بک لینک و اهمیت آن در سئو و بهینه سازی سایت

بک لینک و اهمیت آن در سئو و بهینه سازی سایت

بک لینک و اهمیت آن در سئو و بهینه سازی سایت


مقالات زیادی در خصوص سئو در سایت قرار دادیم و در آنها به اهمیت بک لینک ها نیز به صورت گذرا اشاره کردیم. حال در این نوشتار به توضیح مختصر در مورد بک لینک می پردازیم. اصولاً در این مبحث یکی از مهم ترین واژگانی که بر آن تأکید می شود بک لینک است و بنابراین هر کسی که کار طراحی سایت انجام می دهد و یا مدیریت یک سایت را در اختیار دارد باید با اهمیت و معنای بک لینک آشنایی کامل داشته باشد.


معنای بک لینک و ارزش آن در موتور جستجوگر


با توجه به آمار تعداد افرادی که به جستجو می پردازند بیش از سه چهارم کل کاربران از گوگل استفاده می کنند و به همین دلیل نیز تمرکز در سئو و بهینه سازی بر روی این موتور است. گوگل نیز بر خلاف yahoo و bing که توجه شان به خود سایت است بر روی بک لینک ها تمرکز می نماید. هر چند ارزشی که در آخرین تغییرات الگوریتم گوگل برای بک لینک ها قرار داده شده است نسبت به قبل کاهش یافته است اما کماکان نیز بک لینک ها برای گوگل ارزشمند به حساب می آیند.


سئو سایت؛ کاربرد بک لینک ها


زمانی که از یک سایت بک لینک میگیرید گوگل دو نکته مهم را در نظر می گیرد، نکته اول این است که عنوان نوشته ی لینک شده چه چیزی است که در واقع کار اصلی بک لینک هم همین است به این صورت که ارزش سایت شما در کلمه ای که به سایت شما لینک داده شده است افزایش پیدا می کند و در رتبه بندی گوگل بالا بروید و نکته دوم این که امتیاز سایت لینک دهنده را نیز چک می کند و به همین دلیل است که کارشناسان سئو سایت بر روی بک لینک گذاشتن در سایت های معتبر تأکید دارند. با این توضیحات احتمالاً اهمیت انتخاب کلمات کلیدی در که بسیار بر روی آن تأکید شده است نیز برای شما روشن شده است. برخلاف گذشته همان گونه که متخصصین سئو و بهینه سازی نیز به آن اشاره کرده اند تبادل لینک دو طرفه چندان به مذاق گوگل خوش نمی آید و اکنون تبادل لینک سه طرفه و چند طرفه جایگزین آن شده است.


بهینه سازی سایت؛ روش های کسب بک لینک


روش اول این است که کیفیت سایت شما اینقدر بالا باشد که کاربران لینک سایت شما را در خودشان بگذارند مثلاً اکثر کاربران لینک سایت های بزرگی نظیر گوگل و یاهو و سایت های خبری را در سایت خود قرار می دهند. روش دوم این است که بازدید کنندگان و کاربران لینک سایت شما را به منظور معرفی خدمات شما در سایت خود قرار دهند. روش سوم نیز روش تبلیغات متنی در سایت های دیگر است. البته در مورد این روش باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. نکاتی مانند رنکینگ سایت، میزان ایندکس مطالب سایت، قرار گرفتن تبلیغ شما در چه صفحه ای، دوفالو یا آنفالو بودن لینک ها که اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت دارد. اهمیت آن نیز از این جهت است در صورتی که برای لینکی کد NoFollow آمده باشد آن لینک بی ارزش است و بود و نبودش تفاوتی ایجاد نمی کند.

بک لینک های با ارزش

به گفته گوگل ، "محتوا و پیوندهایی که به سایت شما وارد می شوند ، دو فاکتور مهم رتبه بندی هستند که RankBrain آنها را دنبال می کند" بنابراین ، اگر مطالب خود را در جای خود دارید ، احتمالاً باید روی ایجاد بک لینک هایی با اشاره به دامنه و صفحات مهم خود تمرکز کنید. پیوندهای با کیفیت عاملی برای رتبه بندی هستند که می توانند در جستجوی شما از رقبای خود بهتر عمل کنند.
Free Backlink Checker به شما کمک می کند که ببینید چه کسی به شما لینک می دهد و درباره بهترین محتوای عملکردی خود تحقیق کنید. با ارزش ترین پیوندهای رقابتی خود را پیدا کنید و مشخصات بک لینک آنها را برای یافتن الگوها و فرصت های پیوند احتمالی بررسی کنید. مدت زمانی که برای نمایش یک لینک در پایگاه داده backlink لازم است تا حد زیادی به محبوبیت یک وب سایت بستگی دارد. به طور کلی وب سایت های محبوب سریعتر از وب سایت های کوچکتر و کمتر محبوب فهرست می شوند.
قبل از شروع به کار در مورد بهبود مشخصات بک لینک خود، مطمئن شوید که محتوای مناسب را در اختیار داشته باشید. اما اگر هیچ محتوای با کیفیت جالبی ندارید، به سختی می توانید از تلاش خود برای ایجاد پیوند نتیجه بگیرید. بک لینک ها مهم هستند ، زیرا اساساً توسط موتورهای جستجو از یک وب سایت به وب سایت دیگر به عنوان رأی دیده می شوند. هرچه وب سایت شما "رای" بیشتری کسب کند ، رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.