کسب ‌و کارها در سراسر جهان تمرکز خود را به جمع‌آوری مشتریان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود در کنار طراحی ‌سایت‌هایشان تغییر داده‌اند.
رسانه های اجتماعی برای موفقیت بازاریابی دیجیتال هر کسب و کاری بسیار مهم است. با وجود این، برندها از این ابزار به طور کامل استفاده نمی‌کنند. اگرچه تعداد فالو، لایک و اشتراک گذاری هنوز مهم است، اما اعتبار یک برند بسیار بیشتر از این است. امروزه، رسانه‌های اجتماعی نیازمند مجموعه‌ای از مهارت‌ها هستند که به موجب آن برندها باید نیازهای مخاطبان خود را به طور کامل درک کنند. ما 10 استراتژی رسانه اجتماعی را که باید امسال اجرا کنید، چه یک کارآفرین جوان باشید و چه یک برند معتبر، گردآوری کرده ایم.

1. استفاده از چت بات ها را شروع کنید

این تعجب آور نیست زیرا آنها تنها ابزار دیجیتالی هستند که می توانند بدون نیاز به وقفه انسانی با مشتریان شما ارتباط برقرار کرده و مشکلات را حل کنند. علاوه بر این، ربات‌های چت با پلتفرم‌هایی که کاربران در حال حاضر از طریق آن‌ها راحت‌تر تعامل دارند، ادغام می‌شوند، به دانش کدنویسی نیاز ندارد و می تواند به سوالات مشتریان پاسخ دهد همچنین قادر به گرفتن سفارشات به طور مستقیم از مسنجر شبکه اجتماعی و نظرات کاربران هستند.

2. یک تجربه شخصی برای مشتریان خود ایجاد کنید

چت بات ها نه تنها یک راه عالی برای خودکار کردن برخی از وظایف روزمره هستند، و اگر به درستی اجرا شوند، چت بات شما به شما این امکان را می دهد که تجربیات شخصی تری برای مشتریان خود ایجاد کنید. برای انجام این کار، پیوند تبلیغات خود را صرفاً به صفحات فرود خود متوقف کنید و تبلیغاتی ایجاد کنید که مخاطبان شما را با چت بات خود به پنجره مسنجر هدایت کنند. در شبکه اجتماعی اینستاگرام رسیدن به اکسپلور اینستاگرام تاثیر بیشتری در دیده شدن صفحه اجتماعی شما دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از راه های رسیدن به اکسپلور اینستاگرام است.

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها

3. یک استراتژی بازاریابی محتوای کارآمد ایجاد کنید

کیفیت فاکتور کلیدی است و محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازاریابی محتوا برای مدت طولانی یک شکل برجسته از بازاریابی بوده است و قرار نیست به این زودی ها تغییر کند. بسیاری از برندها محتوای باکیفیت خود را با پست های خود مرتبط نمی کنند که بازده را پایین می آورد. محتوای با کیفیت بالا و رعایت اصول سئو همراه با تمام موارد فوق به شما کمک می کند تا مشتریان مناسب را در زمان مناسب جذب کنید. جدا از توانایی آن در جذب مخاطب ارگانیک، یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب را می توان به صورت رایگان پیاده سازی کرد. حتما یک هشتگ استراتژی مرتبط با محتوای بهینه و کامل خود ایجاد کنید تا سوشیال سیگنال بیشتری دریافت کنید.

4. یک انجمن برای مخاطبان خود ایجاد کنید

اگرچه دنبال کننده ها و بسیاری از معیارهای دیگر مهم هستند، اما برای موفقیت رسانه های اجتماعی نیستند. شما باید به مخاطب خود نشان دهید که شما فقط یک ربات نیستید. شخصیت واقعی خود را از طریق طنز و احساسات در پست های خود ادغام کنید تا مخاطبان شما بتوانند با برند شما ارتباط برقرار کنند. در رسانه های اجتماعی اگر مشتریان شما بارها و بارها انواع مشابه پست ها را ببینند، علاقه خود را از پست های شما از دست خواهند داد.
پرسیدن سوال از مخاطب
جمع آوری نظرات آنها در مورد موضوعات خاص
به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند به جای اطلاعات صرفاً در مورد محصولات یا خدمات خود
لایک کردن و به اشتراک گذاری برخی از پست های آنها به جای برعکس
از آنها بخواهید که مستقیماً از طریق لایک و اشتراک گذاری با پست های شما ارتباط برقرار کنند

5. پروفایل های خود را با استراتژی محتوای متنوع جذاب کنید

مردم هر چند وقت یکبار به تصاویر خوب، ویدیوهای سرگرم کننده و پادکست های جالب پاسخ می دهند. با استفاده منظم از این نوع رسانه، محتوای خود را جذاب کنید. اگر تمام مطالبی که پست می کنید و به اشتراک می گذارید متن باشد، صفحات رسانه های اجتماعی شما بی مزه به نظر می رسند، بنابراین از انواع دیگر رسانه ها برای جلب نظر مخاطبان خود استفاده کنید.

6. از مشتریان دائمی برند استفاده کنید

بهترین ابزار تبلیغاتی شما افرادی هستند که برند شما را دوست دارند. به جای اینکه تمام تلاش خود را بر روی یافتن مشتریان جدید متمرکز کنید، چرا از مشتریان فعلی خود استفاده نکنید؟ علاوه بر مشتریان فعلی خود، می توانید از کارمندان خود نیز استفاده کنید.

استراتژی رسانه های اجتماعی

7. ایجاد پروفایل در کانال های مربوطه

امروزه، افراد در هر کانال رسانه های اجتماعی موجود با هدف دسترسی به بیشترین تعداد دنبال کننده ممکن پروفایل ایجاد می کنند. مهم است که هنگام انتخاب کانال های رسانه های اجتماعی خود به شخصیت های خریدار خود نگاه کنید. برای مثال، اگر در حال راه اندازی یک برند لباس هستید، لزوماً نیازی به پروفایل لینکدین ندارید. همانطور که برای تبلیغ خدمات نظارتی خود نیازی به حضور در پینترست نخواهید داشت.

8. بودجه رسانه های اجتماعی را تعیین کنید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین اشکال بازاریابی هستند. تخصیص بودجه مناسب به فعالیت های رسانه های اجتماعی برای موفقیت شما بسیار مهم است. نه تنها این، بلکه استفاده از آن بودجه با استراتژی مناسب، مقرون به صرفه ترین راه برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر شما خواهد بود و می توانید ارتباط عمیق تری با مشتریان خود برقرار کنید.

9. کمپین های بین کانالی را اجرا کنید

برای جذب بیشتر مشتریان خود، کمپین های بین کانالی را در تمام کانال های رسانه های اجتماعی خود اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که امروزه این کمپین‌ها تقریباً توسط هر شرکتی اجرا می‌شوند، بنابراین باید به خودتان برتری بدهید تا از دیگران متمایز شوید. یک پست و محتوای احساسی را به کمپین های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید تا مخاطبان شما بتوانند با هدف شما ارتباط برقرار کنند.
برای مثال:
یک داستان جذاب بگویید.
به یک صفحه فرود خاص پیوند دهید که به مخاطب شما اطلاعات بیشتری در مورد کمپین شما می دهد.
یک نام منحصر به فرد و به یاد ماندنی همراه با هشتگ های مرتبط داشته باشید.

استراتژی رسانه های اجتماعی در 2021

10. ویدئو های لایو داشته باشید

با اجرای لایو داستان برند خود را به طور کلی بازگو کنید، یا اینکه آنچه را که در شرکت شما اتفاق می افتد در لحظه با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. فیس‌بوک و اینستاگرام، در میان دیگر پلت‌فرم‌ها، ویژگی‌های پخش زنده ( لایو ) خود را ایجاد کرده‌اند. به مخاطبان خود نشان دهید که بیش از یک اکانت تجاری هستید. به علاوه مشتریان خود را درگیر روزمرگی های شغلی خود کنید همچنین محتوای قابل اشتراک گذاری و به یاد ماندنی ایجاد کنید.

کلام آخر

با پیروی از 10 استراتژی ذکر شده، خود را برای رقابت با برندهای معتبر آماده کنید و با برنامه ریزی، ایجاد و زمان بندی پست ها برای هر شبکه بیشترین بازدید را داشته باشید همچنین کلمات کلیدی، موضوعات و حساب های مرتبط را آنالیز کنید و از استراتژی های مثبت آن ها ایده بگیرید.