در ادامه آپدیت هسته الگوریتم گوگل در می 2020 در تاریخ 9 ژوئن به‌روزرسانی هسته مرکزی گوگل به طور کامل انجام و به اتمام رسید. این اولین به‌روزرسانی هسته گسترده گوگل در بیش از شش ماه از نوامبر 2021 است. به‌روزرسانی الگوریتم کار بزرگی است. این بدان معناست که گوگل نحوه تفسیر صفحات وب توسط موتور جستجوی خود را اصلاح می‌کند که بر رتبه‌بندی، ترافیک و متعاقباً درآمد شرکت شما تأثیر می‌گذارد.

به‌روزرسانی ‌هسته مرکزی چیست؟

به‌روزرسانی‌های هسته مرکزی، بهینه‌سازی کلی الگوریتم را نشان می‌دهند. به‌روزرسانی‌ اصلی تغییر قابل توجهی است که الگوریتم های گوگل در رتبه‌بندی خود ایجاد می‌کند که بر تعداد زیادی از صفحات وب ایندکس شده تأثیر می‌گذارد. هر به‌روزرسانی‌ اصلی فرمولی را که گوگل بر اساس آن صفحات وب را رتبه بندی می‌کند، تغییر می‌دهد.

به‌روزرسانی ‌هسته مرکزی چیست

نتیجه آپدیت هسته مرکزی گوگل

به‌روزرسانی اصلی تغییری در الگوریتم رتبه‌بندی است که گوگل به منظور بهبود ارتباط و کیفیت نتایج جستجو ایجاد می کند. گوگل همچنین هر از چند گاهی به‌روزرسانی‌های جزئی را ارائه می‌کند، اما این به‌روزرسانی‌ها با این به‌روزرسانی‌های اصلی متفاوت هستند.

این به‌روزرسانی‌های جزئی ممکن است تا 1٪ از همه جستجوها را تحت تأثیر قرار دهند، در حالی که به‌روزرسانی‌های اصلی تغییرات قابل توجهی در نتایج جستجو ایجاد می‌کنند که بر 10٪ از جستجوها تأثیر می‌گذارد.

صفحات وبی که بر اساس کلمات کلیدی رتبه بالایی دارند ممکن است پس از به‌روزرسانی‌ اصلی رتبه پایینی داشته باشند. برعکس، صفحات وبی که بر اساس کلمات کلیدی رتبه بالایی دارند، ممکن است پس از عرضه در رتبه پایین‌تر قرار گیرند.

پیامدهای به‌روزرسانی الگوریتم هسته گوگل چه می‌تواند باشد؟

هدف به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی، تطبیق بهتر نتایج جستجو با نیازهای کاربران است. باید به خاطر داشته باشیم که با به اصطلاح rollout، یعنی زمانی که به روز رسانی اجرا می‌شود، چنین نوساناتی طبیعی است و ممکن است درست شود.

تاثیر به‌روزرسانی‌های هسته گوگل

رتبه‌بندی وب‌سایت شما بستگی به این دارد که چگونه گوگل صفحه وب شما را در الگوریتم خود گنجانده است. به لطف بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، شما می‌توانید با به کارگیری یک استراتژی سئوی موثر در طراحی سایت، بالاترین رتبه را به وب‌سایت خود بدهید. تاثیری که به‌روزرسانی‌های اصلی به جا می‌گذارند تا حد زیادی برای چند روز احساس می‌شود تا زمانی که از آن استفاده کنید و شروع به تنظیم استراتژی خود با به‌روزرسانی جدید کنید. به‌روزرسانی هسته گوگل یک پدیده متناقض را با توانایی خود برای تأثیر نامطلوب بر SERP برای مدتی ارائه می دهد، اما آنها به همان اندازه برای نتایج جستجوی مؤثر مهم هستند.

تاثیر به‌روزرسانی‌های هسته گوگل

چگونه وب‌سایت خود را برای به‌روزرسانی‌های GOOGLE CORE آماده کنیم؟

اگر وب‌سایت شما توسط به‌روزرسانی‌های اصلی Google با مشکل مواجه شد، ممکن است بخواهید وب‌سایت خود را برای تحمل تأثیر به‌روزرسانی‌های آینده آماده کنید. به لطف چندین روش، می‌توانید به راحتی وب‌سایت خود را برای مقابله با به‌روزرسانی هسته بعدی مجهز کنید. گوگل معمولاً قصد خود را از انتشار یک به‌روزرسانی هسته جدید خیلی زودتر از حد انتظار نشان می‌دهد و همچنان در وبلاگ Google's Webmaster Central یا حساب توییتر صحبت می‌کند. شما به سادگی می‌توانید خود را به خوبی با هر توسعه در این پلتفرم‌ها آشنا نگه دارید و بر این اساس وب‌سایت خود را در رتبه‌ای بالا نگهدارید.

قبل از آپدیت چه کنیم

اگر گوگل از قبل به‌روزرسانی خود را اعلام نکند بهترین راه این هست که بیشتر تمرکز خود را روی محتوای سایتتان بگذارید تا اینکه از تبلیغات خارجی استفاده کنید. بیشترین تمرکز گوگل برروی محتوای سایت است تا بتواند رتبه‌بندی را تعیین کند. بک لینک ایجاد کنید و محتوای وب‌سایت خود را برای مرتبط نگه داشتن آن بهبود بخشید. بنابراین اگر محتوای شما هم کیفیت و هم مرتبط بودن را داشته باشد، هیچ به‌روزرسانی نمی‌تواند آن را در تکان دهد.

به‌روزرسانی هسته گوگل در مه 2022

گوگل هرگز تغییراتی را که به‌روزرسانی اصلی جدید خود در نتایج جستجو ایجاد می‌کند فاش نمی‌کند، اما متخصصان سئو در سراسر جهان تمام تلاش خود را برای تجزیه و تحلیل و ارائه یافته‌های خود به جهان انجام می‌دهند. در پی همین پیگیری این بار نیز، کارشناسان سئو متوجه شده اند که گوگل اکنون به وب‌سایت‌هایی علاقه دارد که محتوای ویدیویی و تخصصی بیشتری دارند. گوگل همچنین با به‌روزرسانی جدید خود بیشتر بر درک هدف محتوا تمرکز کرده است. همانطور که توسط کارشناسان SEO ما مشاهده شده، Google محدودیت‌هایی را برای محتوای تولید شده توسط ابزارهای کپی رایتینگ هوش مصنوعی معرفی کرده است. با این به‌روزرسانی، وب‌سایت‌ها قادر به تولید محتوا با کمک ابزارهای کپی‌نویسی هوش مصنوعی نخواهند بود زیرا گوگل آن را شناسایی می‌کند و در نتیجه، رتبه‌بندی آن وب‌سایت ممکن است تحت تأثیر نامطلوب قرار گیرد. بنابراین اگر از چنین ابزارهایی استفاده می‌کنید، می‌توانید محتوای تولید شده توسط ابزار هوش مصنوعی را تغییر دهید تا عامل انسانی به آن وارد شود یا به سادگی از آن اجتناب کنید و از نویسندگان محتوای واقعی و کارشناسان تولید محتوا برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید.

به‌روزرسانی هسته گوگل در مه 2022

چگونه می‌توانید از به‌روزرسانی هسته مرکزی گوگل در ماه مه 2022 استفاده کنید

در حالی که گوگل چندین بار اشاره کرده است که به هیچ وجه نمی‌توانید صفحه وب قدیمی خود را اصلاح کنید و تأثیر منفی به‌روزرسانی جدید را کاهش دهید، می‌توانید از به‌روزرسانی جدید برای رتبه‌بندی بالاتر صفحات وب در آینده استفاده کنید.

با دنبال کردن مراحل ذکر شده در زیر، می‌توانید از به‌روزرسانی جدید به طور مؤثر استفاده کنید.

• تا جایی که می توانید از محتوای ویدیویی استفاده کنید
• محتوای حرفه ای و تخصصی را به محتوای عمومی ترجیح دهید

نتیجه گیری

آنچه ما به طور مداوم دریافته‌ایم این است که محتوای خوب، ساختار مناسب و لینک شده سایت از ایجاد مشکل در برابر به‌روزرسانی‌ها محافظت میکند. به یاد داشته باشید، گوگل این تغییرات را بر اساس مقادیر زیادی از داده های کاربر انجام می دهد تا بهترین تجربه را برای کاربران خود فراهم کند. ممکن است در آینده‌ای نزدیک به‌روزرسانی‌های میکرو الگوریتمی وجود داشته باشد که نیاز به کمک متخصصان سئو داشته باشید در اینصورت میتوانید با ما ارتباط بگیرید تا در این راه همراهیتان کنیم.