اصول یادگیری طراحی سایت اینترنتی

اصول یادگیری طراحی سایت اینترنتی

اصول یادگیری طراحی سایت اینترنتی


اصول یادگیری طراحی سایت اینترنتی در مقاله های قبلی مربوط به طراحی سایت در مورد چیستی طراحی سایت و چرایی آن بحث کردیم همچنین به زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت اشاره کردیم اما اگر مایلید این شغل را به عنوان یک حرفه ای پیگیری کنید این مقاله به شما کمک زیاد خواهد کرد تا این شاخه را بهتر بشناسید.

شروع طراحی سایت با اچ تی ام ال

برای قرار گرفتن در مسیر طراحی سایت باید از یادگیری HTML آغاز کنید اچ تی ام ال یک زبان نشانه گذاری ست که در آن برای تولید صفحات از تگ های به خصوصی استفاده می شود جدیدترین نسخه ی به بازارآمده از این زبان نشانه گذاری نسخه ی شماره ی 5 آن است که با یادگیری آن می توانید به راحتی طراحی سایت خود را با ویژگی های جدید سازگار کنید برای مثال در گذشته تنها افرادی که از کامپیوترهای بزرگ و لپتاپ ها استفاده می کردند به سایت ها دسترسی داشتند اما امروزه افراد با تلفن های همراه و تبلت های کوچک نیز به راحتی به فضای مجازی دسترسی دارند.

انتخاب زبان مناسب برای برنامه نویسی

اولین گام برای طراحی سایت انتخاب زبان مناسب برای برنامه نویسی است زبان های برنامه نویسی در طراحی سایت متعدد هستند برای مثال طراحی سایت با php یا طراحی سایت با asp.net و یا طراحی سایت با جاوا اسکریپت البته زبان های تحت وب معمولا دیتابیس مربوط به خود را دارند که هنگام یادگیری هرکدام طرز استفاده از دیتابیس نیز به شما آموزش داده می شود.

یادگیری زبان های سمت کلاینت

زبان تحت وب با دریافت درخواست نمایش صفحات آنها را پردازش می کند با قرار دادن آیتم های مختلف روی تگ های اچ تی ام ال آنها را توسط وب سروربرای مروگر ارسال می کند در این حالت برای جذاب کردن صفحات باید بتوانید به آنها افکت های بصری اضافه کنید و در این زمینه لازم است از زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت و طراحی سایت باCSS استفاده کنید.

تست های طراحی سایت درلوکال هاست

پس از به کارگیری زبان های مختلف برنامه نویسی و به کارگیری آنها در طراحی سایت لازم است آنها را به صورت کامل تست کنید برای داشتن طراحی سایت حرفه ای لازم است ابتدا آن را در سیستم خود تست کنید و بعد از آن با قرار دادن بر روی سرور در اختیار کاربران قرار دهید برای اینکه طراحی سایت را تست کنید به مفسر زبان برنامه نویسی و دیتابیس و وب سرور نیاز دارید اما این نرم افزارها در سیستم عامل ها وجود ندارد و باید آنها را به صورت جداگانه نصب وراه اندازی کنید نصب هرکدام از این نرم افزارها نیز به دانش فنی نیاز دارد خوشبختانه امروزه برای این که طراح کمتر درگیر چنین مسائلی شود نرم افزارهایی اختراع شده است که این امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد این نرم افزار ها تنها به دانلود و نصب نیاز دارند.

به کارگیری یک ادیتور حرفه ای در طراحی سایت

برای نوشتن کدهای حرفه ای در طراحی سایت به ادیتورهای حرفه ای نیاز دارید تا زمان کمتری هنگام کد نویسی از دست بدهید و بازدهی کار خود را بالا ببرید برخی از این ادیتورها امکاناتی مانند نمایش ارورها، دسترسی به پوشه ها و ایجاد اتوماتیک کدهای CSS را ممکن می سازد و به سریع تر و راحت تر شدن کد نویسی کمک می کند.

برای شروع یادگیری طراحی سایت نیاز به چه برنامه ای دارید ؟

اگرمی خواهید به دنیای طراحی وب سایت وارد شوید اولین گام یادگیری زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال است و نسخه ی شماره ی پنج آن جدید ترین نسخه برای بهترین طراحی سایت می باشد.
چرا تست سایت پیش از در اختیار قراردادن کابر ضروری است ؟
تست سایت یک از ضروری ترین بخش ها پیش از آپلود سایت برای دیدن همگان است در این حالت اشکلات و ایرادات مشخص می شود و با برطرف کردن آنها می توانید خود را به صورت یک حرفه ی نمایش دهید.
برای تست سایت از چه ابزارهایی استفاده می کنیم ؟
برای تست سایت نیاز به ابزارهایی داریم که شامل مفسر زبان برنامه نویسی، سرور وب و دیتابیس هستند و باید به صورت جداگانه نصب و اجرا شوند البته امروزه نرم افزارهایی ارائه شده که این دغدغه را از ذهن طراح برداشته و امکانات مورد نیاز را در اختیارش قرار می دهد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش