چند نباید در طراحی سایت

چند نباید در طراحی سایت

چند نباید در طراحی سایت

 چند نباید در طراحی سایت: در روند و اجرای سایت باید به نکاتی توجه نمود و از انجام اموری خودداری کرد . در ذیل نکاتی ارائه می شود که با توجه به نوع سایت و کاربرد آن می بایست در طراحی سایت از آن پیروی نمود .


توجه به مخاطبین هدف در طراحی سایت


از مهمترین نکات در طراحی سایت توجه به مخاطبین هدف می باشد یعنی شخص باید بداند که سایت را برای چه کاربرانی طراحی می کند زیرا این کاربران از الویت بالایی برخوردار می باشند و می بایست سایت را با توجه به کاربرد و نیاز آن ها طراحی نمود . در اصل لازم است پیش از طراحی سایت مشتریان و کاربران بالقوه را شناخت و بر اساس نیاز آن ها اقدام نمود .


عدم استفاده از سخنان بی معنی و جملات ناقص


در نگارش محتوا باید از کاربرد واژگان بی معنی ، یا کلمات ناقص ، عبارت های تخصصی بیش از حد ، سخنان پیچیده و کلمات کلیشه ای خودداری نمود . بهتر است متن سایت به زبان ساده و در راستای هدف اصلی سایت نگارش شود به این وسیله کاربر در نگاه اول به خواسته خود دست می یابد .


دوری از محتوای یکنواخت در طراحی سایت


امروزه محتوای سایت در تعیین الگوریتم های گوگل و نیز در خود طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد با این تفاسیر بهتر است در تعیین محتوا خلاق بوده و از کاربرد محتواهای یکنواخت و استاتیک دوری کرد . همچنین با استفاده از محتواهای به روز می توان رنکینگ سایت را افزایش نمود بنابراین در طراحی می بایست یک گزینه اخبار یا بلاگ را در نظر گرفت .


عدم استفاده از فلش


استفاده از فلش یک اشتباه بزرگ در طراحی سایت می باشد با این وجود هنوز بعضی از طراحان به استفاده از آن پافشاری می کنند . استفاده از فلش می تواند ضربه بزرگی برای سایت باشد زیرا موبایل ها این قبیل فایل ها پشتیبانی نمی کنند و نیز قابلیت خواندن آن را ندارند . همچنین استفاده از فلش حجم ترافیک قابل ملاحظه ای را به وجود می آورد . فایل های فلش کرول نمی شوند و باعث پایین آمدن بهروری سایت می شوند بنابراین در طراحی سایت استفاده از فلش عقلانی نمی باشد .