقه کافی به خرج دهید چرا که می خواهید از طریق بصری کاربر را جذب کنبد و علاوه بر این ماندگاری مطلب در ذهن کاربر را بالا ببرید به این ترتیب پس از تعیین موضوع مشخص برای اطلاعات خود در عین سادگی به طور جامع داده های خود را تصویر بکشید. اینفوگرافیک به مظور کاهش حجم مطالب طولانی به کار می رود پس خودش نباید پیچیده باشد و از استفاده از متن های طولانی در گرافیک بپرهیزید. فراموش نکنید که یک اینفوگرافیک خوب همانقدر که می تواند به سایت کمک کند متقابلا یک اینفوگرافیک بد نیز نتایج منفی برای طراحی وب سایت به دنبال دارد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش