در دنیای پرسرعت تکنولوژی که امروزه با آن روبه رو هستیم، همراه داشتن یک وبسایت از جمله واجبات هر کسب و کاری است. البته باید بگوییم نه هر سایتی. سایت باید طوری باشد که بتواند کاربران را جلب کند و رضایت آنها را بدست آورد. به طور کلی، وبسایتی که دارید باید کاربرپسند باشد. کاربران باید بتوانند با سایت و مدیر سایت ارتباط داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا راهنمای شما برای داشتن یک وبسایت به صورت تعاملی باشیم.
وب سایت تعاملی چیست؟
امروزه طراحان وب با کمک کدهای خاص به سختی تلاش میکنند تا یک طراحی وب تعاملی ایجاد کنند. هدف اصلی از طراحی یک وب سایت تعاملی جذب بیشتر کاربران در عین بهبود تجربه کلی وب سایت است. یک وبسایت تعاملی میتواند تقریباً هر وبسایتی باشد که به کاربران این امکان را می دهد که از خواندن متن و مشاهده تصاویر فراتر بروند. این نوع وبسایت میتواند به بیننده اجازه دهد تا نحوه نمایش وبسایت را تغییر دهد یا به کاربر اجازه دهد بازی کند و به وظایف مختلفی دست یابد. این نوع طراحی وب سایت معمولا با استفاده از ابزارهایی مانند Flash، QuickTime و Shockwave انجام میشود. .
وب سایتهایی که با این رویکرد طراحی شدهاند نه تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه برای استفاده سرگرم کننده نیز هستند. آنها همچنین میتوانند برای تعدادی از اهداف دیگر مانند تبلیغ یک محصول یا خدمات، ایجاد فروشگاههای تجارت الکترونیک، سایتهای شبکههای اجتماعی و موارد دیگر استفاده شوند.
چرا طراحی وبسایت تعاملی سودمند است؟
طراحی وب تعاملی به چند دلیل مهم است. اولین مورد این است که فرصتی را برای طراح فراهم میکند تا محتوای منحصر به فرد و جالبی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهد و در نتیجه نرخ مشترکین را بهبود بخشد. چیزی که باید بدانید این است که پول و زمان زیادی برای توسعه یک وب سایت تعاملی سرمایه گذاری میشود. در این بخش قصد داریم مزایای یک وب سایت تعاملی برای کسب و کار شما را مورد بحث قرار دهیم.
• توجه و مشارکت مخاطبان:
یکی از فواید ارزشمنده ساخت یک وب سایت تعاملی این است که مخاطب را تشویق میکند تا با وب سایت تعامل بیشتری داشته باشد. این یک واقعیت است که تنها کمتر از 10 ثانیه طول میکشد تا یک کاربر تصمیم بگیرد که آیا به وب سایت شما اعتماد دارد یا خیر
با یک طراحی تعاملی، میتوانید در واقع یک ارتباط فوری با وبسایت ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید تا بیشتر با آن ارتباط بگیرند.
• شخصی سازی وب سایت خود:
طراحی وب سایت های تعاملی مزایای بسیاری دارد و ارائه یک تجربه شخصی به کاربران یکی از آنهاست. با یک طراحی تعاملی، می توانید به راحتی اقدامات وب سایت خود را پیگیری کنید و عملکرد آن را بررسی کنید. اکنون که تعامل کاربر خود را دنبال میکنید، بسیار آسان است که ببینید کدام عنصرها با مخاطبان هدف شما به خوبی کار میکند و شما را قادر میسازد آن را بیشتر بهبود ببخشید.
• کاهش نرخ پرش:
چندین عنصر تعاملی مختلف وجود دارد که میتواند به راحتی به شما کمک کند تا وب سایت خود را مطابق با سلیقه کاربر شخصی سازی کنید که به نوبه خود نرخ پرش وب سایت را کاهش میدهد. هرچه وبسایت شما جذابتر باشد، کاربران زمان بیشتری را صرف آن میکنند و در نتیجه نرخ پرش کمتری را به همراه خواهد داشت.
عناصر مورد نیاز برای بهترین سایت تعاملی
برای در دست داشتن یک سایت تعاملی باید به مواردی که در ادامه ذکر میشود توجه شود.
طراحی:
طراحی نقش مهمی در ساخت یک طراحی وب تعاملی دارد. تعامل کاربر به معنای داشتن یک برداشت اولیه خارقالعاده است و اینجاست که طراحی وب سایت وارد عمل میشود. بنابراین، همیشه به رنگها، طرحها و طرح کلی صفحات توجه بیشتری داشته باشید..
سرعت صفحه:
طراحی با حفظ سرعت وبسایت چالشی است که باید به آن توجه کنید. اغلب شاهد بودهایم که وبسایتهایی که با سرعت پایین بارگذاری میشوند، کاربران خود را از دست میدهند. بنابراین، هنگام طراحی یک وب سایت تعاملی، به سرعت صفحه توجه کنید.
واکنشگرایی:
عنصر بعدی در لیست، واکنشگرایی وبسایت است. با وجود دستگاههای بسیار زیادی که امروزه در دسترس هستند، مهم است که وبسایت شما در هر یک از این پلتفرمها کارآمد باشد.
پیوند داخلی:
داشتن پیوندهای داخلی میتواند به شما کمک کند تا کاربران را درگیر خود نگه دارید و این مورد باعث کمتر شدن نرخ پرش میشود.
سخن پایانی
در نهایت، بدیهی است که طراحی یک وبسایت تعاملی برای کسب و کار شما یک تصمیم هوشمندانه است. ایجاد وبسایتهای تعاملی به افزایش فروش شما و رشد کمک میکند، یک وب سایت تعاملی باعث میشود کاربر احساس کند که به جای دسترسی به محتوای بی ارزش، با سایت صحبت میکند. این بستری است که کسب و کارها و مشتریان میتوانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند. به عنوان یک کسبوکار، میتوانید مطالب مختلفی مانند داستان برند، گفتگو آنلاین، صفحه تماس با ما و غیره را به وبسایت خود اضافه کنید، اما ایده این است که سایت خود را به مکانی تبدیل کنید که وقتی مشتریانتان به شما نیاز دارند همیشه در دسترس باشید.