کاربردهای اینفوگرافیک در طراحی سایت

کاربردهای اینفوگرافیک در طراحی سایت

کاربردهای اینفوگرافیک در طراحی سایت


کاربردهای اینفوگرافیک در طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران اینفوگرافیک چیست ؟ اینفوگرافیک از دو کلمه ی انگلیسی "اینفورمیشن" و "گرافیک" تشکیل شده است که "اینفو" به معنای اطلاعات و "گرافیک" تصویر می باشد و در واقع روشی است که به وسیله ی آن می توان اطلاعات را به عناصر گرافیکی طراحی سایت تبدیل ساخت.
اینفوگرافیک در طراحی سایت اینفوگرافیک می تواند نقش بسزایی در افزایش ترافیک طراحی سایت داشته باشد و به دلیل جذابیت بیشتری که نسبت به اطلاعات و اعداد و ارقام برای کاربران اینترنتی دارد ، توسط بسیاری از طراحان سایت استفاده می شود. المان های آزار دهنده در طراحی سایت که از مقالات کاربردی وب سایت سایتکد به حساب میاید را نیز مطالعه نمایید.

قابلیت های اینفوگرافیک در طراحی سایت:

1. با استفاده از اینفوگرافیک طراحی سایت می توان اطلاعات را به آسانی ارائه داد . 2.سرعت ارائه اطلاعات با استفاده از اینفوگرافیک طراحی سایت بیشتر می باشد .
3.جذاب و جالب بودن برای مخاطبان طراحی سایت در تمامی سطوح سنی و تحصیلاتی
4.مخاطبان طراحی سایت از خواندن اطلاعاتی که به وسیله اینفوگرافیک ارائه شده است ، کمتر خسته می شوند.
5.به وسیله ی اینفوگرافیک طراحی سایت اطلاعات متعددی را طی مدت زمان کوتاه می توان ارائه نمود.
6.با استفاده از اینفوگرافیک طراحی سایت می توان ایده های خلاقانه، زیبا و مفهومی ارائه داد .
7.با استفاده از اینفوگرافیک طراحی سایت می توان بین اطلاعات ارائه شده به آسانی ارتباط برقرار نمود.

انواع اینفوگرافیک طراحی سایت :

1.اینفوگرافیک ایستا در طراحی سایت: در این اینفوگرافیک طراحی سایت ، تمامی اطلاعات به صورت تصویری واحد ، نمایش داده می شوند .
2.اینفوگرافیک پویا در طراحی سایت: در این اینفوگرافیک طراحی سایت ، اطلاعات به صورت متحرک و انیمیشن نمایش داده می شوند .
3.اینفوگرافیک تعاملی در طراحی سایت: در این اینفوگرافیک طراحی سایت ، اطلاعات در بستر طراحی سایت و بر اساس انتخاب کاربر نمایش داده می شوند .
4.اینفوگرافیک فیزیکی در طراحی سایت: در این اینفوگرافیک طراحی سایت اطلاعات را به صورت سه بعدی توسط حجم یا ماکت نشان می دهند .

کاربردهای اینفوگرافیک در طراحی سایت چیست ؟

1.مهم ترین کاربرد اینفوگرافیک ، افزایش ترافیک طراحی سایت می باشد . بدین صورت که با استفاده از آن می توان حجم بالایی از اطلاعات را به صورت یکجا به کاربران نمایش داد و از صفحات و مطالب کمتری استفاده کرد .
2.مغز انسان اطلاعات را به صورت تصاویر و گرافیک راحت تر تجزیه و تحلیل می کند و این امر باعث می شود اطلاعاتی که در طراحی سایت به وسیله ی اینفوگرافیک ارائه می شوند در خاطر کاربران بیشتر بماند .
3.نوشتن متن های طولانی هم برای ادمین طراحی سایت و هم برای کاربران خسته کننده می باشد اما اینفوگرافیک می تواند همان متن ها را به صورت خلاصه و در قالب بصری و جذاب به مخاطب ارائه نماید تا از خواندن آنها خسته نشود .
4.از آنجا که اطلاعات توسط اینفوگرافیک به صورت یکجا در طراحی سایت ارائه می شوند ، برای کاربران شفافیت بیشتری دارد و دچار سردرگمی نمی شوند .
5.با استفاده از طراحی سایت اینفوگرافیک می توان طرح های جذاب و خلاقانه ای به وجود آورد که به جذب کاربران بیشتر و در نتیجه موفقیت کاری بیشتر منجر می شود .