با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت با به ورود شبکه‌های اجتماعی به این فضای مدرن باعث شده تا افراد بیش‌تر سرگرم شده و با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی به کسب ‌و کار خود رونق دهند. یکی از این شبکه‌های اجتماعی تلگرام می‌باشد که صاحبین کسب‌ و کار با استفاده از این شبکه توانسته‌اند به فروش و ارائه خدمات و طراحی سایت خود گسترش دهند. تاثیر تلگرام بر سئو سایت در میان شبکه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد که توانسته بسیاری از کاربران را به خود جذب کند.
ممکن است برای شما بارها پیش آمده باشد تا توسط کانال‌ها یا گروه‌ها نا خواسته عضو شده‌اید یا برخی کانال‌ها خودتان به خواسته خودتان عضو شده‌اید. لازم به ذکر است که تلگرام تاثیر مستقیمی بر روی سئو شما ندارد یعنی هیچ گاه لینکی دریافت نمی‌کنید که گوگل در نتایج خود آن را نمایش دهد. اما لینک‌هایی که در تلگرام قرار می‌دهید به دو روش می‌تواند موثر باشد در روش اول لینک‌های تبلیغاتی می‌تواند مخاطبان واقعی را به سمت شما بکشاند. در روش بعدی لینک‌های کلیک شده از تلگرام توسط موتورهای جستجو به صورت لینک شبکه اجتماعی در نظر گرفته می‌شود. موتورهای جستجو نمی‌توانند تشخیص دهند که چه افرادی بر روی لینک کلیک کرده‌اند اما می‌توانند لینک‌ها کلیک شده را محاسبه کنند.
توجه کنید که شما در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید و طراحی سایت املاک ، طراحی سایت بیمه یا طراحی فروشگاه اینترنتی مانند طراحی سایت دیجی کالا می‌باشید می‌توانید با ایجاد کانال تلگرام افراد بسیاری را جذب کسب ‌و کار خود کنید همچنین می‌توانید در کانال‌های دیگر مرتبط با کسب ‌و کارتان اقدام به تبلیغات کنید.

تاثیر تلگرام بر سئو سایت-طراحی سایت

تلگرام چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

یکی از شبکه‌های اجتماعی که در میان کاربران بسیار کاربرد دارند تلگرام می‌باشد که امکان چت کردن با دوستان، امکان ارسال و دریافت عکس و ویدیو، همچنین امکان ایجاد کانال تبلیغاتی برای کسانی که می‌خواهند با استفاده از آن به کسب‌ و کار خود رونق دهند مناسب می‌باشد. هر شبکه اجتماعی در جایگاه خود دارای مزایایی می‌باشد که تلگرام نیز به نوبه‌ی خود با استفاده از این مزایا کاربران بسیاری را به خود جذب کرده که عبارتند از: افزایش ترافیک سایت، امکان سفارش آنلاین، پشتیبانی سریع، امکان داشتن دستیار شخصی، به روز رسانی اطلاعات و همچنین به افزایش شهرت و برند شما کمک می‌کند.

بازاریابی محتوا در تلگرام

همانطور که دانستید یکی از روش‌های بازاریابی طراحی سایت، ساخت کانال در تلگرام می‌باشد شما با ایجاد کانال تبلیغاتی و عضو کردن مشتریان خود می‌توانید محصولات خود را در آن قرار دهید تا مشتریان و کاربرانتان آن‌ها را مشاهده کنند از طرفی می‌توانید لینک تلگرام خود را در بیو اینستاگرام و جاهایی که امکان دیدن افراد می‌باشد را قرار دهید تا آن‌ها با زدن آن لینک وارد کانال تلگرام شما شوند و با عضویت در آن به دیدن مطالب شما بپردازند.

حال برای تاثیرگذاری بیشتر تلگرام چه باید کرد؟

توجه کنید تا زمانی که پستی قرار می‌دهید سعی کنید از لحاظ فرم، شکل، رنگ و متن هماهنگ باشد. از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید. ارسال تصاویر و ویدیو کم حجم اما با کیفیت به طوری که کاربران در دانلود آن به مشکلی نخورند. بر روی تصاویری که قرار می‌دهید لوگوی خود را حک کنید. حتما از تیتر جذاب بر پست خود انتخاب کنید توجه کنید تا در زمان معین و مناسبی پست خود را ارسال کنید برای مثال در ساعات مشخصی بین 12 تا 6 عصر. امضای شما در خط آخر باید در همه پست‌های خود یکسان باشد. توجه کنید تا از هشتگ برای دسته بندی مطالب خود استفاده کنید که تاثیر مهمی را در کسب‌ و کار شما خواهد داشت. همچنین می‌توانید از تاریخ در بالای پست خود استفاده کنید.
پس فقط ایجاد کانال تلگرام کافی نمی‌باشد بلکه باید به همه موارد ریز و درشت آن توجه کرد تا در جذب کاربران و گسترش کسب ‌و کارتان موثر باشد.

نکات مهم در استفاده از تلگرام

دقت کنید تا چندین پیام را همزمان با هم ارسال نکنید. در ساعت 11 شب تا 7 صبح به هیچ عنوان برای افراد پیام ارسال نکنید چرا که جزو پیام‌های مزاحم محسوب می‌شوید. تصویری بدون توضیح در کانال خود قرار ندهید همچنین از قرار دادن نوشته و تصاویری که با لینک شروع می‌شود بپرهیزید. به علاوه از ایجاد متن‌های طولانی و بیشتر از 250 کاراکتر خودداری کنید.
لازم به ذکر است که بسیاری از افراد ابتدا نوتیفیکشن Notification Center خود را مشاهده می‌کنند و در صورت داشتن جذابیت آن صفحه مورد نظر را باز می‌کنند لذا خط اول پیام شما از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که باید بسیار جذاب بوده و کاربران را دعوت به خواندن آن پیام کنید.

تاثیر تلگرام بر سئو سایت-طراحی سایت

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت

شبکه‌های اجتماعی دیگری نیز هستند که نقش مهمی را در کسب ‌و کارها ایفا می‌کند مانند:
لیندکدین: این شبکه اجتماعی که معمولا کسب ‌و کارها در آن بیش‌تر فعالیت می‌کند پروفایل آن شبیه به رزومه می‌باشد زمانی که شما اطلاعات شخصی خود را کامل می‌کنید احتمال به این که در نتایج جستجوی لینکدین ظاهر شوید بیشتر است.
پینترست و اینستاگرام: این دو شبکه اجتماعی دارای پلتفرم بصری می‌باشد و با ایجاد تصویر و ویدیو بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. در این شبکه ها بهتر است از عکس لوگوی خود در قسمت پروفایل استفاده کنید. همچنین در بخش بیو می‌توانید از برندتان تعریف کوتاهی کنید. همچنین می‌توانید لینک وب سایت خود را در بیو خود قرار دهید توجه کنید. به علاوه عناوین را طوری انتخاب کنید تا با جستجوی افراد در نتایج آن‌ها ظاهر شوید. همچنین حتما از هشتگ‌ مواردی که بیشتر جستجو می‌شود استفاده کنید به طور مثال اگر شما عکس کفش پاشنه بلند برای خانم‌ها در پست خود قرار داده‌اید باید از هشتگ‌های کفش پاشنه بلند، کفش پاشنه بلند زنانه، کفش پاشنه بلند دخترانه، کفش مجلسی و... استفاده کنید.
شبکه‌های اجتماعی دیگری نیز مانند یوتیوب و فیسبوک نیز دارای مزایای مختص به خود می‌باشند که اگر صاحبان کار مورد نظر در هر کدام فعالیت خوبی داشته باشد کاربران بسیاری را جذب سایت و کسب ‌و کار خود خواهند کرد.