اینستاگرام رسانهای است که اکثر کسب و کارها علاوه بر طراحی سایت از آن برای گسترش و بهبود عملکرد خود استفاده میکنند. این محیط مزایای زیادی دارد که هرکسی میتواند از آن برای بهبود کار خود استفاده کند.
شاید میدانید که اکانتهای اینستاگرام به سختی در موتورهای جستجو قرار میشوند. حسابهای اینستاگرام ایندکس نمیشوند زیرا اکثر کاربران و صاحبان حسابها علاقهای به استفاده از این شبکه اجتماعی برای بهبود کسب و کار خود ندارند. به علتی که اینستاگرام بازدید رباتهای موتورهای جستجو را مسدود و بلاک میکند، نمایش پیج افراد در نتایج جستجو سخت میشود.
ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل
اگر مراحل زیر را دنبال کنید، در نهایت میتوانید صفحه خود را در گوگل ثبت کنید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
• بیوگرافی خود را حرفهای بنویسید. میتوانید کلمات کلیدی را به عنوان هشتگ اضافه کنید. بیو متنی که در اینستاگرام مینویسید بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید آن را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید. فراموش نکنید که شما مجاز به نوشتن حداکثر 150 کاراکتر هستید.
• برای ثبت صفحه اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل، پیوند مستقیم به پست های صفحه خود است. این مرحله را میتوان مهمترین مرحله برای بهینهسازی و افزایش سئوی اینستاگرام دانست. به طور کلی کدهای اینستاگرام اغلب به صورت جاوا اسکریپت هستند و توسط گوگل ایندکس نمیشوند.
آموزش ثبت پیج اینستاگرام در گوگل
موانع زیادی برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. و این علتی برای سختی کار بازاریابان و بلاگرها میشود. به همین دلیل، بازاریابها نمیتوانند از ترافیک اینستاگرام سرمایهگذاری کنند و برای رشد کسب و کار خود به این شبکه اعتماد کنند. اگر درخواست نمایش اکانت اینستاگرام خود را در نتایج گوگل دارید باید اقدام به انجام چند کار کنید. مهمترین کارهایی که برای ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل باید انجام دهید موارد زیر است:
1. ایجاد یک صفحه عمومی
برای نمایش نتیجه جست و جوی شما، ابتدا به ساکن باید حساب اینستاگرام شما شخصی نبوده و عمومی باشد. اکثر حسابها در این برنامه به صورت از پیش تعیین شده عمومی هستند، به این صورت که کلیه کاربران میتوانند به پروفایل شما دسترسی داشته باشند و هر آنچه را که به اشتراک میگذارید اعم از تصاویر و محتوا را ببینند. از طرفی حسابهای تجاری که برای کسب و کارها راهاندازی میشوند باید مخاطبین زیادی داشته باشند. لذا برای احداث یک اکانت عمومی مطمئن باشید که حساب شما شخصی نیست، برای حصول اطمینان به منوی تنظیمات مراجعه فرمایید .
2. استفاده از کلمات کلیدی و خاص در قسمت بیو
قبل از ویرایش اطلاعات اینستاگرام خود باید از بهینه بودن بیوگرافی خود در جستجوگرها اطمینان حاصل نمایید. هنگام نوشتن بیو فضای زیادی برای نوشتن ندارید، در واقع میتوانید تا 150 در این قسمت بنویسید. این محدودیت کاراکتر دقیقاً مشابه توضیحات متای گوگل است.
3. بهینه سازی صفحه اینستاگرام
برای اینکه بدانید کدام حسابهای رسانه اجتماعی مربوط به شماست، حساب اینستا گرام خود را در Profile Schema قرار دهید. اگر از knowledge graph برای کسب و کار خود استفاده کردهاید، حسابهای رسانه های اجتماعی که در آنها فعال هستید در تصویر زیر ظاهر میشوند.
4. هشتگ برای کپشن
کپشن شما میتواند یک توضیحات متا در وبسایت شما باشد. به عبارت دیگر، شما در پستهای خود این امکان را دارید که زمینه فعالیت خود را به کاربران نشان دهید و در نتیجه کار مفیدی در ارائه اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل انجام دهید. این بخش مانند یک توضیح ALT برای یک تصویر در یک صفحه وب عمل میکند. در عناوین خود از کلمات کلیدی پرکاربرد استفاده کنید و حتی بهتر است از این کلمات در ابتدای متن خود استفاده کنید. مهارتهای ضروری برای کانتنت مارکترها را نیز مطالعه کنید.
ثبت صفحه اینستاگرام
تبلیغات در گوگل را میتوان در چند مرحله کارآمد انجام داد. به یاد داشته باشید، علاوه بر تبلیغات در اینستاگرام، باید مراحل زیر را نیز در نظر بگیرید تا بهتر کار کنید و کسب و کار خود را سریعتر رشد دهید.
• اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید.
• مخاطبان هدف خود را بشناسید.
• کلمات کلیدی هدف خود را به خوبی شناسایی کنید.
• بودجه بندی و کاهش موثر و توصیههای مدیریت مالی را در نظر بگیرید.
• بهترین استراتژیهای بازاریابی را فهرست کنید.
• فهرست اهداف بازاریابی خود را به روز کنید.
• بهینه سازی فرآیند تبلیغات در گوگل را تمرین کنید.
سئو اینستاگرام در گوگل
سئو اینستاگرام یکی از جدیدترین و تاثیرگذارترین موضوعات در سئو وب است. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که از محبوبیت خاصی در بین کارآفرینان و صاحبان مشاغل برخوردار است. از این رو مردم به دنبال کمک از کارشناسان و کارشناسان شبکه های اجتماعی هستند تا بتوانند وضعیت اینستاگرام را بهبود بخشند و تعداد و آمار بازدیدکنندگان خود را افزایش دهند. توجه داشته باشید که فقط کارشناسان سئو اینستاگرام می توانند سئو را به روش های خاصی بهینه کنند. در زیر برخی از اقدامات ممکن برای سئو اینستاگرام آورده شده است:
• استفاده از عکسهای باکیفیت در صفحه اینستاگرام باعث میشود آن عکسها در نتایج گوگل ظاهر شوند و مخاطبان بیشتری را به صفحه هدایت کنند.
• میتوانید برای پست خود از هشتگهایی استفاده کنید که به مخاطبان و پست شما مربوط میشود.
• میتوانید در قسمت صفحه اینستاگرام و بیو پیج خلاصهای از کسب و کار خود بنویسید. یا حتی میتوانید ضمن بهبود سئوی اینستاگرام و افزایش تعداد بازدیدکنندگان صفحه، از مقالات مرتبط با کسب و کار استفاده کنید.
چرا نمیتونم با گوگل وارد اینستا بشم
برای ورود به اینستاگرام بدون ورود به برنامه میتوانید وارد گوگل شوید و وارد پیج خود شوید. اگر از کروم استفاده میکنید، میتوانید با جستجوی افزونههای کروم(chrome Extensions) و تایپ اینستاگرام، وبسایت اینستاگرام را دانلود و ذخیره کنید و روی افزودن به کروم کلیک کنید. از تکنیکهایی برای رفع اکشن بلاک در اینستاگرام چه میدانید؟
آموزش رفتن به اینستا از طریق گوگل
گاهی اوقات به علت نداشتن فضای کافی در تلفن همراه نمیتوانیم برنامه مورد نظر خود را نصب کنیم. اما برای دسترسی به اینستاگرام میتوانید از نسخه تحت وب برنامه استفاده کنید و کسب درآمد خود را از این راه ادامه دهید.
در اینجا قدم به قدم از طریق گوگل کروم وارد اکانت اینستاگرام خود میشویم:
• آدرس www.instagram.com را در مرورگر خود جستجو کنید.
• در صفحه باز شده نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس دکمه ورود را بزنید. همچنین میتوانید از ایمیل و شماره تلفن برای ورود به سیستم استفاده کنید.
• اگر در اینستاگرام اکانت ندارید می توانید با کلیک بر روی دکمه ثبت نام در اینستاگرام حساب کاربری ایجاد کنید.
اکنون میتوانید از اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید. هنگامی که از طریق گوگل به حساب خود دسترسی پیدا میکنید، میتوانید تنظیمات نمایه خود را پیکربندی کنید یا از Explorer استفاده کنید.
نتیجهگیری
اینکه صفحه اینستاگرام شما پس از جستجو در صفحه گوگل بروز یابد مزیت بزرگیست. در این محتوا در مورد ثبت صفحات اینستاگرام شما در گوگل توضیحاتی دادیم که اگر این موارد را انجام دهید تاثیر بیشتری در رشد صفحه اینستاگرام خود خواهد داشت.