پنالتی گوگل کابوس شبانه هر وب مستری است اما اگر یک بار توسط گوگل جریمه شدید همه چیز را از دست رفته تصور نکنید. جریمه گوگل ممکن است به دلیل تغییر الگوریتمها و یا فعالیتهای قبلی که روی طراحی سایت انجام داده اید اعمال شود پس همیشه هم شما مقصر نیستید اما وظیفهی وب مستر در این مرحله چیست؟ این که خطا و عاملی که موجب بروز پنالتی شده را پیدا کرده و سپس مطابق با استانداردهای گوگل آن را برطرف کند.
تفاوت گوگل پنالتی و فیلترهای گوگل چیست؟
تفاوت بزرگی میان این دو اصطلاح میباشد اما بسیاری اشتباها از این دو به وفور استفاده میکنند. در واقع زمانی که از جریمه گوگل صحبت میکنیم در خصوص اقدامی است که توسط گوگل اعمال شده است. در اقدامات بهینه سازی سایت شما توسط خزندههای گوگل به وفور غیر اصولی تلقی شده است و یا این که از اقدامی ضروری برای سئو سایت خود غفلت کرده اید که به این ترتیب گوگل سایت را از لیست نتایج کاربران حذف میکند. گاهی هم گوگل مورد مشکوکی مشاهده میکند و یا گزارشی از سوی کاربران برای گوگل ارسال میشود که در این صورت گوگل برای رفع آن به صورت دستی وارد عمل میشود. کاربران میتوانند صفحات حاوی هرزنامه، لینکهای هزینه دار و یا آزاردهنده و همچنین صفحات حاوی بدافزار را به گوگل گزارش دهند. اگر هنوز به صورت دستی جریمه نشده اید جای نگرانی نیست و ممکن است پشت سد فیلترها قرار گرفته باشید.
اما فیلتر بخشی از الگوریتمها می باشد. در واقع فیلترها مانند سدی از بهبود رتبه طراحی وب سایت و یا طراحی اپلیکیشن جلوگیری میکند. الگوریتمها سایت را سرکوب میکنند و رتبه گرفتن را دشوار میکند برای مثال اگر سایت از نظر الگوریتم پنگوئن تایید شده نباشد بی کیفیت به حساب می آید و مانع از نمایش سایت در نتایج برتر گوگل میشود به این ترتیب در لیست جستجوها یافت میشوید اما با رتبه پایین که اگر اغلب الگوریتمها وب سایت را در صلاحیت و کیفیت کنند در انتها ممکن است منجر به پنالتی گوگل شود. گاهی هم خطا مربوط به اصل تجارت و کسب و کار است. برای مثال اگر طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت شرکتی دارید به خوبی می دانید 3فاکتور اصلی برای داشتن مشتریان واقعی تخصص، اقتدار و اعتماد است اما اگر شعبه حقیقی شما فاقد این 3فاکتور است مسلما شعبه مجازی نیز فاقد صلاحیت خواهد بود. ارزیابان کیفیت وب سایت برای بررسی سطح کیفی این 3عامل را مورد بررسی قرار میدهند.